Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellinor
#8142866
Är det någon som vet om det finns någon/några barnbok/böcker där t.ex amning, sjal/selebärande, samsovning finns med i boken? Skulle vara väldigt kul om det fanns! :loving:

Har någon bok där en pojke ska gå och lägga sig men det känns inte som Paul kommer känna igen sig något i den eftersom barnet sover i egen säng, dricker välling etc.
#8146938
det finns en hel del på engelska, om du vill kan jag kolla upp några titlar (fanns med nyligen i en tidning jag prenumererar på) På svenska känner jag inte till fler än den Elin nämnde, den är jättefin tycker jag!
#8171211
AP-inspirerade vet jag inte, men inte direkt tvärtom i alla fall: Jag tycker rätt bra om böckerna om Emilia av Anna Dunér, där finns en bärsjal med och de känns allmänt rätt trevliga (fast i Emilia tittar på natten så ska Emilia och hennes lillasyster ligga i var sin barnsäng i sommarstugan och sova medan föräldrarna är vakna, och när de inte kan sova i den nya ovana miljön så blir föräldrarna arga, så den kan du ju hoppa över). Och så gillar jag Kaj-böckerna av Mats Letén. Kajs mamma bär honom till sömns i en bok och hon blir inte arg när han plockar hennes fina blommor utan ser det från hans synvinkel, t ex.
#8171274
Veronikak skrev:AP-inspirerade vet jag inte, men inte direkt tvärtom i alla fall: Jag tycker rätt bra om böckerna om Emilia av Anna Dunér, där finns en bärsjal med och de känns allmänt rätt trevliga (fast i Emilia tittar på natten så ska Emilia och hennes lillasyster ligga i var sin barnsäng i sommarstugan och sova medan föräldrarna är vakna, och när de inte kan sova i den nya ovana miljön så blir föräldrarna arga, så den kan du ju hoppa över). Och så gillar jag Kaj-böckerna av Mats Letén. Kajs mamma bär honom till sömns i en bok och hon blir inte arg när han plockar hennes fina blommor utan ser det från hans synvinkel, t ex.

Tack för tipsen! Ska kolla upp dem!
#8201901
Paul skrev:Är det någon som vet om det finns någon/några barnbok/böcker där t.ex amning, sjal/selebärande, samsovning finns med i boken? Skulle vara väldigt kul om det fanns! :loving:
Väldigt långsökt svar, men kom precis att tänka på att på sista bilden i Tomtebobarnen bär mamma ett litet barn i en korg på ryggen eller höften.
#8201920
noranora skrev:
Paul skrev:Är det någon som vet om det finns någon/några barnbok/böcker där t.ex amning, sjal/selebärande, samsovning finns med i boken? Skulle vara väldigt kul om det fanns! :loving:
Väldigt långsökt svar, men kom precis att tänka på att på sista bilden i Tomtebobarnen bär mamma ett litet barn i en korg på ryggen eller höften.
Ska det vara långsökt, så tänker jag på Stina Wirséns "Vem bestämmer". Där förekommer samsovning, badmys och ryggbärande (dock utan sjal). Och så en stor nalle som flippar ur totalt och skriker "Dumma unge" förstås.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?