Vågar jag lita på att jag är gravid? : Anonyma inlägg - Sida 5 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: lör jun 23, 2018 20:37

Vågar jag lita på att jag är gravid?

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Re: Vågar jag lita på att jag är gravid?

Inläggav Siania » tor dec 14, 2017 09:50

:heart:
:heart: Mamma till finaste barnen A, E och M :heart:
Användarvisningsbild
Siania
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav orolig » tor dec 14, 2017 11:58

Jag vet inte riktigt vad jag trodde. :duh: Det var ju ohållbart att vara kvar på jobbet med den blödningsmängden. Nu är jag hemma igen.
orolig

Inläggav Sanna81 » tor dec 14, 2017 12:45

orolig skrev:Jag vet inte riktigt vad jag trodde. :duh: Det var ju ohållbart att vara kvar på jobbet med den blödningsmängden. Nu är jag hemma igen.

Det är väl inte så lätt att veta exakt hur mycket blod som ska komma framåt dagen? Hade du inte gått hade det lika gärna kunnat stanna av lite, och så hade du suttit hemma och varit rätt för att ha sjukskrivit dig fast du faktiskt hade kunnat jobba? Ibland kan det ju vara skönt att jobba på när man är ledsen också, för att få annat att tänka på.
Mamma till Agnes, född -09, och Selma född -16
Användarvisningsbild
Sanna81
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav CAKirre » tor dec 14, 2017 12:46

Känns så fjuttigt med bara ett hjärta... 💕
Bild
Mamma till Tösen född feb -15
Matte till kaninerna Salma dec -10 och August juni -11

Jag vill helst inte bli citerad, har en tendens att öppna upp mig för mycket och vill kunna ta bort det som för mig är känsligt.
Användarvisningsbild
CAKirre
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav zink » tor dec 14, 2017 14:16

Sanna81 skrev:
orolig skrev:Jag vet inte riktigt vad jag trodde. :duh: Det var ju ohållbart att vara kvar på jobbet med den blödningsmängden. Nu är jag hemma igen.

Det är väl inte så lätt att veta exakt hur mycket blod som ska komma framåt dagen? Hade du inte gått hade det lika gärna kunnat stanna av lite, och så hade du suttit hemma och varit rätt för att ha sjukskrivit dig fast du faktiskt hade kunnat jobba? Ibland kan det ju vara skönt att jobba på när man är ledsen också, för att få annat att tänka på.

+1

:heart:

Om du använder engångsbindor så såg jag att det finns rejäla sådana på apoteket nu, tyvärr så heter de ju förlossningsbindor då. Jag minns att jag var lite förvånad för 10 år sedan att det var småsvårt att få tag på faktiskt. Nattbindor räckte ju inte till.
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"
Användarvisningsbild
zink
SjalFossil
SjalFossil

Inläggav orolig » tor dec 14, 2017 15:41

zink skrev:Om du använder engångsbindor så såg jag att det finns rejäla sådana på apoteket nu, tyvärr så heter de ju förlossningsbindor då. Jag minns att jag var lite förvånad för 10 år sedan att det var småsvårt att få tag på faktiskt. Nattbindor räckte ju inte till.

Tack för tipset. Sådana blir det nog.
orolig

Inläggav orolig » tor dec 14, 2017 15:44

Sanna81 skrev:

Tack! :heart: Det är förstås svårt att veta vad man ska förvänta sig av detta förlopp.
orolig

Inläggav orolig » tor dec 14, 2017 15:50

CAKirre skrev:Känns så fjuttigt med bara ett hjärta... 💕

Men det värmer. :heart:
orolig

Inläggav orolig » fre dec 15, 2017 10:59

Vilken pärs! :shock: Det kändes som att blodet aldrig skulle sluta rinna igår. Jag kände mig rejält matt och lite snurrig. Det var faktiskt lite läskigt och jag bad min partner att komma hem tidigare från jobbets julfest än som var originalplanen. Till sist kom vad jag antar var den lilla moderkaka som hunnit bildas och efter det avtog störtfloden. Jag sov som en stock inatt, men är ganska trött och sliten idag så jag är hemma fortfarande.
orolig

Inläggav Sanna81 » fre dec 15, 2017 12:09

:heart: Hoppas du mår bättre snart! Annars kan det kanske vara läge att söka upp vården igen, för att ta ett blodvärde?
Användarvisningsbild
Sanna81
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav orolig » fre dec 15, 2017 12:39

Sanna81 skrev: :heart: Hoppas du mår bättre snart! Annars kan det kanske vara läge att söka upp vården igen, för att ta ett blodvärde?

Tack! Jag hade redan behövt börja med järntabletter pga låga järndepåer och jag rådfrågade barnmorskan som tyckte att jag kunde fortsätta med dem några veckor till så förhoppningsvis hjälper de upp en del.
orolig

Inläggav Nina & lilla J » fre dec 15, 2017 13:34

Åh nej vad sorgligt :heart:
Stora lilla J -10 & efterlängtade S -17
Användarvisningsbild
Nina & lilla J
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav orolig » tis dec 19, 2017 11:50

Återbesöket på gynakuten avklarat. Kroppen hade stött ut allt utom en liten slemhinnerest, men den kommer förmodligen också utan att vi behöver vidta några andra åtgärder. Sedan borde ägglossning (och mens) komma igång inom några veckor så då får vi väl se om det kan lyckas att det blir en ny graviditet så småningom.

Tack så mycket för er stöttning här i tråden! :heart: Det är skönt att ha detta ställe att kunna skriva av sig på.
orolig

Inläggav orolig » ons apr 25, 2018 10:08

Hej, det är jag igen.
Ny graviditet. Är just nu i vecka 8 och har inte så himla mycket mer symptom än förra gången, som ju inte gick vägen. Det är svårt att riktigt kunna tro på att det är på riktigt, men jag går och känner efter konstant och försöker göra symptomlistan så lång som möjligt. Har varit på inskrivning hos barnmorska och väntar nu på att höra om järndepåerna är lika skräp som förra gången så jag måste börja med järntabletter igen.
orolig

Inläggav Sanna81 » ons apr 25, 2018 11:06

Hoppas med dig! Det där med symtom är lurigt, även om en person har mycket symtom en graviditet kan den vara i princip utan en annan, även om båda graviditeterna blir fullgångna och ger ett levande barn. Men jag minns nog hur det var att gå och känna efter och hoppas och inte våga tro, nära olidligt!
Användarvisningsbild
Sanna81
SjalInventarie
SjalInventarie

FöregåendeNästa

Återgå till Anonyma inlägg