Jag - den andra kvinnan : Anonyma inlägg - Sida 4 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: ons nov 20, 2019 21:16

Jag - den andra kvinnan

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia

Re: Jag - den andra kvinnan

Inläggav honungsmarmelad » tis mar 05, 2019 13:19

Denandrakvinnan skrev:Jag tror att det är svårt att förstå hur dålig en relation är innan man möter en annan person som ger en det där man inte visste/trodde att man behövde/saknade, så var det för mig, innan jag mötte den här mannen tänkte jag att även om den relation jag levde i långtifrån var en bra relation så förstod jag inte HUR dålig den var, innan jag träffade den här mannen!

Stor igenkänning på det. Jag hade ingen aning om att relationer ens kunde vara så här bra innan jag träffade min partner. I jämförelse med mina ännu tidigare partner var min förra en dröm, men i jämförelse med min nuvarande var han en mardröm. Att träffa en ny person, någon som behandlar en med kärlek, kan lätt bli en ögonöppnare för hur lite kärlek man får i den situation där man är.
Denandrakvinnan skrev:Kapdurk: Det var ett alternativ som diskuterades för typ ett år sedan. Då kunde jag det. Nu inte längre. :oops: Jag vill ha hela honom. Däremot har jag inget som helst problem med om han fortsätter försörja henne, ger henne huset eller vad som helst, jag är helt och hållet självgående ekonomiskt och vill ha det så i fortsättningen också. Det är viktigt för mig att jag får vara en officiell del av hans liv. Jag är trött på att vara hans hemlighet.

Om han vill försörja henne, hon vill bli försörjd, och du inte har någonting emot att han försörjer henne, så finns det ingenting som hindrar att han gör det även efter en separation. Har du sagt det till honom? Kanske kan det vara enklare för honom att lämna relationen om han vet att han inte måste lämna henne hjälplös.
Mamma till T -11 med förhoppningar om en liten till.
honungsmarmelad
SjalVan
SjalVan

Inläggav linamh » tis mar 05, 2019 15:28

honungsmarmelad skrev:
Denandrakvinnan skrev:Kapdurk: Det var ett alternativ som diskuterades för typ ett år sedan. Då kunde jag det. Nu inte längre. :oops: Jag vill ha hela honom. Däremot har jag inget som helst problem med om han fortsätter försörja henne, ger henne huset eller vad som helst, jag är helt och hållet självgående ekonomiskt och vill ha det så i fortsättningen också. Det är viktigt för mig att jag får vara en officiell del av hans liv. Jag är trött på att vara hans hemlighet.

Om han vill försörja henne, hon vill bli försörjd, och du inte har någonting emot att han försörjer henne, så finns det ingenting som hindrar att han gör det även efter en separation. Har du sagt det till honom? Kanske kan det vara enklare för honom att lämna relationen om han vet att han inte måste lämna henne hjälplös.

Det är här jag har mina tankar också. Går det att lösa så här är det mycket bättre och ärligare än situationen som den är nu. Hans val att inte göra något blir än mer fel om det hade gått att lösa på ett (efter omständigheterna) smidigt sätt.
linamh
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Fryle » fre apr 05, 2019 20:02

Hur går det för er?
Storasyster (-03), Lillebror (-06) och Änglapojkarna (-00, -01, -05)
Användarvisningsbild
Fryle
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav kronärtskocka » fre apr 05, 2019 20:24

Efter att ha lyssnat på Haggan under mina promenader i några veckor har mina tankar stundtals gått till dig. Undrar också hur du har det nu?
Lever med två ljuvliga ungar som en gång i tiden var små sjalbarn.
Användarvisningsbild
kronärtskocka
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Denandrakvinnan » fre apr 05, 2019 21:15

Men åh :heart: älskade sjalbarn :heart:

ja, vad ska man säga, ibland undrar jag om universum vill säga mig något, han drabbades av ytterligare sjukdom i närmsta familjen nyligen... som såklart tog massa energi. Det är väl i stort ordnat nu men vi har ju inte kommit något närmare en framtid. Dessutom kan vi knappast ses alls, i mars har vi sovit ihop en natt och så kom han förbi här nån timme en eftermiddag det är allt.

