Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naimiez
#207416
Var tvungen att köpa den då jag var nyfiken på vad de skrev om:

* Första Amningshjälpen
* Sovboken - Ny rutin på 3 dagar
* Testspecial Bärselar

Första amningshjälpen var bra! Den säger var påläst, helamma, om möjligt, i 6 månader, delamma 1 år. Adress till Amningshjälpen.se och anger fördelarna med amning. Den säger också att dte är svårt att amma och att man behöver man behöver lägga lite arbete på att få det att fungera.

Sovboken beskriver några metoder men poängterar att det gäller för barn ÖVER 5 månader. Bra! Tar upp metoderna 5-minuters, Tolka-gråt, stol samt nära-föräldra-metoden. Huvudsakligen bra information.

Testspecialen ger jag inte mycket för då den tar upp baby Björn Original, Knytsjal BäraBarn, Baby björn Active, Red Castle, Patapum och Ringsjal BäraBarn.
Ringsjalen fick "dålig komfort". Knytsjalen fick "Favoritsjalen". BabyBjörn Active fick 5/5 och "Bästa bärselen" och Patapum 4/5 för den var krånglig att knäppa i nacken :shock: De kan inte vetat vad de testade!
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
#207437
naimiez skrev:Sovboken beskriver några metoder men poängterar att det gäller för barn ÖVER 5 månader. Bra! Tar upp metoderna 5-minuters, Tolka-gråt, stol samt nära-föräldra-metoden. Huvudsakligen bra information.
Har bara tjuvkikat i den men blev direkt lite avskräckt eftersom alla metoder (om jag inte minns fel) var numrerade så det stod "metod 1" vid 5minutersmetoden och så vidare "metod 4" vid nära förälder, som att man förväntas om inte gå igenom alla fyra så åtminstone ta 5mm som förstahandsval... :?
Användarens profilbild
Av naimiez
#207521
Jenny m. liten skrev:
naimiez skrev:Sovboken beskriver några metoder men poängterar att det gäller för barn ÖVER 5 månader. Bra! Tar upp metoderna 5-minuters, Tolka-gråt, stol samt nära-föräldra-metoden. Huvudsakligen bra information.
Har bara tjuvkikat i den men blev direkt lite avskräckt eftersom alla metoder (om jag inte minns fel) var numrerade så det stod "metod 1" vid 5minutersmetoden och så vidare "metod 4" vid nära förälder, som att man förväntas om inte gå igenom alla fyra så åtminstone ta 5mm som förstahandsval... :?
Jo, det är sant förståss....såg det inte så :oops:
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
#207663
Nejj, ta det inte så!
Jag tycker också det är jättebra att de överhuvudtaget har med andra "metoder", tycker bara det är så trist att 5mm skall ses som "standardåtgärd" om så barnet bara vaknar en gång på natten när den egentligen är en absolut-sista-utvägen-innan-vi-går-under-för-vi-får-aaldrig-sova-lösning.
Av Agneta H
#219118
Jag skulle önska att 5-minutermetoden inte fanns med alls. :cry:

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?