Hade ni erkänt? : Anonyma inlägg • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: mån aug 19, 2019 00:41

Hade ni erkänt?

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Hade ni erkänt?

Inläggav Lite skamsen.. » ons jun 26, 2019 18:34

Alltså, egentligen en rätt fånig sak...men kan ev bli en stor grej här hemma.

Idag skulle jag städa köket och rensa ur lite bråte, lade massa tidningar till insamlingen mm. Är varm, trött och lite småirriterad på att allt tar sån tid. Då får jag se en sak, en present som maken fått av ett ex, och i rena städivern slänger jag den. Utan att fråga om lov. Tänkte att det skulle kännas befriande, men nu skäms jag. Hur kunde jag låta gammalt groll (svartsjuka?) påverka mig? Ångrade mig nästan genast, men kan inte få tillbaka den. (Hade någon annan gett oss den hade jag kanske inte reagerat så gissar jag.) Som kompensation slängde jag en av mina saker som jag sparat utifall att. :twisted:

Förhoppningsvis saknar han den inte, men vad gör jag om han frågar efter den? Hade ni sagt som det var eller låtsats som inget? :oops:

Nu sitter jag här och är yr och trött och huvudvärk, gissar att värmen påverkar och nog druckit för lite vatten. Men en fånig vidskeplig del av mig tänker att gåvopersonen kanske vet och att det är därför...) :roll:
Lite skamsen..

Re: Hade ni erkänt?

Inläggav Deviant » tor jun 27, 2019 07:56

Ja, jag hade erkänt. Jag tänker att inget gott kommer av att gå och bära på det.

(Sen hade jag inte gjort det från början utan direkt sagt till min partner att jag hittade X och känner såhär. Men det hjälper ju inte dig.)
Mamma till Liten som är född 2015 och Lillasyster som är född 2018. :heart:

Bär stora i onbuhimo, connecta-inspirerad regnbågssele och beco toddler. Bär lilla i didysling, beco gemini, bb-tai och sjala ulltrikå.
Användarvisningsbild
Deviant
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Candela » tor jun 27, 2019 08:20

Jag hade nog erkänt OM han frågade efter den i framtiden. Känns onödigt att riskera skapa en konflikt över nått som han inte bryr sig nämnvärt mycket om :lol:

Men det beror ju förstås på hur din karl är som person, kommer han bry sig? Kommer han bli arg eller kommer han skratta åt det?
Är din svartsjuka över det här exet en big deal i er relation? Vad var det för typ av pryl?

Min partners före detta slängde typ allt hon hittade som påminde om flickvännen han hade innan henne, till och med förlossningsbilderna från när hans äldsta barn föddes (detta var före digitalkameran kom) :shock: Sånt är oförlåtligt.
Användarvisningsbild
Candela
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Grodfen » fre jun 28, 2019 15:55

Jag hade sagt det direkt, gillar inte att vara oärlig mot min partner och hade velat be om ursäkt också.
Hoppas det löser sig! :heart:
Mamma till D, född 110826, och A, född 140227.
Användarvisningsbild
Grodfen
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav kronärtskocka » fre jun 28, 2019 21:32

Hade skämts och erkänt. Mest för att jag annars vetat att skuldkänslor och oro tagit så mycket mer kraft och energi.
Lever med två ljuvliga ungar som en gång i tiden var små sjalbarn.
Användarvisningsbild
kronärtskocka
SjalGalning
SjalGalning

Återgå till Anonyma inlägg