Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eir
#127615
mammahappy skrev:Å appropå det här med moms å tull! Är det om varan kostar över 30 $ som den kan fastna i tullen eller var går gränsen?
200 kr eller 22 Euro går gränsen. Alltså borde det vara 25 USD.
Användarens profilbild
Av jazoo
#127616
Kaja skrev:Fast om man ber dem att skriva ett lägre värde på paketet så gör de det... Och då slipper man både moms och tull och expeditionsavgift. Jag fick min för 45 dollar totalt. Då var det visserligen extrapris på deras grejer precis innan jul, men det är inte mer än 335 kronor...

//Kaja
Det enda man ska vara lite observant på (och anledningen till att inte alla vill skriva lägre värde eller gåva på paketet) är försäkringar och sånt ifall att paketet kommer bort på posten...
Användarens profilbild
Av diddeldi
#127717
Katharina skrev:
jazoo skrev:
Kaja skrev:Fast om man ber dem att skriva ett lägre värde på paketet så gör de det... Och då slipper man både moms och tull och expeditionsavgift. Jag fick min för 45 dollar totalt. Då var det visserligen extrapris på deras grejer precis innan jul, men det är inte mer än 335 kronor...

//Kaja
Det enda man ska vara lite observant på (och anledningen till att inte alla vill skriva lägre värde eller gåva på paketet) är försäkringar och sånt ifall att paketet kommer bort på posten...
plus att företaget riskerar att hamna i trubbel om det kommer tull till kännedom. JAg är tveksam till om jag skulle våga riskera det om det var mitt företag :-?
alltså, egentligen är det ju samma sak som att be någon svensk försäljare att sälja en sjal svart, utan moms... det är ju till staten en femtedel av priset på en sjal går.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
#127741
diddeldi skrev:
Katharina skrev:
jazoo skrev:
Kaja skrev:Fast om man ber dem att skriva ett lägre värde på paketet så gör de det... Och då slipper man både moms och tull och expeditionsavgift. Jag fick min för 45 dollar totalt. Då var det visserligen extrapris på deras grejer precis innan jul, men det är inte mer än 335 kronor...

//Kaja
Det enda man ska vara lite observant på (och anledningen till att inte alla vill skriva lägre värde eller gåva på paketet) är försäkringar och sånt ifall att paketet kommer bort på posten...
plus att företaget riskerar att hamna i trubbel om det kommer tull till kännedom. JAg är tveksam till om jag skulle våga riskera det om det var mitt företag :-?
alltså, egentligen är det ju samma sak som att be någon svensk försäljare att sälja en sjal svart, utan moms... det är ju till staten en femtedel av priset på en sjal går.
Men är det verkligen så? Varför gör nästan alla så i så fall? Vet de inte om riskerna? De flesta skriver ju ner värdet utan att man ber om det!
Användarens profilbild
Av diddeldi
#127745
Sannasmamma skrev:
Men är det verkligen så? Varför gör nästan alla så i så fall? Vet de inte om riskerna? De flesta skriver ju ner värdet utan att man ber om det!
japp, det är samma sak. fast värre, för det är ju dessutom tullen som försvinner förutom momsen.

varför de gör så? av två skäl skulle jag tro; man åker sällan dit för det och de tjänar pengar på det (fler handlar av dem) :roll:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?