Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tiz
#21241
"vaggan" från Fischer-Price? Det ser ut som ett babyskydd som sitter i en ställning med leksaker i, ljus och ljud. Jag såg den häromdagen i en babytillbehörsaffär. Det så ut som ett mindre rymdskepp med en panel på ovansidan där man kan ställa in gunghastighet, ställa in ljusstyrka och vad man vill ha för ljud. Det fanns vågskvalp, regnsmatter, blåst osv. Men jag undrade mest varför?? Vad ska man ha den till? Vad i hela friden är det som gör att folk köper en sån istället för att vara nära sitt barn??

Usch nu är jag fördomsfull, det kanske finns de som har fullgoda skäl men ändå. Det måste ju finnas ett behov att utveckla såna här rymdskepp annars skulle de ju inte finnas. Men själv fattar jag inte, bära sitt barn som är så mysigt!!
Användarens profilbild
Av Key
#21359
Jag tror ju iofs att det kan finnas människor som faktiskt har fullgoda skäl att inte bära sina barn. Men varför det skulle innebära att man behöver köpa nån slags automatisk gungmojäng med ljus och ljud begriper inte jag. Men jag är nog lite konservativ :? , jag gillar ju inte ens gåstolar eller speldosor.

Däremot har vi en babysitter - och en rättrogen sjalare bör väl inte ens ha det :wink:
Användarens profilbild
Av Ester
#21362
får man inte ha babysitter som sjalare? :?

jag har både sitter, babygym, 2 vagnar och längtar efter en tredje vagn, speldosor och blinkande/spelande leksaker. :roll:

sitter, babygym, speldosa och spelande-blinkande leksak är visserligen inget jag köpt själv, men visst används de

och sjalare är jag nog allt ändå :wink:
Användarens profilbild
Av Tabby
#21372
Min lilla hade nog gillat det. Hon älskade att sitta i sin sitter och pilla på sina leksaker när hon var liten. Hon satt då bredvid mig och var nöjd. Hon har egentligen aldrig varit ett barn som man hållit i famnen hela tiden utan hon tycker om att roa sig själv.
Användarens profilbild
Av Key
#21373
Elin skrev:får man inte ha babysitter som sjalare? :?
*sss* Jag bara drog saker till sin spets :wink: - med tanke på hippie-diskussionen... Och det där med spelande leksaker är jag medveten om är en ovanlig åsikt - men jag är smittad av min man. Han är musiker och lite petig med ljud-alstrande leksaker och gillar inte sånt som spelar själv - men i stället finns det allehanda instrument att spela på!
Användarens profilbild
Av Ester
#21380
Kirre - *puh* :wink: då kan jag andas ut då?!?! hihi

är är det mycket musik också, vi både sjunger och spelar mycket gitarr...fiolen har tyvärr dammat igen äen om den kanske passar bätre med birkenstock och ekologisk mat... :roll:

Men hur gör din man med inspelad musik som radio och cd-skivor?!?! lyssnar ni inte på det heller?...
Fast det är väl lite annorlunda än leksaks-musik förstås :roll:
Användarens profilbild
Av Key
#21390
Elin skrev:Men hur gör din man med inspelad musik som radio och cd-skivor?!?! lyssnar ni inte på det heller?...
Fast det är väl lite annorlunda än leksaks-musik förstås :roll:
Hihi :lol: Det roliga är att han mastrar CD-skivor och egentligen är rätt intresserad av just ljud-återgivning (jag vill inte ens tänka på hur många olika apparater han har för det....).

Men tanken är nog bland annat att han inte gillar ljudet från leksakerna, och att vissa musik-leksaker är gjorda för att man ska slippa spela själv - tänk dig t ex en liten synt med en knapp som har en färdigprogrammerad melodislinga. Han tror att drivkraften att spela själv blir mindre om man har sådana grejor. Jag fattar hur han menar, och tycker att det är OK att slippa vissa ljudleksaker ;)
Användarens profilbild
Av Ester
#21393
Kirre - håller med helt och fullt! :wink:
Av Marielle med Runa
#21401
Spjälsängar, barnvagnar, babysitters, babygym, ufovaggor, elektroniska leksaker och gud vet alla dessa babygrejor har alla gått bort här hemma så här långt. För i mina ögon är alla dessa prylar bara övergångsobjekt, ett slags substitut för föräldern. Dessutom är det dyyyyyrt!

De få leksaker vår dotter har är simpla kreationer, av tyg, trä och riktiga instrument. Det enda hon har lite väl mycket av skulle väl vara böcker då, men det kan man aldrig få för mycket av ;)
Användarens profilbild
Av Ester
#21404
Marielle - UFO-vagga? det har jag missat..vad är det?
Av Marielle med Runa
#21405
Elin: Ja, den vaggan Tiz nämnde här ovan ;)
Användarens profilbild
Av Ester
#21414
:lol: :lol:
Ok. då är jag med...jo det verkar vara ett riktigt rymdskepp till stol....undrar hur verklighetsuppfattningen blir hos ett barn som sitter mycket i en sån...
Av Marielle med Runa
#21434
Ha,ha! Ja arma barn :shock:

........ När vi väl är inne på ämnet kan jag lika gärna fråga er vad ni tycker om Bratz bebisarna dem hade på reklam för ett tag sedan? http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... res&img=14 Sminkade, och med små små snäva kläder. Helt jävla sjukt! (ursäkta uttrycket) Men det är snudd på att jag vill anmäla dem.
Användarens profilbild
Av April
#21443
Men HUR tänker folk egentligen? (eller kanske; Tänker folk?) :shock:

Kram
Användarens profilbild
Av Tabby
#21447
Sorgligt att Bratz är så populära :-(

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?