Aktuellt datum och tid: tor mar 04, 2021 02:03
Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia
emelie skrev:Hur går det för er?
Har mamman lugnat sig?
bubbel skrev:Du milde, vilka turer den kvinnan tar..
Kram
emelie skrev:Avvakta låter som en rimlig åtgärd.
zink skrev::heart:
Hur gammal är dottern nu?
Finns det någon stödverksamhet hon kan gå till där ni bor, för barn med föräldrar med psykisk sjukdom? Det finns ju ofta för barn till missbrukande föräldrar.
Att hon får känna att hon inte är ensam. Att om hon känner för det prata av sig med andra vuxna. Kanske även barn. (Eller bara vara, så har det varit för barn jag känt som gått i sådan verksamhet.)
För hon är ju medberoende, som ställer upp på sin mors nycker.
(Det där med trosbytet var väldigt otäckt tycker jag. DrJekyll and MrHyde. Ena stunden något mysigt sedan kastas ut. Och om en smått känslig grej att ställa till en scen om dessutom.)
bonusmamma skrev:Hon fyller 10 år under våren. Tror inte det finns någon sån stödverksamhet på orten vi bor på, möjligtvis i mammans stad. Vi har ju väntat på kurator-kontakt på skolan under hela hösten, men jag tror att det fortfarande är kö ditVi får försöka ta och kolla upp det där igen. Samtidigt så kräver det ju att mamman är med på noterna, eftersom de har gemensam vårdnad. Och hon kan ju inte se att hennes dotter mår dåligt på något sätt
nano skrev:Men nu ska man väl kunna söka kuratorvård utan att båda föräldrarna godkänner det just pga sånt här? Vet att det kom nån ändring angående vård för några år sedan om jag inte minns tokgalet
nano skrev:Men nu ska man väl kunna söka kuratorvård utan att båda föräldrarna godkänner det just pga sånt här? Vet att det kom nån ändring angående vård för några år sedan om jag inte minns tokgalet
CAKirre skrev:Har jag missat något? Blev det tingsrätten till slut, eller vad är det för dom det hänvisas till?
Känns märkligt att dottern ska behöva flyttas fram och tillbaka. Det var ju väl bara i höstas som hon började bo hos er på heltid och det var mamman nöjd med?![]()
Hon är ju ingen leksak som man kan hantera hur som helst? Vad säger dottern själv?
bonusmamma skrev:CAKirre skrev:Har jag missat något? Blev det tingsrätten till slut, eller vad är det för dom det hänvisas till?
Känns märkligt att dottern ska behöva flyttas fram och tillbaka. Det var ju väl bara i höstas som hon började bo hos er på heltid och det var mamman nöjd med?![]()
Hon är ju ingen leksak som man kan hantera hur som helst? Vad säger dottern själv?
Domen fick vi i november 2016, Tingsrätten, att hon skulle flytta till mamma när mamman flyttade till ny stad. Sen har hon ju bott hos oss i 1 år nu när mamman separerade från sitt ex och inte längre hade någon som kunde ta hand om dottern när hon jobbade. Nu har hon en ny pojkvän som ska ta den rollen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst