Jag - den andra kvinnan : Anonyma inlägg - Sida 9 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: tis okt 22, 2019 13:04

Jag - den andra kvinnan

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Re: Jag - den andra kvinnan

Inläggav Denandrakvinnan » ons jul 17, 2019 13:25

Ja, vad ska jag säga. Inget är väl egentligen ändrat men han förstår att nästa samtal dom har är "det" samtalet, jag tror jag har lyckats få honom att förstå att han behöver prata med någon av sina kompisar. Jag tror att han nu också förstår att han inte kan fortsätta "leka äktenskap" med henne, gå på konserter etc, att han skulle bli vansinnig om jag gjorde det med någon av de män som visar intresse för mig. Väljer han oss så har han också valt bort det. Jag har varit tydlig med att jag inte tänker acceptera att han gör "par"-saker med henne, familjegrejor, visst, jag fattar, men fan inte tu-man-hand-utflykter....

Jag tror inte han klarar att göra det här "före semestern" och jag tror att det mest handlar om att dom har mycket planerat för sitt gemensamma barn och han tror att det blir jobbigt/svårt att genomföra dom sakerna om han erkänt. Så kan det kanske vara. Å andra sidan så tror hon ju att "dom jobbar på sitt äktenskap" och han har bestämt sig för att lämna så. Jag vet inte faktiskt.

Det här är det absolut svåraste jag gjort i hela mitt liv. Men det känns faktiskt som att han tagit ganska stora kliv, mentalt, han pratar om vår framtid, om vår lägenhet osv som att den faktiskt finns, inte som något "så hade det kanske blivit" utan "när vi bor tillsammans".
Denandrakvinnan

Inläggav MuuM » sön jul 28, 2019 11:42

Tänker mycket på dig! :heart:
/MuuM

R -07 och M -10.

Surfar ofta via padda eller telefon och kan då vara väldigt kortfattad. Jag är snäll ändå.
Användarvisningsbild
MuuM
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Denandrakvinnan » tor aug 15, 2019 23:52

Nu vet hon. I alla fall delar. Jag har bönfallit honom att säga sanningen nu. Egoistiskt för att jag inte vill leva med hans lögner, men också för att jag vet hur förbannad jag var när min ex-make fortsatte ljuga när jag kom på honom....

Han var rätt nära att berätta självmant men igår råkade hon ser ett sms från mig på hans jobb - telefon som var lite svårt att misstolka. Idag konfronterade hon honom
hotade med att ringa mig 🙄, (be my guest) och summa så erkände han att han har ett förhållande med mig (eller "har du varit med henne" besvarades med ja). Nu fick jag meddelande att hon är hemma igen och han hör av sig i morgon.

Jag är så jävla nervös att han ska fega ur nu.... 😬 Känns orimligt med tanke på hur vi pratat sista tiden men om han får panik kan ju vad som helst hända. Å andra sidan, lär hon ha stalkat min Facebook och insta idag och om hon fortfarande vill ha honom då är hon ju galen....

To be continued
Denandrakvinnan

Inläggav linamh » fre aug 16, 2019 09:34

Oj! Det var trist att det skulle bli så här, men förr eller senare måste något hända. Jag hoppas det blir till det bästa för dig! Mina sympatier till hans fru också.
linamh
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Denandrakvinnan » fre aug 16, 2019 19:24

Vi har fått chansen att prata lite idag. Han säger att han vill skiljas, att han vill leva med mig... Att inget är ändrat
..

Och ändå. Så jävla rädd. Rädd att hon ska "krångla", ställa löjliga ultimatum, försöka sabotera för oss så att han inte orkar driva igenom det.
Denandrakvinnan

Inläggav MuuM » mån aug 19, 2019 12:17

Förstår din rädsla. :heart:
/MuuM

R -07 och M -10.

Surfar ofta via padda eller telefon och kan då vara väldigt kortfattad. Jag är snäll ändå.
Användarvisningsbild
MuuM
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Denandrakvinnan » tor aug 22, 2019 18:27

Idag tog saker en helt oväntad och plötslig vändning. Från att igår legat i min säng och sagt "det är inte en sån lägenhet vi ska ha", helt vanlig konversation igår em godnatt jag älskar dig text. Helt vanligt samtal idag, "jag ringer när jag kör till", normala text på fm, ett "ringer strax" halv ett till...

Ett kallt, hårt mekaniskt samtsl klockan 1, där han lite sammanfattat säger "jag har fattat ett beslut utifrån vad som är bäst för mig och det innebär att vi två inte kan träffas" "jag behöver inte redogöra för mina skäl", "jag är ledsen att det blev så här"

Jag fattade ju ingenting, kände varken igen ordval eller tonfall, han sa sen att han älskar mig men inte kan skilja sig. I alla fall inte nu.

