Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av miom
#7291100
måndagspuff. Jag har läst halva boken ungefär. Så klockrent men ändå så udda. Jag har mycket av det hon skriver med mig sedan tidigare men det är väldigt uppfriskande att få läsa upp sig igen.

Nu har jag varit en hel helg på landet med mina pojkar och min mamma och båda barnen har sprungit runt barfota och lyckliga hela dagen. Det är mycket svårare att tillämpa tankegångarna i en stad tycker jag :?

Det jag gillar mest med boken är att hon är konkret med exempel och övergripande på samma gång.
Användarens profilbild
Av miom
#7291177
Marit skrev:
miom skrev:Det jag gillar mest med boken är att hon är konkret med exempel och övergripande på samma gång.
Det är det som gör henne så unik tycker jag.
Det är väl så det är :D Avancerad utvecklingspsykologi i all ära men det är väldigt skönt att läsa tydliga exempel för olika situationer.

Kommer boken att komma på bibliotek tro?
Användarens profilbild
Av Blixa
#7292255
Hon har också ett eget språk när det gäller barn som får ialla fall mig att tänka lite utanför mina vanliga ramar. En terminologi som är bara hennes men samtidigt så självklar och begriplig.
Av Jinxan
#7302469
marlene skrev:jag har skickat ett inköpsförslag till biblio, hoppas dom köper in den för jag har inte råd att köpa :?
Hur gjorde man det?
Användarens profilbild
Av marlene
#7302480
JinxLinda skrev:
marlene skrev:jag har skickat ett inköpsförslag till biblio, hoppas dom köper in den för jag har inte råd att köpa :?
Hur gjorde man det?
jag gick in på min kommuns hemsida och vidare till deras biblo sida, sen fanns det en länk där som gick till nån sida där man kunde söka på bibliotekets alla böcker (denna URL men det är för luleås biblo) och där fanns det på sidan en länk som hette inköpsförslag.
Användarens profilbild
Av noranora
#7303031
Ska vi ta och bokcirkla lite om den, som någon föreslog? Skulle vara intressant att diskutera! Kanske skapa en egen tråd för det? (Jag har inte fått min bok än, dock.)
Användarens profilbild
Av Sara P. H.
#7303393
noranora skrev:Ska vi ta och bokcirkla lite om den, som någon föreslog? Skulle vara intressant att diskutera! Kanske skapa en egen tråd för det? (Jag har inte fått min bok än, dock.)
:vågen: vill vara med i så fall- väntar också på min bok.

Vore intressant att höra mer om dina funderingar när/efter att du läst boken Dorotea!
Användarens profilbild
Av miom
#7305947
Dorotea skrev:Nu har jag läst färdigt den. Den slutade lite abrupt tycker jag. :hmm: Och så saknar jag referenser, jag hade faktiskt förväntat mig att hon skulle ge en litteraturlista i slutet eftersom hon inte gör det löpande i texten och ändå hänvisar till rätt mycket forskning och ställer ett antal påståenden som inte bara kan accepteras som "sunt förnuft" eller nåt sånt.

Vem är egentligen Cecilia Moen? :mitvit: Vad jobbar hon med? I vilken egenskap har hon skrivit den här boken - är hon barnskötare, förälder, expert på något?

Jag tycker att den var mycket intressant, en härlig motvikt till mycket annat som skrivs om barn idag :D men jag sväljer den inte med hull och hår. Läsvärd var den dock :tumsup:
Jag har inte läst hela ännu (hoppar fram och tillbaka) men jag tycker också att den slutar lite abrupt. Det där med forskning skriver hon ju som Marit säger. Att hon inte vill hänvisa till aktoriteter. Det är inte så vanligt att man har vetenskapliga referenser i litteratur om hur man ska göra med barns så det tycker jag inte är så anmärkningsvärt.

Jag vet inte vad hon arbetar med nu men jag vet att hon har varit mycket inresserad av dessa frågor under många många år och att många har uppmanat henne att skriva en bok då hon har så ntressanta resonemang. Jag uppfattar henne som en mycket intellektuell person. Jag har aldrig träffat henne men jag har följt hennes resonemang under längre tid och hon har lyft min blick både en och två gånger på ett sätt som ingen annan har kunnat.

Återkommer med några funderingar jag har.
Användarens profilbild
Av Droppen
#7307041
jag som är rätt otålmodig vill gärna veta ungefärlig leveranstid? nån som vet? :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?