Jag - den andra kvinnan : Anonyma inlägg - Sida 7 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: lör aug 24, 2019 14:17

Jag - den andra kvinnan

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Re: Jag - den andra kvinnan

Inläggav linamh » sön maj 12, 2019 13:36

Denandrakvinnan skrev: Varför ska vi båda behöva lida på det här sättet. Det är orimligt.

Han gjorde ett val, så för hans del känns det helt rimligt. :evil:
linamh
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav MuuM » sön maj 12, 2019 13:56

SCSI skrev:Ge mig numret till frun så fixar jag. :tumup: :wink:

Hehe. :bryn:
/MuuM

R -07 och M -10.

Surfar ofta via padda eller telefon och kan då vara väldigt kortfattad. Jag är snäll ändå.
Användarvisningsbild
MuuM
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Denandrakvinnan » sön maj 12, 2019 15:56

WXD skrev:Jag känner igen dina tankar så mycket. Jag är i en situation där jag är rädd att jag har blivit ratad precis när något höll på att inledas. Har dock känt personen en längre tid och aldrig känt en sådan livsglädje och gemenskap och ”hemkänsla” som med honom. För mig hjälper det inte ett dugg att jag så småningom kommer att må acceptabelt, om det nu är som jag är rädd för. Kan inte heller föreställa mig, och vill inte heller, att ha något djupare intresse för någon annan. Jag känner precis som du. Med passionerade känslor kommer den här baksidan, så är det bara.

Vad skulle hända om du, eller någon annan, berättade för frun? Eller skulle du kunna få ”smulor” som du kallade det om du bad om det?

Jag antar att om jag var villig att fortsätta med nuvarande villkor så skulle han mer än gärna ta det. Men jag vet ju också hur dåligt jag mått det senaste halvåret av att inte kunna planera min karriär, mitt liv, att leva så adhoc, att inte kunna berätta för hela världen vilken fantastisk man jag träffar. Det tär. Också.

Om han misstänkte eller på något sätt förstod att jag låg bakom att hans fru fick veta skulle han nog blir rosenrasande tror jag :roll: Jag antar att hon skulle konfrontera honom, om hon nu inte redan vet och accepterar. Om hon inte redan vet, vore det ju bra om hon bara blev misstänksam och började rota lite... för det finns ju rätt rejält mycket att hitta...
Denandrakvinnan

Inläggav Denandrakvinnan » tis maj 14, 2019 08:20

Uppdatering. Vi hade två lååååånga samtal igår (jag vet, det är emot gängse rekommendationer). Och jag är väldigt glad för det. Jag är fortfarande fast besluten att om han inte separerar så är vi slut, jag tänker inte fortsätta som förut.

men, vi fick pratat ut om en massa saker, obesvarade frågor som hängde i luften, och saker som liksom behövde sägas som inte sagts, i ljuset av "inget mer att förlora" så finns det en extra nivå av ärlighet känner jag.

Helgen har nog också fått honom att förstå att om han inte väljer oss så väljer han sin fru, och ärligt så verkar han inte helt bekväm i det valet, egentligen. Vad vi nu bestämde var att vi är slut, vi ska inte höras om det inte är något väldigt väldigt viktigt eller något som rör vår framtid/icke-framtid som behöver redas ut ytterligare. Och så ska vi ringas på söndag igen.

För mig är nog detta ett bättre sätt än att bara bryta tvärt. Jag förstår att jag kanske ger mig själv förhoppningar nu, i vårt samtal igår blev det väldigt tydligt att han VILL vara med mig, men att berätta och alla konsekvenser av det skrämmer honom så sjukt mycket, men jag tror ändå att detta är det minst smärtsamma sättet att lämna honom. För mig.

Tack för att ni finns allihopa. Det är bara på sjalbarn man kan få det här stödet. :heart:
Denandrakvinnan

Inläggav Nina & lilla J » tis maj 14, 2019 08:43

Fy tusan vad jobbigt :heart:

Jag hade ett så otroligt jobbigt uppbrott för många år sedan. Jag gjorde slut med min dåvarande sambo, som var min då största kärlek och som jag älskade, mycket för att vi inte kunde komma överens om vad en bra vardag var (tänk, drälla runt på krogen, alkohol osv mitt i veckorna och vara allmänt självdestruktiv). Det gjorde djävulskt ont länge.

Idag räknar jag honom som en av mina närmaste vänner och vårt tidigare förhållande bär jag med mig som något vackert som absolut har präglat mig mycket. Vi umgås och våra barn leker, jag lever svenssonliv på landet och han har sitt, men där emellan kan vi mötas.

