Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ester
#33885
I senaste Vi föräldrar står det om hjärnans utveckling hos barn, säger Olle Johansson neurobiolog och hjärnforskare på Karolinska iNstitutet i Stockholm att:

Ett annat klassiskt exempel som Olle Johansson ger är den lilla bebisen som ligger och vevar med sina armar. Den förstår inte att armarna tillhör den egna kroppen. När handen försvinner är den oåterkalleligt borta.
Den nyfödda bebisen förstår från början inte heller att mamma eller pappa kommer tillbaka sedan de försvunnit ur synfältet. Detta kan utlösa oro hos små barn, och kvinnor i andra kulturer bär sina barn med sig överrallt.

fråga:Är det då bättre för små barn att bli burna, utvecklas deras hjärnor bättre om de får närhet och kroppskontakt?

Självklart, svarar Olle Johansson. Det säger både vårt sunda förnuft och studier av råttungar. Men att forska på och jämföra barn i olika kulturer för att bevisa detta är oetiskt. Därför kan vi inte säga att det är så rent vetenskapligt.


så vi kanske aldrig får nån vetskaplig bevisning men när en hjärnforskare säger att det är en självklarhet att barn mår bättre av att bli burna mycket och att det är sunt förnuft att inse detta....då blir man lite glad att man gjort detta val...

fast de flesta föräldrar bär nog på sina barn...inte alla har bara kommit på hur mycket bra och snygga bärhjälpmedel det finns bara :wink:
Senast redigerad av Ester den fre jul 01, 2005 09:12, redigerad totalt 1 gånger.
Av Petra
#33892
Men dom föräldrarna är kanske smarta. :shock: Tänk vad mycket tid dom sparar när dom inte måste vara här och spana.

Men vad underbart det är nu när man upptäckt denna världen. :lol:

Även om man drabbas av :twisted: ibland.
Användarens profilbild
Av jag71
#33893
Jag tror ju ändå på att det har med trygghet att göra. Är barn trygga så vågar de mer, vågar de mer så utvecklas de mer. Jag tor inte att det är bärandet i sig utan tryggheten det ger.
Användarens profilbild
Av Ester
#33897
JAg la til lite i början, visst handlar det om trygghet!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?