Min man har tappat sexlusten. : Anonyma inlägg • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: sön jun 16, 2019 03:41

Min man har tappat sexlusten.

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Min man har tappat sexlusten.

Inläggav Gul! » tor dec 13, 2018 23:47

Maken sjukskriven för utbrändhet sedan i våras. Sedan några månader tillbaka jobbar han deltid. Är inte helt under isen, utan fixar vardagen skapligt och hittar ibland grejer på fritiden.
Jag försöker vara stöttande och täcka upp där han inte orkar. Är också hyfsat insatt i hur en kan må med utmattningssymptom.
Men, sexlusten är död sedan i somras. Jag tror vi fått se till det två gånger sedan dess... 😞Längtar efter beröring, sex, att känna åtrå.
Jag har vid två tillfällen frågat om han kan smeka mig nån gång, han svarar att han kan det (nångång?) men det händer inte.
Jag vill inte tjata, men håller på att gå i bitar av kåthet. Vill bara att han ska få mig att komma.
Hur mycket är det okej att fråga? Han är ju också väldigt upptagen av annat nu. Ja, vet att det skulle funka att onanera, men vi bor väldigt litet. Och jag är aldrig ensam hemma. Skulle inte kunna slappna av.
Gul!

Re: Min man har tappat sexlusten.

Inläggav SCSI » fre dec 14, 2018 07:21

Jag fattar inte. Det är väl lika trångt hemma om maken är med? Hörselkåpor/hörlurar + lås på badrummet. :tumup:
*lösningsfokuserad*
J 2011 | bonus 2005
instagram
Användarvisningsbild
SCSI
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav camsch » fre dec 14, 2018 07:57

Alltså, skulle du inte säga det, att du är kåt så du spricker? "Du behöver inte göra något, men kan du hålla om mig om jag smeker mig själv?"

Förstår frustrationen :heart:
Jag är stolt mamma till 2 barn här på jorden och en liten stjärna på himlen.
Lillan född okt -07 bärs sällan numera men i så fall i batikfärgad grön Gås, ringsjal eller i hemsydd sele
Användarvisningsbild
camsch
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Svårt » fre dec 14, 2018 10:09

Svårt fråga och jag är inte säker på att du kommer gilla mitt svar.
Min nuvarande partner har mindre sexlust än mig och det är lite jobbigt. Med honom hjälper det inte att fråga, eller berätta hur jag känner mig. Istället får jag själv ta försiktiga intiativ och tänka långsiktigt, annars kan han dra sig undan.

Och jag förstår honom. Med ett ex var det tvärtom, där skulle det gärna var action varje dag och när jag blev sjuk fortsatte han att vara på mig om det. Att även om inte jag var sugen så kunde jag ju iallafall hjälpa honom, tyckte han...
Det fick mig att dra mig undan ännu mer och jag började känna av avsmak för det hela.
Det hela slutade med våldtäkt, något jag inte tror kommer ske hos er, men jag vill bara varna för att vara för på, eller rakt på sak. Det kan skapa skuldkänslor och göra saken värre.

Tänk omvänt. Hur hade du velat att din man skulle göra om det var han som var så kåt så han spricker och vad skulle du känna att du kunde ställa upp på om du inte hade ork, eller lust?

Jag tar mig tid i duschen ibland istället. Gärna med tunga knipkulor, eller motsvarande, (om jag vet att jag kan duscha ifred) så blir det ett snabb och lätt avslut precis innan jag duschat klart. :rodna:
Svårt

Inläggav Andelle » fre dec 14, 2018 14:07

camsch skrev:Alltså, skulle du inte säga det, att du är kåt så du spricker? "Du behöver inte göra något, men kan du hålla om mig om jag smeker mig själv?"

Nu utgår jag från att ts är kvinna, ber om ursäkt om jag har fel.

Hade du föreslagit ovanstående om ts varit man och partnern kvinna? Personligen hade jag blivit väldigt kränkt om min partner föreslagit att jag skulle hålla om medans han onanerade om jag tidigare visat att jag inte vill ha sex, det är liksom inte mer ok för att ts är kvinna.

Duschförslaget tyckte jag var bra!
3 fina ungar
Användarvisningsbild
Andelle
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Nina & lilla J » fre dec 14, 2018 16:17

Nej är nej. Du får nog respektera och släppa sexdelen tillsvidare. Är kärlek och närhet välkommet, att mötas mentalt och ha långa diskussioner och mängder av te i soffan? (Det är saker som jag uppskattar (mer än sex)). Eller fördjupa andra delar av relationen som är viktiga för just er.

Det var kanske inte svar på frågan, utan mer min spontana reflektion.
Stora lilla J -10 & efterlängtade S -17
Användarvisningsbild
Nina & lilla J
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav camsch » lör dec 15, 2018 12:53

Andelle skrev:
camsch skrev:Alltså, skulle du inte säga det, att du är kåt så du spricker? "Du behöver inte göra något, men kan du hålla om mig om jag smeker mig själv?"

