Hemlös : Anonyma inlägg • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: mån mar 30, 2020 20:25

Hemlös

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia

Hemlös

Inläggav Alingsåsare » tis mar 17, 2020 21:40

Mina kära sjalbarnare, jag behöver verkligen verkligen hjälp.
Jag bor i Alingsås med mina 3 barn och vi är hemlösa.
Alltså va!?
Jag är hemlös!!?
Jag fattar inte. Och soc hjälper inte. För jag dricker inte alkohol jag tar inte droger jag missbrukar inte mediciner. Jag är inte kriminell. Så därför får jag ingen hjälp. Jag fattar inte.
Jag hittade en liten liten liten stuga 11500kr i månaden möblerat. Men sängarna var så äckliga och täcken och kuddar också och det var så smutsigt. Det kom el ur sladd ur väggen och och och...

Jag satte lite krav, inte orimliga på något sätt dom valde att hyra ut till någon annan i absolut sista sekunden. Vi skulle flyttat in i lördags och jag fick reda på nu ikväll att vi inte får flytta in.

Vad gör jag? Flytta annan ort? Vart? Barnen går i skola här (Jag är arbetslös dessvärre, fast jag har letat och letat och allt jobb sedan i september)
Jag orkar inte mer.. en mamma dka kunma ge sina barn ett boende.
Vi är hemlösa. Det är fasen inte klokt!
Vad gör jag?
Alingsåsare

Re: Hemlös

Inläggav mammatillE » tis mar 17, 2020 21:41

:heart: :heart: :heart:
mammatillE
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav kronärtskocka » tis mar 17, 2020 23:07

Soc är för det allra mesta hårda med att de som kan ska fixa boende på egen hand. Dvs andrahand, bo hos vänner/släkt osv. ( De har heller inga lägenheter och vill inte bli bostadsförmedling. Bostadsbristen är ett samhällsproblem och inte ett socialt problem. Sedan gör bristen att många som förr inte stått utan bostad lättare hamnar där idag. :heart: ) Men står en helt utan boende ska de kunna ge akut tak över huvudet. Men det brukar vara först när det blir akut den dagen. Annars brukar de i första hand arbeta för att ex förhindra vräkningar av barnfamiljer, vid separationer trycka på barnens behov av bostad osv.

Hur kommer det sig att ni inte kan bo kvar där ni bott?
Lever med två ljuvliga ungar som en gång i tiden var små sjalbarn.
Användarvisningsbild
kronärtskocka
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav God_cares » tis mar 17, 2020 23:41

Ta kontakt med en kyrka i närheten? Ibland kan de ge tips eller ha kontakter, eller ge ekonomiskt stöd om det behövs :heart:
Hemmamamma till Linnéa, född 110528 och Daniel, född 130625. Barnen springer själva numera men det finns en Looma Sino och en Hoppediz-mei tai i garderoben. I hemmet finns även en katt, en hund, två marsvin och fyra akvarium!
Användarvisningsbild
God_cares
SjalBarnModerator
SjalBarnModerator

Inläggav Deviant » ons mar 18, 2020 09:27

Mamma till Liten som är född 2015 och Lillasyster som är född 2018. :heart:

Bär stora i onbuhimo, connecta-inspirerad regnbågssele och beco toddler. Bär lilla i didysling, beco gemini, bb-tai och sjala ulltrikå.
Användarvisningsbild
Deviant
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav MuuM » ons mar 18, 2020 09:45

Deviant skrev:Jag antar att du redan sett det som finns men eftersom jag bor långt bort utan kontakter i ditt område och dessutom är utfattig, sjuk och i stor sorg så är det här det futtiga jag kan göra..

Deviant :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
/MuuM

R -07 och M -10.

Surfar ofta via padda eller telefon och kan då vara väldigt kortfattad. Jag är snäll ändå.
Användarvisningsbild
MuuM
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Anna » sön mar 22, 2020 15:38

Jag hör mig för så gott det går. Bostadsbristen är ju inte lätt att hantera ens för den som har arbete, så jag förstår att det är tufft att hitta någonting. Visst kan man flytta, även om det känns synd med barnen. Men det gäller ju att flytta dit det både finns boende och jobb i så fall. Jag hoppas verkligen att det dyker upp någonting snart. :heart:
H 0304 L 0509 E 1111
Användarvisningsbild
Anna
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav BaraSara » sön mar 22, 2020 17:33

Så tungt! Jag har tyvärr varken hjälp eller några goda råd att erbjuda, jag vill bara visa att jag läst och hoppas att det snart löser sig för er. :heart:

Deviant skrev:Jag antar att du redan sett det som finns men eftersom jag bor långt bort utan kontakter i ditt område och dessutom är utfattig, sjuk och i stor sorg så är det här det futtiga jag kan göra.

Men oj, Deviant! :heart:
BaraSara
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Marina » mån mar 23, 2020 06:42

Det är ju väldigt många hyresvärdar som väljer att inte hyra ut om du inte har ett jobb :cry: Särskilt inte om man inte fixar att lägga 3 månadshyror i deposition.

Har du provat att sätta ut en "sökes"-annons på blocket? Du kan kanske få tag på något tillfälligt inneboende eller liknande i alla fall?

Vårt kommunala bostadsbolag har "evakueringslägenheter" som används om dom måste semi-akut renovera någon annan lägenhet, dom står ofta tomma och man kan få hyra dom på korttidskontrakt, kolla med ditt lokala bostadsbolag efter dom, dom går utanför kön i så fall.
/Marina med älskade V f.05 och underbara A f.10 http://mindrefett.blogspot.se
Användarvisningsbild
Marina
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Anna » mån mar 23, 2020 17:46

Kan Gräfsnäs funka? har eventuellt en som kan tänka sig hyra ut där. Kontakta mig gärna, jag känner många med stort hjärta.
H 0304 L 0509 E 1111
Användarvisningsbild
Anna
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav zink » tis mar 24, 2020 23:13

:heart:

Har inga kontakter i trakten tyvärr...

Lite beroende på orsaken - kontakta kvinnojour?
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"
Användarvisningsbild
zink
Sjaldiamant
Sjaldiamant

Återgå till Anonyma inlägg