Det kan bli bra, på nya sätt. Med lite tid. :heart:
Stora lilla J -10 & efterlängtade S -17
Användarvisningsbild
Nina & lilla J
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Nina & lilla J » tis maj 14, 2019 08:47

Det är väl jättebra att få prata ut ordentligt tillsammans :heart:
Stora lilla J -10 & efterlängtade S -17
Användarvisningsbild
Nina & lilla J
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Lite ångest » tis maj 14, 2019 11:26

Jag har följt denna tråd och våndas med dig och tycker att han egentligen är en skitstövel som behandlar både dig och sin fru på detta sätt!
Sedan är jag lite orolig att det är min man du träffar, jag tror egentligen inte det, men jag är också sjuk och har en man som är genomsnäll och omtänksam, men som jag har känslan av att han döljer något för mig...
Lite ångest

Inläggav Denandrakvinnan » tis maj 14, 2019 18:17

Om du är medlem här och inte bara surfat hit skulle jag se det som högst osannolikt... Hans fru är nog inte riktigt sjalbarnsmaterial.... :roll:
Denandrakvinnan

Inläggav Denandrakvinnan » tis maj 14, 2019 18:18

Nina & lilla J skrev:Det är väl jättebra att få prata ut ordentligt tillsammans :heart:

Ja, det var det. Men det väckte också hopp... Vilket nu gör ont i magen igen... :oops:
Denandrakvinnan

Inläggav Lite ångest » tis maj 14, 2019 18:21

Jo, jag är medlem sedan länge.
Lite ångest

Inläggav zink » tis maj 14, 2019 23:31

Lite ångest skrev:Jo, jag är medlem sedan länge.

Pust!

Det vore ett sammanträffande vi helst vill slippa :shock:

Och till ts styrkekramar. Jag tycker att detta avslut med prat låter vettigt. Jobbigt i o m hoppingivande nen jobbigt oavsett ju. Nu känner du att du får saker utredda. Bra.
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"
Användarvisningsbild
zink
Sjaldiamant
Sjaldiamant

Inläggav SCSI » ons maj 15, 2019 13:42

zink skrev:
Lite ångest skrev:Jo, jag är medlem sedan länge.

Pust!

Det vore ett sammanträffande vi helst vill slippa :shock:

Och till ts styrkekramar. Jag tycker att detta avslut med prat låter vettigt. Jobbigt i o m hoppingivande nen jobbigt oavsett ju. Nu känner du att du får saker utredda. Bra.

Och jag är ju så pass makaber att jag tänker att det här börjar urarta till en väldigt annorlunda gissa-tråd. :hide:
J 2011 | bonus 2005
instagram
Användarvisningsbild
SCSI
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Denandrakvinnan » tor maj 16, 2019 14:50

SCSI :lol:

NU ser jag det som OTROLIGT osannolikt att hans fru skulle vara medlem här så jag tror inte det är något ni behöver oroa er för... då hade jag nog inte skrivit här tror jag.

Jag har också ändrat små detaljer för att minska risken för att någon googlar sig hit och drar slutsatser.

Det finns några här i tråden som vet vem jag är på riktigt 8) men vi håller det där tycker jag.
Denandrakvinnan

Inläggav Denandrakvinnan » lör maj 18, 2019 18:15

And so the story continues...

värsta såpa-manuset det här.... :shock:

han och frun hade ett samtal, innan det pratade vi lite och han "vet precis vart jag vill att det här går" :hmm: Nåväl Samtalet blev inte klart så dom ska fortsätta det nån annan kväll... :roll: (har hört den förut och tror på det när jag ser det).

Nåväl. idag pratar vi och han stannar för att plocka upp sin kompis säger då "Nu hoppar X in i bilen, jag ringer dig sen, puss och kram" - och jag ba "eh.. ok, puss och kram"

Frågade honom sen om han liksom försa sig eller... Men nä, tydligen medvetet och med mitt namn i displayen i bilen så inget snack om att det inte var frun han pratade med... :siishah:

Jag har varit VÄLDIGT tydlig med att så länge han inte är separerad och hon vet om mig så har vi inget förhållande. Vi kan prata om vår eventuella relation och angränsande ämnen men inget annat. Jag har också sagt att det nu är sista sekunden på sista minuten. Har han inte berättat för henne i morgon, eller åtminstone kan ge mig en dag och tid när han har det så får jag nog stänga den här sista öppna dörren också och inse att det är slut.

Om han trots allt han förstått den här veckan och allt han sagt ändå inte pallar att skilja sig och berätta vad han gjort. Ja, då gör han det nog inte den närmsta tiden.

Herregud. Detta var INTE vad jag tänkte skulle bli resultatet för 2.5 år sedan när vi satt där i bilen och insåg att vi var fysiskt attraherade av varandra....
Denandrakvinnan

Inläggav Hemligt » tor maj 23, 2019 09:21

Hur går det för dig? Jag tänker mycket på hur svårt det måste vara med alla turer och hopp som pendlar fram och tillbaka.
Hemligt

FöregåendeNästa

Återgå till Anonyma inlägg