Han har varit otrogen : Anonyma inlägg - Sida 2 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: mån aug 20, 2018 03:47

Han har varit otrogen

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Re: Han har varit otrogen

Inläggav thanisa » ons jan 25, 2017 10:58

:heart: Först en stor kram till dig.

Vad vill du? Vad behöver han göra för att du ska lita på honom igen? Vad är han villig att göra för er? Jag menar om han vill att du ska kunna få förtroende för honom igen och att ni kan hitta tillbaks till varandra så borde det inte vara så svårt för honom att gå till sin chef och säga att han har varit en stor skitstövel och behöver jobba på det viktigaste förtroendet i livet med sina barn och fru och därav inte kan ha några övernattningar i tjänsten de närmsta åren.
Mamma till T (flicka) -0202 och F (pojke) -0606
Användarvisningsbild
thanisa
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Bedragen » ons jan 25, 2017 11:18

Han kommer ha övernattningar i tjänsten igen. I mars ska han iväg igen i fem dagar och jobba tätt ihop med henne.

Jag går sönder :cry:
Bedragen

Inläggav sus » tor jan 26, 2017 07:22

Bedragen skrev:Han kommer ha övernattningar i tjänsten igen. I mars ska han iväg igen i fem dagar och jobba tätt ihop med henne.

Det är inte okej! Om han vill visa dig att han vill leva med dig så måste han nog göra allt han kan för att, ställa in, flytta fram, eller på annat sätt ändra dom planerna. Han tror säkert att han är helt oumbärlig på jobbet, men det är faktist väldigt få som är det. Särskilt om det finns tid att planera om. Vad skulle hända om han fick värsta influensan när han ska resa bort? Hur hade hans arbetsgivare fixat det? Finns alltid en lösning om man vill!
Användarvisningsbild
sus
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav aha » tor jan 26, 2017 08:13

sus skrev:
Bedragen skrev:Han kommer ha övernattningar i tjänsten igen. I mars ska han iväg igen i fem dagar och jobba tätt ihop med henne.

Det är inte okej! Om han vill visa dig att han vill leva med dig så måste han nog göra allt han kan för att, ställa in, flytta fram, eller på annat sätt ändra dom planerna. Han tror säkert att han är helt oumbärlig på jobbet, men det är faktist väldigt få som är det. Särskilt om det finns tid att planera om. Vad skulle hända om han fick värsta influensan när han ska resa bort? Hur hade hans arbetsgivare fixat det? Finns alltid en lösning om man vill!

Jag håller med. Det låter som om han behöver ändra sitt sätt att tänka kring saker. Om han vill leva med dig måste det ju komma ut i handling också tänker jag, inte bara i ord.
Talk is cheap!
Mamma till 5 födda -95 - -07
40++
Användarvisningsbild
aha
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Mikaela » tor jan 26, 2017 08:19

aha skrev:
sus skrev:

Jag håller med. Det låter som om han behöver ändra sitt sätt att tänka kring saker. Om han vill leva med dig måste det ju komma ut i handling också tänker jag, inte bara i ord.
Talk is cheap!

Jag skulle nog kräva att han bytte jobb...
- Det är alltid bättre att vara med barnen än att blanda en massa sillsallader
Stora solstrålen L är född i juni -10.
Lilla terroristen H är född i juni -13
Användarvisningsbild
Mikaela
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav SCSI » tor jan 26, 2017 08:26

Mikaela skrev:Jag skulle nog kräva att han bytte jobb...

