Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mammeli
#173
När jag skrev om mina sjalplaner på ett annat forum så var det en tjej från Chile som påpekade att man i Latinamerika bär barnen i sjalar för att man inte hade råd med barnvagn... Hmm...

Jag har också fått kommentarer om att jag faktiskt inte behöver använda sjal, tygblöjor och tygbindor för vi bor ju ändå i ett rikt land...
Vad ska man svara på det då? Jag blev bara så snopen att folk faktiskt tänkte i de banorna. :?
Av Petra
#177
Mammeli skrev:Jag har också fått kommentarer om att jag faktiskt inte behöver använda sjal, tygblöjor och tygbindor för vi bor ju ändå i ett rikt land...
Ja man behöver inte. Men vi som vill blir betraktade som udda. Satt i mamma gruppen och sa att jag packat tygblöjor till bb. Det kunde dom inte förstå,"det fanns ju blöjor där". Ja men jag vill börja från början med denna krabat. Tygbindor blir nästa steg då jag ofta får svamp. :x
Av Ia
#182
Ja, ni har säkert rätt i att det är provocerande att använda enklare saker som bara ett stycke tyg.
Användarens profilbild
Av Pallas
#192
Petra skrev:Tygbindor blir nästa steg då jag ofta får svamp. :x
Apropå tygbindor och mensskydd, har du sett menskoppen? Jag ska definitivt skaffa en sån när kroppen kommer igång med ägglossning igen! Kolla här: www.menskopp.se
Användarens profilbild
Av Mammeli
#193
Jag har läst om den och den verkar ju himla praktisk men jag är lite rädd ska jag nog erkänna :roll:
Av Petra
#212
Jag har sneglat lite på menskoppen. Men skulle vilja veta mer av användarna hur det funkar.
Användarens profilbild
Av Suskiv
#220
Jag är supernyfiken på menskoppen. Det är nästan så man hoppas på att mensen snabbt ska komma igång efter förlossningen så man får testa. Till avslaget tänkte jag varva tygbindor och vanliga. Jag blir så himmla torr i underlivet av vanliga bindor, tamponger går överhuvudtaget inte.
Användarens profilbild
Av MOE
#228
Varför måste man göra små barn självständiga så tidigt? Jag tror nog att det kommer av sig själv. Snarare stärker jag nog mitt barns själkänsla genom att visa att jag älskar honom och att det är positivt att vara nära en annan människa.

Så tror jag. JAg har ännu inte mött några såna frågor så jag har inte funderat så mycket. Men jag kanske ska fundera ut något fyndigt att säga. :D
Användarens profilbild
Av Veronica
#954
Jag har inte hunnit använda min sjal så mycket än, min ängel är knappt 3 veckor gammal, men både min mamma och min svärmor tyckte att det var en jätte bra grej.

På BVC var distriktssköterskan jätte imponerad när jag lyfte upp min skrikande son efter mätningen, stoppade ner honom i sjalen och tog ett steg sedan sov han!

Min barnmorska på MVC tyckte också tt den var tuff.
- Såna har jag bara sett åp bild förut, sa hon och kallade på sina kolleger för att de också skulle få se. :D

Men jag har inte gått på stan med sjal än...
Min sambo vill fortfarande ha en BB-sele men jag tror det är en jätte dum idé. Jag får lära honom hur sjalen funkar istället. :wink:
Av maria76
#5149
Då båda mina barn har varit så självständiga och orädda, (den äldre bars dagligen både ute och inne, den yngre bars lite mindre och han är mammigare) så har jag inte fått någon kommentar om klängiga barn. För hade den äldre varit mer självständig skulle han redan ha flyttat hemifrån :wink:
Av anna/my
#11253
hej
Jag är supernyfiken på menskoppen
jag har en den är (var ) jättebra på alla sätt som beskrivits här av andra redan. använder den ju inte just nu eftersom mensen inte kommit tillbaka än. men innan dess använde jag den i ca två år.
enda minuset jag kan komma på är att man i mitt jobb smutsar ner sig mycket om fingrarna och inte alltid kommer åt bra tvättställen...och det vill man ju ha.
Användarens profilbild
Av Ester
#11254
anna/my skrev: enda minuset jag kan komma på är att man i mitt jobb smutsar ner sig mycket om fingrarna och inte alltid kommer åt bra tvättställen...och det vill man ju ha.
Men hur ofta måste man tömma den då?
Har fått för mig att man kan klarra sig på ca 3 tömningar/dygn då kan man ju ha tur och slippa göra det på jobbet.
Av GodisGlader
#11256
Välkommen hit Silhuett!

:lol: :lol:
Användarens profilbild
Av FantasyMoon
#11267
Genom att svara på varför jag bär. Även att det hänger på hela uppfostran och inte enbart att man bär. Jag anser att man kan skapa en fri och självständig individ genom att erbjuda närhet. Det fungerade med Jojos storebror så varför skulle det inte fungera med lillebror?
Enbart bärandet leder inte till klängande barn. Den som tror det är bra naiv tycker jag. Att man så enkelt fostrar.. Det är ju fler faktorer som spelar in..

Jag hamnar inte i sådana disskutioner. De gånger som någon komenterar, frågande eller kritiserar, lämnar jag svar de inte har utrymme att argumentera emot i. Bara att låta jäkligt självsäker får många att tänka, "Jaha.. är det så? Jaja, ja det kan nog stämma."
Vetenskap exempelvis.. Vetenskap lägger många sin fulla tillit till. Men vetenskap, det är bara teorier som är sanna för att det inte finns en motbevisande teori. Få vetenskapliga besked bygger på trovärdiga undersökningar. Många undersökningar görs för att få fram ett visst resultat, för att kunna bevisa sin vetenskapliga teori. Alltså i fel ordning.. Inte alltid dock, men ofta..

Jag har upptäckt att många vetare faller tillbaka på inövda meningar. Vilket tillslut gör att dem låter som en repeterande skiva.... En som verkligen tror och vet vad han eller hon gör/säger låter inte som en trasig skiva. En sådan person kan man överlumpla och få ett självsäkert och starkt svar.. ett som inte är inövat och monotomt.

Att jag vet det här gör att få ifrågasätter mina beslut och påstådda kunskaper. Vilket är illa.. folk behöver ifrågasätta mer och inte bara ta förgivet. "Det stod där, i den tidningen.. Jag hörde det av den.. "

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?