Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#122524
April skrev till mig att jag gärna får tipsa om min nya bok "Nära föräldrar - Om anknytning, samsovning och konsten att bära barn" här på Sjalbarn under Litteratur + Föräldraskapet... så nu gör jag det :oops: :D

Det är den bok jag önskade att jag hade haft när jag själv fick barn, om bärsjalar, hur man får barn att sova utan sovträning och om vad närhet betyder för barn. Med berättelser ur vanliga föräldrars liv varvat med fakta, råd och tips.

Här kan ni läsa mer om boken:
www.naraforaldrar.se/boken.htm

Kram!
Användarens profilbild
Av The_Fairy
#618058
Har läst din bok! Den var jättebra! :-)
Lättläst och öppnade mina ögon för lite saker som jag inte tänkt på innan!
Tummen upp! :-)
Av Busig
#743142
:D Har oxå läst boken! Superbra! Rekomenderat den till likasinnade vänner! Väldigt skön bok som du säger skönt att läsa som nybliven förälder när man söker efter likasinnande i föräldraskapet.

Jag hade mest vänner som var inne på 5 m.m o att det var helt sjukt att ja inte började lägga henne i egen säng på engång. O att hon skulle bli "bortskämd". Instinkten sa mig att ja ville ha henne hos oss. Men alla runtomkring sa att det var fel.
Då var det helt underbart att få reda på via "Vi föräldrar" att det fanns en bok som var åt det hållet som jag själv känner är rätt.

På det viset har jag funnit tryggheten i att det vi vill göra/gör är det rätta enligt oss. :D

Så ett tack för det!
Användarens profilbild
Av Monique29
#743200
Busig skrev::D Har oxå läst boken! Superbra! Rekomenderat den till likasinnade vänner! Väldigt skön bok som du säger skönt att läsa som nybliven förälder när man söker efter likasinnande i föräldraskapet.

Jag hade mest vänner som var inne på 5 m.m o att det var helt sjukt att ja inte började lägga henne i egen säng på engång. O att hon skulle bli "bortskämd". Instinkten sa mig att ja ville ha henne hos oss. Men alla runtomkring sa att det var fel.
Då var det helt underbart att få reda på via "Vi föräldrar" att det fanns en bok som var åt det hållet som jag själv känner är rätt.

På det viset har jag funnit tryggheten i att det vi vill göra/gör är det rätta enligt oss. :D

Så ett tack för det!
:iagree: med goa busig
Användarens profilbild
Av bani
#743209
Åh, vad kule med en sån här bok! Har helt missat den, måste läsa. :D
Användarens profilbild
Av The_Fairy
#878399
Marit skrev:Kul att ni känner er stärkta av boken. Innan ni rekommenderar den vidare alltför frikostigt, läs gärna mina synpunkter på den här:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... sc&start=0

Marit
Har läst ovanstående tråd.
Måste ändå säga att för mig var boken en kalasbra språngbräda in i AP, som jag inte kände till innan jag hade läst denna lättlästa och informativa bok. Kändes som om den verkligen tog upp allt på basic-nivå och fick mig att söka mer info.:)

Kommer definitivt rekommendera den till andra, för jag tolkade inte alls att det stycket som det står om höftledsluxation i, hörde ihop med det stycket som tar upp vaggpositionen. (Sid 71 i den inbundna upplagan, för de som undrar.)
Användarens profilbild
Av nevin
#1015843
Har just beställt boken, då jag tycker den verkar vettig!
Användarens profilbild
Av Pipis
#1431623
Den här boken verkar vara nåt för mig och min familj :D
återkommer när jag läst den....
Användarens profilbild
Av Plommis
#1452852
Gillar! Jag läste och kände igen mig själv och mina tankar i det mesta.

Tänker nog sätta den i händerna på min egen mamma som fortfarande har åsikter av typen "barn som bärs skäms bort", "låt henne skrika så vädrar hon lungorna" och "nu ska hon väl ändå sluta ammas på natten?"
Av kaskelotta
#7359126
Marit skrev:Kul att ni känner er stärkta av boken. Innan ni rekommenderar den vidare alltför frikostigt, läs gärna mina synpunkter på den här:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... sc&start=0

Marit
KAn inte öppna denna länk, gör jag fel? Är intresserad av boken men ville gärna läsa vad du skrivit. Fler som har synpunkter? Vänder den sig mest till helt nyblivna föräldrar? A är 8 mån

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?