:iagree: Plus att jag skulle ta ett allvarligt snack med kvinnan - men det är jag, det. Jag tycker inte att vuxna människor ska komma undan så billigt när de beter sig oansvarigt, utan faktiskt konfronteras med den ska de gör...
Omtänker!
J 2011 | bonus 2005
instagram
Användarvisningsbild
SCSI
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav CAKirre » lör jan 20, 2018 16:57

Jag snubblade just över denna tråd. :heart:
Hur har det gått för dig?
Bild
Mamma till Tösen född feb -15
Matte till kaninerna Salma dec -10 och August juni -11

Jag vill helst inte bli citerad, har en tendens att öppna upp mig för mycket och vill kunna ta bort det som för mig är känsligt.
Användarvisningsbild
CAKirre
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Bedragen » ons feb 07, 2018 16:54

Vi är fortfarande tillsammans, många timmars terapi senare. Hans kontakt med henne är nerdragen till absolut minimum och endast via mail. Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag vill, om jag kan leva med någon jag inte längre litar på. Vet inte heller riktigt vad jag känner för honom, han är mer säker på att han vill stanna och laga än vad jag är.
Bedragen

Inläggav hobbypsykologen » ons feb 07, 2018 21:49

Lider med dig. Har varit med om liknande. Har vågat ta steget ut för stupet ... och landat stark och självständig transformerad till super woman.

Jag vet att det inte är lätt. Jag ser att trådstarten är över ett år gammal. Men generellt sett tycker jag att folk är för mesiga för att stå upp för sig själva och våga separera.

Hoppas du tar det här rätt. Menar bara väl. :heart:

För när jag läser vad du skrev här...
Bedragen skrev:Vi har inte haft det bra på flera år. De senaste två åren har vi haft sex två gånger och de enda gångerna han sagt att han älskat mig har varit om jag sagt det först eller om jag har ifrågasatt om det verkligen är så. och igår fick han fram att det kanske varit bidragande orsak, att vi förlorat närheten hemma. Men jag har ju sagt det till honom flera gånger att vi glidit isär och att vi måste göra något åt det och det har inte gjort någon skillnad alls, sprickan har blivit djupare.
Jag har tänkt att det kanske vänder när barnen blir större och mer självgående och det blir mindre tjafs hemma. Att andra par går isär men att vi kan jobba igenom det och komma ut sammansvetsade på andra sidan. Under tiden som han villigt låter sig förföras, först en drink på hotellrummet och sen lät han det ske.

...vill jag (kärleksfullt) ruska om dig och säga - ser du inte? :heart:

Det är bara du som lever ditt liv. Det är bara du som kan förändra och ta ansvar för hur du har det - vill ha det.

Vill du leva i en relation där det inte har varit bra på flera år?
...utan sex och närhet?
...utan att känna dig älskad?
...där avståndet mellan dig och mannen uppenbarligen har blivit större med tiden?
...där du inte känner tillit och trygghet?
...där du står ut på grund av att det kanske blir bättre om flera år?

:heart: :heart: :heart:

Jag har läst ditt senaste inlägg och är medveten om att ni fortfarande är tillsammans. Jag ser att du fortfarande velar. Ytterligare ett år av ditt liv har gått till en person som inte förtjänar dig.

Hoppas på förändring för din del. :heart:
hobbypsykologen

Inläggav Klump i magen » fre feb 09, 2018 09:55

:heart: Jag vill säga samma sak, krama om dig och säga att det är bara du som kan ta hand om dig själv allra bäst. Jag har tidigare varit i ett långt förhållande med otrohet och misshandel, men jag trampade på, försökte få det att funka, tänkte att om jag gjorde rätt kunde det funka... :roll:
Ångrar idag att jag inte vågade stå upp för och lyssna på mina känslor och instinkter tidigare.

Fast ändå sitter jag här idag, med en stor klump i magen, för hela kroppen, som brukar ha rätt, skriker åt mig att det är något som inte stämmer i mitt nuvarande förhållande. Det är för många små och onödiga lögner, för mycket smygande och vaktande av telefoner och datorer...
Ändå kommer jag på mig själv med att försöka tränga undan klumpen och tysta kroppen. En bra far och omtänksam partner, men jag har noll förtroende och en mage som inte vill vara med.
Klump i magen

Föregående

Återgå till Anonyma inlägg