Hade du föreslagit ovanstående om ts varit man och partnern kvinna? Personligen hade jag blivit väldigt kränkt om min partner föreslagit att jag skulle hålla om medans han onanerade om jag tidigare visat att jag inte vill ha sex, det är liksom inte mer ok för att ts är kvinna.

Ja, min man har onanerat med mig bredvid för att jag inte varit sugen, så ja, jag hade kunnat föreslå det även om det varit tvärtom.
Som jag ser det så är det svårt med sexualitet, man har var och en behov på en viss nivå vid en viss tidpunkt som kanske inte alltid matchar.
Jag HAR varit den som inte orkat och velat, men jag kan samtidigt se och förstå att min man också har behov.

Däremot så håller jag nog med om att om det börjar vara en långdragen historia så behöver man hitta andra vägar för att komma nära utan att kräva sex, för att försöka "hitta tillbaka" till varann och kärleken och intimiteten och VILJAN att ha sex för båda. För den behövs också i ett äktenskap, åtminstone "in the long run".

Mycket handlar som vanligt om att prata med varandra, för att bara gå iväg och onanera "i smyg" och hoppas på att allt ska ordna sig av sig självt är inte heller så bra långsiktigt.
Jag är stolt mamma till 2 barn här på jorden och en liten stjärna på himlen.
Lillan född okt -07 bärs sällan numera men i så fall i batikfärgad grön Gås, ringsjal eller i hemsydd sele
Användarvisningsbild
camsch
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav berit » lör dec 15, 2018 13:20

Jag tänker nog att lust till sex och att vara kåt är lite olika saker när man är i en relation (och annars också). Kåthet kan lösas av onani men lust till sex handlar om närhet till partnern och är väl mer en gemensam aktivitet för bådas skull.

Jag har ofta mer lust än min partner. Ibland har vi varit osams om det här och jag behöver tänka på att inte pusha på. Att sex aldrig ska bygga på tvång eller för husfridens skull. Det är superviktigt tycker jag men svårt när man själv gärna vill ha sex.

Regelbunden onani är en bra grej för att ens kåthet inte ska bli partnerns ansvar. Så kan sex med partnern vara mer av relationsbyggande.
Barnen: april -11, januari -16
Användarvisningsbild
berit
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav kelaren » lör dec 15, 2018 13:30

camsch skrev:
Andelle skrev:

Ja, min man har onanerat med mig bredvid för att jag inte varit sugen, så ja, jag hade kunnat föreslå det även om det varit tvärtom.
Som jag ser det så är det svårt med sexualitet, man har var och en behov på en viss nivå vid en viss tidpunkt som kanske inte alltid matchar.
Jag HAR varit den som inte orkat och velat, men jag kan samtidigt se och förstå att min man också har behov.

Däremot så håller jag nog med om att om det börjar vara en långdragen historia så behöver man hitta andra vägar för att komma nära utan att kräva sex, för att försöka "hitta tillbaka" till varann och kärleken och intimiteten och VILJAN att ha sex för båda. För den behövs också i ett äktenskap, åtminstone "in the long run".

Mycket handlar som vanligt om att prata med varandra, för att bara gå iväg och onanera "i smyg" och hoppas på att allt ska ordna sig av sig självt är inte heller så bra långsiktigt.

Ett nej är ett nej som någon tidigare skrev. Men frågan är vad msn säger nej till. Genom att prata och kanske stälka direkta specifika frågor kan man få fram om det är helt nej till allt och alltid. Eller om det kan finnas saker som är ok eller stunder som är ok. Kan sex vara ok om man slipper prestera. Eller om man vet att man kan avbryta närsom utan att den andra blir sur. Lite kanske är bättre än inget. Vad som känns ok eller inte varierar från person till person oavsett man eller kvinna.
3-4 ungar
kelaren
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Flygmusen » sön dec 16, 2018 18:12

Inte lätt, min man har också mindre lust än mig. Han säger att han vill men han är alltid för trött, barnen kommer vakna osv. Får vi till det en gång i månaden får jag vara glad, jag skulle gärna vilja det skedde en gång i veckan eller så eller åtminstone flera gånger under min ägglossning när jag är extra intresserad av sex. Ibland är jag förtvivlad av att känna mig så ratad och intressant och jag har nog ibland sagt saker som inte var de mest pedagogiska åt honom pga detta men vi har åtminstone en bra förmåga att kramas, kyssas och vara nära varandra, annars hade det nog varit kört för mig för länge sedan.
Mamma till Iris 20120704 och Ingvar 160729

Vandrar just nu mest omkring med en Manduca på mig och en nöjd liten skurk däri.

elliha.blogspot.com
Flygmusen
SjalFantast
SjalFantast

Återgå till Anonyma inlägg