Det som han faktiskt accepterat att göra är att prata med en relationscoach, jag tror han måste prata med någon om det här, om han ändå står och velar och faktiskt på allvar tror att han gör sitt barn illa genom att skilja sig efter det, ja då är det nog inte någon ide att fortsätta det här, då är nog projektet dödsdömt ändå.

Jag gav honom ju "fram till sommaren" i januari och det tänker jag hålla. I värsta fall får jag väl bränna broarna på något sätt så det blir omöjligt att gå tillbaka till det här. Jag hoppas ju fortfarande på ett mirakel men jag tror inte längre att det kommer att ske. Jag vill dock ge honom dom här sista typ 6 veckorna innan jag häller ut bensin och tänder på... (bildligt!!!).

Jag mår fruktansvärt dåligt av hela situationen. Att jag varken kan stanna eller gå, det känns helt omöjligt att hitta en lösning.

Tack för att ni finns! :heart:
Denandrakvinnan

Inläggav MuuM » mån apr 08, 2019 09:49

Skickar styrka! :heart: :heart:
/MuuM

R -07 och M -10.

Surfar ofta via padda eller telefon och kan då vara väldigt kortfattad. Jag är snäll ändå.
Användarvisningsbild
MuuM
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav SCSI » mån apr 08, 2019 11:32

Omtänk!
J 2011 | bonus 2005
instagram
Användarvisningsbild
SCSI
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav zink » tor apr 11, 2019 23:08

Styrka!
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"
Användarvisningsbild
zink
Sjaldiamant
Sjaldiamant

Inläggav Denotrognapartnern » fre apr 12, 2019 21:30

Sånt här borde diskuteras mera och utan att vi känner oss skuldbelagda som är i den här situationen. Jag har återigen gått igenom det faktum att vi människor är inte naturligt monogama utan vi är naturligt otrogna, men samtidigt sårar vi ju varandra genom att vara det, och man vill ju inte såra någon. Ett komplicerat förhållande.

Jag är gift sedan många år med en snäll man och vi har flera barn, hus och allt ihop, men jag är inte kär i honom och har ett förhållande vid sidan om sedan flera år. Med hans kompis för att komplicera det ännu mer. Jag är kär i min älskare, men kan inte lämna min man för han skulle bli så ledsen och arg och besviken och det skulle bli väldigt komplicerat att skilja sig och sälja huset och ha delad vårdnad om barnen och allt. Min älskare bor tillsammans med en kvinna som han inte älskar men av olika orsaker inte kan lämna. Hon misstänker att vi har ett förhållande, och hatar mig för det, men min man tror jag inte anar något.

Jag antar att din älskare befinner sig i samma situation som jag. Vi har så mycket att förlora både på att lämna våra äkta partners för varandra och att lämna varandra, så vi har bestämt oss för att låta det vara som det är, för då lider mest människor minst. Jag drömmer om att jag och min älskare kunde vara öppna med vårt förhållande, göra saker tillsammans officiellt, bo ihop o.s.v. men det är i alla fall bättre att träffas i smyg än att inte träffas alls.

Du är däremot i en annan situation som inte har någon annan, och jag antar att det är svårare för dig att acceptera en sådan lösning. Men jag vill i alla fall påpeka att det kan vara en permanent lösning. Så länge ni hittar tillfällen att träffas då hans fru inte märker det eller förmår blunda för det, så kan ni ha varandra, och att ställa ultimatum är inte nödvändigt, om du kan acceptera den här formen av förhållande som något lika bestående som ett officiellt förhållande.

Hur du än bestämmer er för att göra så sänder jag litet styrka och pepp till dig.
Denotrognapartnern

Inläggav Mätressen » lör apr 13, 2019 09:19

Några år innan jag träffade min man inledde jag en relation med en gift man, jag var då singel. Detta avslutades när jag träffade min man. Vi gifte oss och fick en hop barn. När minsta var några år gammal återupptog jag och den första mannen vår relation. Vi ses 2-4 gånger per år, mailar någon gång däremellan. Ingen intensiv relation alltså. Men vi är oerhört viktiga för varandra! Ingen av oss har några planer på att vi skulle bli ett etablerat par, vi har aldrig tänkt så. För mig är denna andra relation oerhört värdefull och har inget samband med mitt äktenskap. Maken och den andra mannen jämförs aldrig med varandra, det är två helt skilda relationer.
Mätressen

