Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Tips på litteratur och hemsidor som behandlar ämnet!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hellen
#112453
Vet en som för redan en tio år sedan sa nåt i stil med att man behöver en fem kramar per dag för att må bra och det kan väl stämma :P

KRAAAM
Användarens profilbild
Av April
#113040
Ja, men det stämmer ju! :-D

Vet inte hur många kramar jag sänt till er vid detta laget ;-) Men här kommer en till :

Kram
Användarens profilbild
Av Clärchen
#113759
Hellen skrev:Vet en som för redan en tio år sedan sa nåt i stil med att man behöver en fem kramar per dag för att må bra och det kan väl stämma :P

KRAAAM
Räcker det verkligen med fem? Jag har hört 12 :);)
*kramar vidare*
Användarens profilbild
Av Hellen
#113807
Ja, den kanske var tolv :shock: Kommer inte riktigt ihåg :roll: Är det tolv kan man ju få en kram varannan timme iaf :wink: :D
Användarens profilbild
Av mejamy
#118193
Hellen skrev:Vet en som för redan en tio år sedan sa nåt i stil med att man behöver en fem kramar per dag för att må bra och det kan väl stämma :P

KRAAAM
Jag har hört att man behöver 4 kramar/dag för att överleva och 16 för att utvecklas på bästa sätt...även detta tänkvärt!

Jag märker då tydligt att både jag och min dotter blivit mer harmoniska sen vi börjat använda sjal :D Så det är väl oxy..vad det nu hette :roll:
som frigörs för fullt tänker jag :wink:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
#118200
Det där blir ju tydligare ju äldre barnen blir tycker jag. De riktigt små får ju konstanta kramar men ju större de blir desto längre bort är de både fysiskt och känslomässigt. När jag gör en medveten drive för att kramas mer med 7-åriga Selma ser jag tydligt att hon blir lugnare, mindre konfliktbenägen och mer "nära" och "i fas" med mig/familjen.

Ett bra sätt att fostra barn på tycker jag. Det är inte gränssättningen som behöver styras upp i svenska familjer, utan kramandet :wink:
Användarens profilbild
Av amöba
#118205
Min mamma som var på ett seminarium om ungdomar som skadar sig själva (skär sig, ätstörningar etc) här i Gbg för ett tag sedan sa samma sak. Krama era barn så får de bättre kroppsuppfattning och självförtroende, typ. :)
Användarens profilbild
Av amöba
#118206
Min mamma som var på ett seminarium om ungdomar som skadar sig själva (skär sig, ätstörningar etc) här i Gbg för ett tag sedan sa samma sak. Krama era barn så får de bättre kroppsuppfattning och självförtroende, typ. :)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?