Sen la han på och blockade mig på fb/insta....

Jag är helt chockad och har försökt hitta ad jag missade men det inget. Igår när han åkte tittade han mig i ögoch sa "vi ses snart igen" och det finns inte ett tvivel om att han menade det.

Jag fattar inte vad som hände. Jag fattar inte vem det var som ringde. Jag har känt honom i 15 år och aldrig någonsin hört honom uttrycka sig så. Inte ens i väldigt pressade situationer.

Så här sitter jag nu med tusen frågor och inga svar.... Och ett hjärta som gått i tusen bitar
Denandrakvinnan

Inläggav linamh » tor aug 22, 2019 19:36

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
linamh
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav berit » tor aug 22, 2019 19:50

Åh så tungt :heart:

Har du något att sysselsätta dig med?
Kram
Barnen: april -11, januari -16
Användarvisningsbild
berit
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav SCSI » tor aug 22, 2019 20:20

Jo, han behöver fan i mig redogöra för sina skäl!!
Fyfan.
J 2011 | bonus 2005
instagram
Användarvisningsbild
SCSI
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav zink » tor aug 22, 2019 23:41

Oj.

Och fy :heart:

Han behöver visst redogöra för sina skäl.

Antingen för sina två personligheter.

Eller att någon har en så pass rejäl hållhake på honom så att det överskuggar hans repliker strax innan. Och era X år (typ drygt två nåt väl) av detta.

Det är orimligt att avsluta så här.

Även om han eller hans närmaste har dödshotats...

Han vet ju att du inte är en person som nöjer dig med inget som svar.

Enda sättet för honom att inte nu bli uppsökt av dig är att ge ett svar.

Han var dock tydlig denna gång? Han sa "bäst för mig" och inget om frun eller barnen.
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"
Användarvisningsbild
zink
Sjaldiamant
Sjaldiamant

Inläggav Denandrakvinnan » fre aug 23, 2019 16:20

Älskade sjalbarn, ni finns här alltid när man är i nöd! :heart:

Pratade med en nära vän som också är psykolog, hon sa att när människor plötsligt beter sig väldigt annorlunda är det ofta en krisreaktion av något slag. Där och då är det det enda dom kan göra.

Det gör ändå ont som fan att han kunde göra så mot mig.

Fick idag i alla fall mail kontakt via våra jobb-mail (där kan hon ju inte snoka tänker jag) och han låter lite mer som sig själv och förstår att vi måste prata mer så han har sagt att jag kan ringa honom på måndag när han kör till jobbet.

Jag har inga förhoppningar om att han ska ändra sig och vilja skilja sig, åtminstone inte just nu, men jag behöver få en djupare förklaring till hur han resonerar för att veta att det vi har haft inte var båg och bluff utan faktiskt betydde lika mycket för honom som för mig.

en fin vän som inte backar för att dela ut släggor när det behövs har också kärleksfullt men tydligt förklarat för mig att jag inte direkt har hjälpt honom i hans process utan snarare tvärtom, att jag måste backa undan, att han måste få göra detta själv utan min påverkan eller min press (uttalad eller outtalad). Hon har rätt såklart.

Så, detta är nog slut och över och förbi men jag hoppas den fadda smaken jag nu har i munnen kan bytas mot något annat på måndag.
Denandrakvinnan

Inläggav linamh » fre aug 23, 2019 16:25

Denandrakvinnan skrev:Jag har inga förhoppningar om att han ska ändra sig och vilja skilja sig, åtminstone inte just nu, men jag behöver få en djupare förklaring till hur han resonerar för att veta att det vi har haft inte var båg och bluff utan faktiskt betydde lika mycket för honom som för mig.

Det där är viktigt! Just därför behöver han förklara för dig, precis som alla sagt.
linamh
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav kronärtskocka » lör aug 24, 2019 10:19

Hoppas du kan få svar på dina frågor snart.

Ta hand om dig i din sorg. Det gör så ont när drömmar och hopp går sönder. :heart:
Lever med två ljuvliga ungar som en gång i tiden var små sjalbarn.
Användarvisningsbild
kronärtskocka
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Denandrakvinnan » sön aug 25, 2019 11:48

igår kväll fick jag ett mail...

Måste erkänna att det är enormt påfrestande att inte veta hur du mår och vad du gör..... 😕

Och jag ser att han är inne och tittar i vår konversation flera gånger om dagen.

:( men jag kan och vill inte skriva, han har gjort slut. Jag måste komma ihåg det, hur svårt det än är.
Denandrakvinnan

FöregåendeNästa

Återgå till Anonyma inlägg