Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kotten
#192786
Jag håller med Josefin i precis allt hon skrivit i den här tråden, hittills. :)

Själv har jag några hemmasydda, en begagnad och en nyköpt sjal. Det har inte kostat speciellt mkt. Vi har inte lagt mkt pengar på bebisgrejer alls, men det har känts bra att ha bra bärdon. Visst hade jag klarat mig utan två av sjalarna, men de har inte kostat många hundralappar sammanlagt, som en tröja ungefär, och det är kul att kunna byta lite.

Sen, det där med sjal :twisted: , det är ju på skoj. Det är nog inte någon som på allvar tror att det är en smittsam sjukdom med sjalköpandet. Jag har mest tolkat det som ett uttryck för glädje (över sjalandets mys) och lite pet-ret på skoj med varandra.

Ang. artikeln så är det nog riktat mot sjalbarn, men det känns inte som om det är något som ngn annan, än vi sjalare, kommer att läsa eller bry sig om. Så känns det i alla fall.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
#192790
Nämen här pratas det ju om mig :lol:

Alltså jag är ju köpgalen, eller köpochsäljgalen egentligen, och det har inget med vare sig sjalar eller föräldraskap att göra. Jag tycker att det är roligt att handla fina saker, oavsett om det är sjalar eller tekoppar. Jag gillar att fynda och jag gillar att sälja saker billigt så även andra kan fynda.

Jag tror dock att man tenderar att handla mer när man är föräldraledig, det är ju lite understimulerande. Jag klär om barnvagnar och fållar sjalar istället för att tolka poesi och recensera barnlitteratur liksom.
Användarens profilbild
Av Elin G
#192856
Sannasmamma skrev:Nämen här pratas det ju om mig :lol:

Alltså jag är ju köpgalen, eller köpochsäljgalen egentligen, och det har inget med vare sig sjalar eller föräldraskap att göra. Jag tycker att det är roligt att handla fina saker, oavsett om det är sjalar eller tekoppar. Jag gillar att fynda och jag gillar att sälja saker billigt så även andra kan fynda.

Jag tror dock att man tenderar att handla mer när man är föräldraledig, det är ju lite understimulerande. Jag klär om barnvagnar och fållar sjalar istället för att tolka poesi och recensera barnlitteratur liksom.
:iagree:
Nu när jag är föräldraledig måste jag ju få ha nåt att vara intresserad av också. Jag tycker inte att tygblöjor är ett sämre intresse än brödbak. Ett allt för barncentrerat förhållningssätt är ju inte heller bra. Barnet ska vara med i mitt liv, tycker jag, det ska inte vara så att hela mitt liv kretsar kring barnet (det blir ju lätt så, men jag tror inte det är särskilt bra varen för barnet eller föräldern).
Användarens profilbild
Av Helena
#193080
Jag tror inte att www.activebabycare.com artikeln gick ut på att man skulle vara barncentrerad. Det finns nog flera artiklar på www.activebabycare.com som talar emot barncentrering. Det handlade nog mer om något annat, fast jag tyckte det var långsökt.
Användarens profilbild
Av Picea
#202725
Nu har jag också läst denna jätteintressanta artikel, och jag har litet svårt för att förstå varför vissa av er bli så upprörda. Så här uppfattar jag det: Den här artikeln handlar om risken att använda barnet som accessoar, som en kul pryl att fokusera konsumtionen omkring. Den är riktad mot samhället som på olika sätt förleder oss att missrikta uppmärksamheten från mänskliga relationer till mer tillväxt-BNP-höjande aktiviteter: Konsumtion.

Anledningen till att författaren skrev "sjal" och inte "barnvagn" är att sidan vänder sig till folk som bär i sjal, så det är det naturliga exemplet. Det finns ingen antydan i artikeln om att sjalbärare skulle vara mer benägna att missrikta fokus från barnet till prylen. Tror ni att sjalbärare skulle vara mindre köpgalna än barnvagnskörare? Jag tror inte det, utan jag tror att det är en lika stor andel av båda grupperna som går "för långt", och jag tycker att denna artikel är en tankeställare för alla föräldrar med köpbehov, vad det än är man köper, för till denna grupp kan nog de flesta i vårt samhälle räkna sig i varierande grad.
Användarens profilbild
Av EmmaY
#215228
Picea skrev: Anledningen till att författaren skrev "sjal" och inte "barnvagn" är att sidan vänder sig till folk som bär i sjal, så det är det naturliga exemplet. .
Emma som då "känner" författaren en aning, håller med.
O det är nog inte alls skrivet mot just sjalbarn, varför skulle det vara det...

Valet av ord beror till största del på hennes läsarkrets;)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?