Nobbad : Anonyma inlägg • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: lör nov 17, 2018 09:28

Nobbad

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Nobbad

Inläggav Besviken på chef » tis okt 16, 2018 15:15

Jobbar på ett föräldravikariat som eventuellt skulle förlängas, först ett antal månader och sedan 4 månader till. Chefen har inte återkommit med besked utan det har låtit som att det inte var klart än. Idag åt jag lunch med chefen och två kollegor som frågade mig hur det var tänkt med min anställning framöver. Jag svarar då att det är klart till och med första förlängningen och sedan vet jag inte.
Chefen fyller då i att nej, det blir ju inte förlängt mer än så. (Och anger skäl som inte har med mig att göra, dvs ekonomi).

Alltså VAD FAN!!! Så jävla besviken på chefen!

Riktigt utbytbar känner jag mig som inte ens var värd att få veta detta mellan 4 ögon först. :evil:
Besviken på chef

Re: Nobbad

Inläggav Besviken på chef » tis okt 16, 2018 15:17

Ps: blandade ihop rubrik och Användarnamn-rutan. Känner mig inte "nobbad" utan besviken.
Besviken på chef

Inläggav SCSI » tis okt 16, 2018 15:37

Fy vad dåligt! Gå in till chefen och tala om sådär gör hen ALDRIG igen mot någon! Det är inte ok och hen borde veta det men eftersom det bevisligen inte är så tycker jag du ska bjuda på den ledarskapsinsikten.

Jag hoppas du hittar en ny chef som värderar dig och dina insatser! :heart:
J 2011 | bonus 2005
instagram
Användarvisningsbild
SCSI
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav sus » tis okt 16, 2018 15:47

Gud så dåligt!!!!!
Användarvisningsbild
sus
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav mammatillE » tis okt 16, 2018 15:51

Otroligt dåligt :heart:
mammatillE
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Besviken på chef » sön okt 28, 2018 23:40

Mitt kontrakt går ut på onsdag och jag har ju tidigare fått frågan om jag vill förlänga det till och med december. Jag har sagt att jag kan tänka mig det om jag slipper jobba heltid, och får ta ut 20-25% föräldraledigt. Chefen har gett svävande svar sedan i augusti och jag har bett konsultfirman prata med hen. I torsdags gav de mig svaret att chefen svarar att det inte är aktuellt med något annat än en heltidstjänst.

Jag har förståelse för att det är det behov de har men säg det då rakt ut till mig på en gång och dra inte ut på det. Jag har god lust att inte skriva på förnyelse av kontraktet och istället leva på fuck off-bufferten i november december. För tack och lov har jag en sån.
Besviken på chef

Inläggav sabe » sön nov 04, 2018 22:00

Generellt sätt är min erfarenhet att chefer och personer som rekryterar aldrig gillar att ge tråkiga besked och att de hellre är otydliga om man pressar dem :?

Ja det är tråkigt att så många verkar vara så dåliga på att framföra dåliga nyheter. Jag brukar försöka vara tydlig själv med vad jag vill. Det är lite pinsamt att så många i en maktposition är så dåliga på att ge tråkiga besked.
Förstår att du blir besviken, men jag brukar försöka tänka att det inte är mitt problem att folk verkar ha det problemet.
M 2007-04-10. :heart:
E 2013-02-15 :heart:

http://www.berlekom.se
Användarvisningsbild
sabe
SjalInventarie
SjalInventarie

Återgå till Anonyma inlägg