Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Droppen
#7311527
noranora skrev:
Droppen skrev:jag som är rätt otålmodig vill gärna veta ungefärlig leveranstid? nån som vet? :)
Mindre än en vecka iaf.
Snabba puckar! Beställde i måndags och boken kom idag! :D
Användarens profilbild
Av Asia
#7311587
det va ju inte innehållet i boken som jag pratade om. Bara vad hon själv har i ryggen. Eftersom jag vet att många som inte gillar AW ofta lyfter fram att hon inte är någon expert bara för att hon har 9 barn och att hon faktiskt saknar utbildning on barn i grunden, tyckte jag att man kunde få fråga vad Cecilia Moen har för utbildning i ämnet, om någon. Jag poängterade att det inte hade något med innehållet i deras böcker eller vilka råd de ger. Jag tycker precis som du , Marit, att AW´s råd inte är något att använda sig av.
Användarens profilbild
Av miom
#7311949
Asia skrev:det va ju inte innehållet i boken som jag pratade om. Bara vad hon själv har i ryggen. Eftersom jag vet att många som inte gillar AW ofta lyfter fram att hon inte är någon expert bara för att hon har 9 barn och att hon faktiskt saknar utbildning on barn i grunden, tyckte jag att man kunde få fråga vad Cecilia Moen har för utbildning i ämnet, om någon. Jag poängterade att det inte hade något med innehållet i deras böcker eller vilka råd de ger. Jag tycker precis som du , Marit, att AW´s råd inte är något att använda sig av.
Jag tycker att erfarenheten av att ha 7 barn kan räcka långt om man vill skriva en bok eller utala sig om föräldrarskap. Jag tycker inte heller det argumentet (att hon inte har utbildning) mot AW har förekommit på AW-trådarna här på SB (inte i någon ofattande grad ialla falll). Det är hennes metoder som kritiseras. Och att hon är så ovillig at ta till sig vetenskapliga rön.
Användarens profilbild
Av Asia
#7312320
miom skrev:
Asia skrev:det va ju inte innehållet i boken som jag pratade om. Bara vad hon själv har i ryggen. Eftersom jag vet att många som inte gillar AW ofta lyfter fram att hon inte är någon expert bara för att hon har 9 barn och att hon faktiskt saknar utbildning on barn i grunden, tyckte jag att man kunde få fråga vad Cecilia Moen har för utbildning i ämnet, om någon. Jag poängterade att det inte hade något med innehållet i deras böcker eller vilka råd de ger. Jag tycker precis som du , Marit, att AW´s råd inte är något att använda sig av.
Jag tycker att erfarenheten av att ha 7 barn kan räcka långt om man vill skriva en bok eller utala sig om föräldrarskap. Jag tycker inte heller det argumentet (att hon inte har utbildning) mot AW har förekommit på AW-trådarna här på SB (inte i någon ofattande grad ialla falll). Det är hennes metoder som kritiseras. Och att hon är så ovillig at ta till sig vetenskapliga rön.
jag har hört båda argumenten. Jag håller för övrigt med dig.
Användarens profilbild
Av miom
#7314343
Marit skrev:Är det någon här som hunnit använda sig av något i boken på något sätt? *nyfiken*
Det som jag tagit till mig som är nytt (gör ju en del sedan tidigare) är det om trafik/intesäkermiljö situationerna. jag har låtit N gå mera helt fritt och det har blivt tokigt i bland. Han går tex ofta flera hundra meter bakom oss. Nu har jag provat att skilja på olika platser med min lilla och mer tydligt lyfta upp honom när det är en inte helt säker situation även om det kanske är lungt just då.

Sedan har jag fått en påminnelse att vara tydligare i mina ansiktsutryck. Jag har låtit bli det ofta för att jag inte vill pracka på förutfattade meningar i en situation men det blir inte heller bra. Då står han utan vägledning.
Användarens profilbild
Av miom
#7314431
KATARINA skrev:Nu måste jag få a-et ur och beställa den. :this:
:app:
Användarens profilbild
Av Jolin
#7316839
Nu har jag precis beställt :D
Hoppas på lite tips som kan hjälpa mig en dag som denna med regn och rusk och jag känner mig lite fast i legolek :roll:
Användarens profilbild
Av tinaw
#7317340
Dorotea skrev:
Marit skrev:Är det någon här som hunnit använda sig av något i boken på något sätt? *nyfiken*
Jag har börjat tvätta bebisen under vattenkranen. :mrgreen:
Varför? Det har jag alltid gjort och haft dåligt samvete över :lol: så berätta nu vad det är som är så bra med det så att jag kan fortsätta med gott samvete!
Användarens profilbild
Av tinaw
#7317611
Dorotea skrev:Typ - man behöver inget skötbord, man behöver inte salvor, man behöver inte wet wipes - man kan bara dra av blöjan och blaska under kranen.

Jag har upptäckt att det är mycket mer praktiskt och går snabbare än att blaska med trasor, så why not liksom :D
:vågen:

Nä precis! Man behöver inget av allt det där. Min man försökte berätta det för sin bror som väntar första, men det gick inge vidare... :roll:
Användarens profilbild
Av Sara P. H.
#7318428
tinaw skrev:
Dorotea skrev:Typ - man behöver inget skötbord, man behöver inte salvor, man behöver inte wet wipes - man kan bara dra av blöjan och blaska under kranen.

Jag har upptäckt att det är mycket mer praktiskt och går snabbare än att blaska med trasor, så why not liksom :D
:vågen:

Nä precis! Man behöver inget av allt det där. Min man försökte berätta det för sin bror som väntar första, men det gick inge vidare... :roll:
:Hahaa: Nä, det är då de tittar på en som om man var grönvårtig och slemmig och från yttre rymden :blahblah: och så går gardinen ner och de berättar med blank stressad blick och tydlig-avbryt inte igen- röst hur DYRT allt är dessutom allt man måste ha... vi är iofs inte heller några dygdemönster :roll:
ang i-landsproblemet: vi använder både de fina tvättlapparna och de återanvända t-shirt-bitarna som småhanddukar- efter blaskandet :wink:
Nu har jag fått boken- ser fram mot att få öppna den :eld:
Användarens profilbild
Av miom
#7318491
:gaah: jag vill ha min bok. Den är fortfarande på landet och i helgen ska vi inte dit för ovanlighetens skull :?
Användarens profilbild
Av noranora
#7319083
Dorotea skrev:Typ - man behöver inget skötbord, man behöver inte salvor, man behöver inte wet wipes - man kan bara dra av blöjan och blaska under kranen.
Oj, det trodde jag alla gjorde (av bekvämlighetsskäl). Blaskade under kranen alltså, om man har någon det går blaska under. I alla fall vid bajs. :hide: Så går det när man likt mig inte har så mycket vardaglig kontakt med andra småbarnsföräldrar ...

---

Jag antar att vi inte startar någon speciell diskussionstråd för den här boken i och med att det redan diskuteras flitigt här?

---

Och själv kom jag till sidan 30 innan jag somnade i går. Ser fram emot att läsa vidare!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?