Inläggav SCSI » lör apr 13, 2019 11:20

Det låter fantastiskt fint Mätressen. Vet maken oxg den andre om varandra?
Jag umgås nästan bara med folk som på ett eller annat sätt är poly eller relationsanarkister numera, och det är rätt skönt. Det är fortfarande ett jävla mippel med att passa in folk - vilken relation betyder vad liksom? - men just det där att allt inte är svart eller vitt, av eller på. Att tillåta nyanserna utan skam - ger ett mer balanserat och komplett liv.
J 2011 | bonus 2005
instagram
Användarvisningsbild
SCSI
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Mätressen » lör apr 13, 2019 16:26

SCSI skrev:Det låter fantastiskt fint Mätressen. Vet maken oxg den andre om varandra?

Den andre vet att maken och barnen finns. Maken vet att den andre har funnits men inte att han är aktuell nu.
Mätressen

Inläggav Denandrakvinnan » mån apr 15, 2019 09:30

Du är däremot i en annan situation som inte har någon annan, och jag antar att det är svårare för dig att acceptera en sådan lösning. Men jag vill i alla fall påpeka att det kan vara en permanent lösning. Så länge ni hittar tillfällen att träffas då hans fru inte märker det eller förmår blunda för det, så kan ni ha varandra, och att ställa ultimatum är inte nödvändigt, om du kan acceptera den här formen av förhållande som något lika bestående som ett officiellt förhållande.

Ja, det fanns nog en tid när jag kunde accepterat det, om han hade accepterat att också jag hade andra, vilket han inte gör. Han är vansinnigt svartsjuk med tanke på att det är han som faktiskt "dubblar" i det här.

Jag har börjat fundera på om han faktiskt är den han utger sig för att vara. Tvivel och förtroendekris har slagit rot och förgiftar just nu allting. Tänk om han är en lika stor player som min föredetta partner var? Om han manipulerar mig, om hans vagheter och icke-svarande och bytande av samtalsämne är ett undvikande att komma med direkta lögner? Samtidigt gör och säger han saker som totalt motsäger det. Jag är helt förvirrad och vet ännu mindre ut eller in.

Men jag har bestämt mig. Det finns ett slutdatum på det här. Och efter det så tvingar jag mig att gå vidare hur ont det än gör. Jag vägrar leva en sommar till i skuggan av hans och hennes påklistrade semesterlycka.
Denandrakvinnan

Inläggav linamh » mån apr 15, 2019 09:48

Denandrakvinnan skrev:Ja, det fanns nog en tid när jag kunde accepterat det, om han hade accepterat att också jag hade andra, vilket han inte gör. Han är vansinnigt svartsjuk med tanke på att det är han som faktiskt "dubblar" i det här.

Det där låter inte helt ok. :roll: Varför ska han få alla fördelarna och dessutom bestämma över dig?

Jag skulle bra gärna vilja veta vad relationscoachen säger och hur han reagerar på det. Det lär ju komma ett råd om att bestämma sig därifrån. Fortsätter han att vela så hoppas jag verkligen gör som du bestämt och släpper honom. Trist, men du vet att du inte mår bra så här. :heart:
linamh
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav SCSI » mån apr 15, 2019 14:06

Denandrakvinnan skrev:Ja, det fanns nog en tid när jag kunde accepterat det, om han hade accepterat att också jag hade andra, vilket han inte gör. Han är vansinnigt svartsjuk med tanke på att det är han som faktiskt "dubblar" i det här.

Det skulle jag gå i taket för! Nu har ju inte jag några seriösa, monogama förhållanden men jag har en gift man som är hyfsat svartsjuk men han inser själv orimligheten i sina känslor. Alla vill inte veta och påminnas om att det finns fler och jag brukar respektera det, men just med han den gifta känner jag mig emellanåt lite provocerad och gnuggar hans näsa i att han inte är den enda. När han gnölar drar jag till med "Men det är ju DU som är GIFT!" :twisted: Jag tar honom på hans premisser och han får köpa mina. Fast nu har jag ju inga önskemål om ett liv i monogam rosa flufflycka ihop med honom...
J 2011 | bonus 2005
instagram
Användarvisningsbild
SCSI
SjalGuru
SjalGuru

FöregåendeNästa

Återgå till Anonyma inlägg