Var träffar man män numera? : Anonyma inlägg • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: ons aug 21, 2019 15:23

Var träffar man män numera?

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Var träffar man män numera?

Inläggav nysingel » mån jun 17, 2019 20:55

Jag och min man ska skiljas men vi har inte gått ut med det offentligt än.
Jag har ingen brådska att kasta mig in i ett nytt förhållande men är ändå nyfiken på var man träffar folk numera. Exet träffade jag hos gemensam vän men hela bekantskapskretsen är vår gemensamma nu och jag söker mig gärna bort därifrån. Vilka sidor och appar är bäst? Har man verkligen en chans på t.e.x. tinder som sleten morsa med påsar under ögonen när det kryllar av unga tjejer med stjärnor i ögonen som känns roligare att swajpa höger?
Det är nog mer fysisk närhet snarare än ett förhållande jag vill ha men jag vill inte ut på renodlade träffasochknulla-sidor heller utan hellre träffa någon och se vart det bär hän.
nysingel

Re: Var träffar man män numera?

Inläggav SCSI » mån jun 17, 2019 21:09

Beklagar eller gratulerar, vilket som nu känns bäst.
Jag träffar ju företrädesvis medlemmarna i mitt ljuvliga stall på darkside (även om jag själv är en av dem som envist hävdar att det inte är en dejtingsida). Alla försök att träffa folk i vaniljvärlden gör mig uppgiven och frustrerad över hur lite respekt många män har för kvinnor. Kinksters är generellt bättre på det planet faktiskt.
J 2011 | bonus 2005
instagram
Användarvisningsbild
SCSI
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Droppen » tis jun 18, 2019 06:57

Tvärtemot SCSI gillar jag vaniljvärlden! :lol:

Precis träffat en fantastisk man på Happy Pancake. Upplevde att som kvinna är inflödet av mail från män enormt - på gott och ont - så det krävs att kunna sålla ordentligt själv. Har dock inte testat Tinder.

Lycka till!
Mamma till Noah feb-06, Mio hemmafödd okt -09 och Juno hemmafödd 1/10-13.

Välkomna in i vår blogg för att läsa mer om hur det är att leva med diabetes typ 1.

https://junosresa.wordpress.com
Användarvisningsbild
Droppen
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Marina » tis jun 18, 2019 08:20

Bara testat gratisvarianten och lite är det väl att man får vad man betalar för :lol: Jag bor ju rätt nära Danmark så för Tinder blev den strikta geografiska filreringen ett problem, sätter jag den på 50 km blir hälften danskar :Hahaa: och även om det är 50 km fågelvägen är det ju knappast det om man ska träffas och inte äger ett flygplan... Jag saknade också att t.ex. kunna filtrera bort sådana som röker etc på Tinder, där är väl Happy Panncake bättre på det sättet men deras sajt är lite usel tycker jag. Testade också Good Ones, den var faktiskt rätt okej tycker jag. Många har ju profiler på samtliga appar så... :lol:

trixet är väl att skriva en text och ha bilder som lockar "rätt" sorts män (eller kvinnor för den delen) och ha tålamod att scrolla förbi alla fyllebilder alla som bara har en bild på sin bil.. .elller sin hund... eller bara från gymmet eller... ja ni fattar, man blir lite trött efter ett tag kände jag.

Och ibland stöter man på sådana som man inte alls klickar med fysiskt men ändå blir vän med :tumup:
/Marina med älskade V f.05 och underbara A f.10 http://mindrefett.blogspot.se
Användarvisningsbild
Marina
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav SCSI » tis jun 18, 2019 11:21

Tricket att skrämma bort de man inte vill ha snarare än attrahera de man vill ha... 😂 Det är nog det jag är för dålig på bland vaniljmän. Orkar inte sålla bland alla idioter...
J 2011 | bonus 2005
instagram
Användarvisningsbild
SCSI
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav nysingel » tis jun 18, 2019 14:15

SCSI skrev:Beklagar eller gratulerar, vilket som nu känns bäst.

Det känns som en bra grej, vi har inte haft det bra på väldigt länge. Jag tycker synd om barnen men för egen del kan det bara bli bättre.

Jag är kanske en väldigt exklusiv och delikat vanilj men ändock väldigt vanilj om vi ska dra något slags glassparallell.
Reggade mig på happy pancake och även utan bild och presentation fick jag mail om att min profil "sticker ut" så det känns lite som om somliga skickar ut krokar åt höger och vänster och hoppas på att någon ska nappa :roll:
nysingel

Inläggav Droppen » sön jun 23, 2019 09:13

nysingel skrev:
SCSI skrev:Beklagar eller gratulerar, vilket som nu känns bäst.

Det känns som en bra grej, vi har inte haft det bra på väldigt länge. Jag tycker synd om barnen men för egen del kan det bara bli bättre.

Jag är kanske en väldigt exklusiv och delikat vanilj men ändock väldigt vanilj om vi ska dra något slags glassparallell.
Reggade mig på happy pancake och även utan bild och presentation fick jag mail om att min profil "sticker ut" så det känns lite som om somliga skickar ut krokar åt höger och vänster och hoppas på att någon ska nappa :roll:

Så är det. Man måste vara bra på att sålla själv, vilket även kan ta en del tid men jag måste säga att det även kan bli väldigt väldigt bra vilket jag är ett levande bevis på. :love: :vågen: :lol:

Så lycka till!
Mamma till Noah feb-06, Mio hemmafödd okt -09 och Juno hemmafödd 1/10-13.

Välkomna in i vår blogg för att läsa mer om hur det är att leva med diabetes typ 1.

https://junosresa.wordpress.com
Användarvisningsbild
Droppen
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Gammeltuve » tor jul 11, 2019 18:00

I början när jag var nysinglad kastade jag ut en krokar både här och där, både på sidor som nämnts här och på annat håll. Nu är jag minst sagt inaktiv på nätdejtingfronten. Det var ju bara yta, yta och åter yta.

De kortare relationer jag haft efter skilsmässan har varit med folk jag lärt känna i verkliga livet. Det funkar i alla fall bättre för mig. Så var har vi stött på varann? Jag är musiker och då det är där jag har min "stora familj" och sociala sammanhang är det inte så konstigt att man träffar folk där.

Så mitt råd är - ut och träffa folk! Vad är du intresserad av? Tango? Svampplockning? Vad? Glöm bort fokuset på att träffa en ny man, leta upp likasinnande och träffa dom på riktigt så bara står han där en dag.
Farsa, datanörd, traktorare, matchmaker och humanist
Bild Bild
Användarvisningsbild
Gammeltuve
SjalVan
SjalVan

Inläggav nysingel » tis jul 16, 2019 20:38

Jag tror egentligen du har rätt, Gammeltuve, i att det är bättre att träffa någon i verkligheten direkt. Problemet är att det på de ställen jag varit på "i hobbyn" så att säga främst har funnits upptagna män. På datingsidor vet man åtminstone att alla letar och i alla fall är tillgängliga i teorin.
nysingel

Återgå till Anonyma inlägg