Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av marlene
#1996
Jag har köpt hennes bok, helt underbar ;) ligger på dass ;)

Den som heter "Kroppar med boppar" är helt suverän :lol:
Av Alexandra
#2010
Jag har den oxå, den är fantastisk!

Martina Haag "hemma hos Martina" är i samma genre och oxå otroligt kul!!! :lol:
Användarens profilbild
Av sillen
#3059
Får jag vara en torris?

Jag AVSKYR denna typ av litteratur. Kvinnor som putslustigt skriver om det vanvettet som infinner sig när ett eller * kors i taket * två barn sprider sin kladdighet över vardagen. Fast jösses vad vi älskar ungarna ändå, typ. Och alla kan läsa och skratta igenkännande, "JUST så är det! Hurra, jag är inte ensam!"

Saker och ting i sådana kåserier förringar oftast det jag tycker är viktigt och förstorar sån´t jag inte bryr mig om.


Men för att vara lite konstruktiv (ska inte bara skriva och gnälla!) bidrar jag med ett eget boktips: "Uppdrag mamma". En superbok som jag önskar funnits när jag fick mina första barn. Hade sluppit många tårar då...
(Jo - jag vet att Martina Haag skrivit vissa avsnitt i den boken oxå, men det finns andra delar som jag tycker är oerhört träffande)
Användarens profilbild
Av Amatea
#3163
Jag gillar Martina Haag! (hör till dem som läser både Vi föräldrar OCH Mama, där ju Martina skriver 8) )
Den andra har jag aldrig läst.

Men jag har faktiskt tänkt på lite på samma sätt som Sillen och jag gillar automatiskt inte roliga kåserier om mammalivet- vissa saker i mammalivet tycker jag nämligen inte är alls roliga och att försöka se det komiska i det känns för mig som att skapa en slags *lösning* på något som är olösbart (enligt kåsören), det är som att vissa saker måste man som mamma finna sig i, och då är det bara att gilla läget och skratta...

Tex det här med sömnlöshet (vet dock inte om någon av de nämnda kåserat om detta)- alltså, jag tycker inte det är det minsta kul att sova 2 timmar per natt men i stället för att läsa om någon annan som står ut med det och t.o.m kan skratta åt det, så försöker jag hitta en lösning. Som att min man tar varannan natt med vår dotter tex. Bara ett exempel.

Tack för tipset annars, det är kul att dela med sig och få tips vad det nu kan gälla :-)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?