Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9503446
Bonusmamma skrev:
bonusmamma skrev:
Hon berättade idag att hon har varit hemma den här veckan för att hon har varit snorig och för att mamma har haft ont i magen och inte velat lämna henne.
Idag frågade vi varför inte styvpappan kunde lämna henne på skolan om mamma mådde dåligt. Vi fick svaret "Han är full" :roll:
Åh vad det gör ont i mig att läsa :( Det här är helt galet!
#9503469
Bonusmamma skrev:
bonusmamma skrev:
Hon berättade idag att hon har varit hemma den här veckan för att hon har varit snorig och för att mamma har haft ont i magen och inte velat lämna henne.
Idag frågade vi varför inte styvpappan kunde lämna henne på skolan om mamma mådde dåligt. Vi fick svaret "Han är full" :roll:
Skriv upp allt sånt här med datum och all information som ni har.

Lilla barn :heart: :heart: :heart:
Av bonusmamma
#9503502
Eftersom de bor i en annan kommun så tror jag inte man har rätt till skolskjuts. Vet dock inte om mamman har kollat upp den saken.

Vår jurist har nu gjort i ordning överklagan, och ska ringa upp och diskutera den imorgon innan den skickas iväg :tumup:
Och så skulle soc ringa och prata med mamman om vad dottern sa till oss i helgen, om alkoholen. Får se om det dyker upp ett argt telefonsamtal...
#9503516
bonusmamma skrev:Eftersom de bor i en annan kommun så tror jag inte man har rätt till skolskjuts. Vet dock inte om mamman har kollat upp den saken.

Vår jurist har nu gjort i ordning överklagan, och ska ringa upp och diskutera den imorgon innan den skickas iväg :tumup:
Och så skulle soc ringa och prata med mamman om vad dottern sa till oss i helgen, om alkoholen. Får se om det dyker upp ett argt telefonsamtal...
Inte bara i helgen. Idag också efts han inte kan skjutsa... :(
Av bonusmamma
#9503518
zink skrev:
bonusmamma skrev:Eftersom de bor i en annan kommun så tror jag inte man har rätt till skolskjuts. Vet dock inte om mamman har kollat upp den saken.

Vår jurist har nu gjort i ordning överklagan, och ska ringa upp och diskutera den imorgon innan den skickas iväg :tumup:
Och så skulle soc ringa och prata med mamman om vad dottern sa till oss i helgen, om alkoholen. Får se om det dyker upp ett argt telefonsamtal...
Inte bara i helgen. Idag också efts han inte kan skjutsa... :(
Ja, alltså dottern berättade det för oss i helgen, men vi förstår ju att han är full hela veckorna igenom (förmodligen). Dessutom är han arbetslös nu, så han har ju ingen anledning som tvingar honom att hålla sig nykter.

Men idag tror jag att dottern har varit på skolan i alla fall, för mamman lade ut ett instagram-inlägg på när hon väntade på pendeln i morse.
#9503546
(Ah, jag hade inte koll på kronologin där. Men oavsett så. Tänker att detta med hans missbruk *borde* skynda på myndigheterna... Hoppas, hoppas.) :heart:
Av bonusmamma
#9507574
Ellen och jag skrev:Läst i tysthet och fasiken vad ni kämpar ❤

Hur har ni haft det över jul och nyår?
Jullovet har gått bra. Vi har haft det trevligt och det har inte varit några problem vd jag kan dra mig till minnes.
Idag hämtade vi henne vid hennes nya skola, hon har gått är 4 dagar nu. Hennes mamma mötte upp oss vid skolan, och allt verkade vara bra. Men så fort vi satte oss i bilen blev dottern sur och tvär, och har hela eftermiddagen varit uppkäftig och dryg, lättirriterad och arg. Till sist sa hon "Jag ska ta en kniv och skära upp halsen, det finns inget i mitt liv att leva för".. :|
Det är nog jobbigt för henne med skolbyte och allt, men hon verkar hålla skenet uppe inför mamma :hmm:
Av bonusmamma
#9507586
När vi frågar henne hur hon har det hemma hos mamma säger hon att hon inte vill prata om det för att mamma blir arg då. Och så är hon sur på min sambo för att han berättade för soc att hennes styvpappa var full. :|
Av bonusmamma
#9507591
Tydligen hade hon varit på möte med soc nu i veckan, alltså ett enskilt barnsamtal. Och hon hade sagt till soc "Berätta inte för mamma att jag sagt det här..". Borde inte soc uppmärksamma sånt? Att hon är rädd för mamma, och att mamman försöker dölja saker som sker i hemmet?
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 59
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?