Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av p_sarah
#9011191
Jag reagerade på att hon flera gånger skriver om hur hon gett upp sin forskarbana för att klara av att vara den AP-förälder hon vill vara (delvis för att jag själv forskar). Det sticker ut rätt mycket när en svensk läser med dagens "jämnställdhetsperspektiv" även fast jag förstår precis vad hon menar. Nu hade hon ju två karriärer att välja på och mannen stannar hemma med barnen istället så det får väl anses vara en ovanlig situation som tål att belysas, men deg känns som att det kan vara svårt för många att ta till sig boken pga detta (bl.a), speciellt när hon själv belyser det som hon gör (typ "vi är så jätteovanliga att vi gör ditten och datten"). Hon skriver också om EC som något som är jätteextremt och som verkligen inte är för alla, men jag förstår inte varför DET ska anses mer "out there" än allt annat i boken :hmm: Tycker hon rankar AP-attribut enligt vilka hon tycker är "viktigast" så det blir en sannerligen personlig berättelse.

Trevligt men inte vad jag trodde :)
Användarens profilbild
Av lisabetr
#9012891
p_sarah skrev:Jag reagerade på att hon flera gånger skriver om hur hon gett upp sin forskarbana för att klara av att vara den AP-förälder hon vill vara (delvis för att jag själv forskar). Det sticker ut rätt mycket när en svensk läser med dagens "jämnställdhetsperspektiv" även fast jag förstår precis vad hon menar.
Jag tänker på nåt jag läst i en bok av Jesper Juul när jag ser vad du skriver här... att många föräldrar av någon anledning säger ett stort JA till sig själva och ägnar mycket tid åt sina jobb. Något måste ju prioriteras ner lite för att tiden ska gå ihop, eller? Jag vill nog inte heller ge upp mitt yrkesliv, det ska mycket till eftersom jag tycker det är så kul och mår bra av det, samtidigt jobbar jag deltid nu och hinner därmed inte med lika mycket. Maken är mestadels hemma med lilla J och ibland hänger hon med till hans kontor om han är där lite kortare stunder. Egentligen är ju det rätt bra, att föräldrarnas jobb blir en integrerad del av hela familjens liv. Det är nackdelen med mitt jobb, att jag måste göra det ensam. Men jag är glad åt att faktiskt kunna jobba deltid och att jag inte är oersätterlig. Är det inte så blir det ju mycket svårare, det var väl det Mayim fick ta ställning till, eller?
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?