Ont men inget hjälper : Anonyma inlägg • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: fre jun 22, 2018 21:21

Ont men inget hjälper

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Ont men inget hjälper

Inläggav TS - » sön maj 13, 2018 09:16

Hej,
Helt OT: jag har ont i en axel sedan flera år och allmänt spända muskler, speciellt i nacken och ansiktet. Ibland är axeln ok i några dagar sedan kan det göra ont till och från i flera dagar. Ibland i vila, ofta vid datorn, ibland i träning. Jag har varit hos läkare, sjukgymnast, kiropraktor, psykolog, på massage, akupunktur. Jag gör deras övningar / behandling och när det inte hjälper säger de att de inte verkar kunna hjälpa mig. Jag får ont på andra ställen också ibland. Jag är ganska vältränad så det är inte problemet. Jag sover lite mindre än vad skulle behöva. Någon som känner igen sig? Jag börjar bli desperat, varför blir det aldrig bra?
TS -

Re: Ont men inget hjälper

Inläggav Ewepewe » sön maj 13, 2018 12:16

Jobbigt :heart: Konstigt att varken sjukgymnast eller kiropraktor kan hjälpa, dom brukar ju vara bra annars. Har du fått prova TENS?
Storasyster J 0903, lillebror B 1108 och minsta syster A 1511.
Användarvisningsbild
Ewepewe
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav isbl » sön maj 13, 2018 12:25

Kolla om du hittar någon kiropraktor som jobbar med spiral stabilisering. Det plus yoga (ashtanga, så en ganska fysisk form) är det som hjälper mig efter åratal av värkande axel.
Två små :heart: som ständigt växer
Användarvisningsbild
isbl
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav TS - » sön maj 13, 2018 17:30

Ewepewe skrev:Jobbigt :heart: Konstigt att varken sjukgymnast eller kiropraktor kan hjälpa, dom brukar ju vara bra annars. Har du fått prova TENS?

Jag har inte provat tens för detta men det är väl bara akut smärtlindring, dvs hjälper inte egentligen?
TS -

Inläggav TS - » sön maj 13, 2018 17:31

isbl skrev:Kolla om du hittar någon kiropraktor som jobbar med spiral stabilisering. Det plus yoga (ashtanga, så en ganska fysisk form) är det som hjälper mig efter åratal av värkande axel.

Tack! Osäker på om kiropraktorn jobbade med det. Det var ett tag sedan jag gjorde yoga, kunde vara värt att testa igen.
TS -

Inläggav jeba » sön maj 13, 2018 19:41

Feldenkrais där pedagogen (behandlaren) gör det på din kropp. Alltså inte bara göra övningar själv. Det gjorde mig smärtfri efter flera år med daglig smärta efter whiplash.
jeba
SjalVan
SjalVan

Inläggav Grodfen » mån maj 14, 2018 14:37

Vet du vad som är grundorsaken till spänningarna? Den typen av spänningar tänker jag ofta har psykologiska orsaker. Då blir det ju begränsat vad man kan åtgärda genom övningar och ergonomi etc - om du "lagrar känslor" i form av muskelspänningar återkommer det.
Så var det iallafall för mig. Har fått hjälp genom network care och terapi med KBT/mindfullness/ACT. Idag betraktar jag mitt onda skulderblad/nacke som en varningssignal. När jag får känningar där så är det något som inte är riktigt bra, för mkt stress eller att jag tappat kontakten med mina känslor.
Mamma till D, född 110826, och A, född 140227.
Användarvisningsbild
Grodfen
SjalFantast
SjalFantast

Återgå till Anonyma inlägg