Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9502394
Apropå att dokumentera och att dottern redan ställer frågor om "varför pappa inte vill träffa henne"; Jag har en killkompis som genomgick en fruktansvärd vårdnadstvist när hans son var 3-4 år. Där "vann" till slut mamman, genom samma typ av fula trix som din sambos x. I deras fall var ju sonen så liten så han förstod ju inte så mycket och risken är ju att han inte kommer ihåg så mycket när han blev äldre. Hans pappa har dokumenterat ALLT, för att kunna visa för sonen när han blir vuxen och kanske undrar hur det kunde bli som det blev.
(Han är 12 år nu och har en bra relation till sin pappa, trotts att mamman flyttat till en annan stad och dom bara ses varannan helg och på skollov. Men mamman har verkligen tagit alla tillfällen i akt för att smutskasta pappan inför sonen, och bara vara allmänt besvärlig när det gäller att "komma överens")
Av bonusmamma
#9502402
Idag känner jag mig både arg och orolig..

Både dottern och min sambo blev kallade till polisförhör idag, angående "strypningen". Dottern beskrev tydligen händelsen som att "pappa grep tag med handen om min hals och lyfte upp mig i luften", vilket är långt ifrån sant. Jag var där och såg vad som hände, och min sambo orkar knappt lyfta dottern med båda händerna för övrigt :roll: Det "intressanta" är att den beskrivningen har nämnts en gång tidigare. När mamman vädjade till min sambos tidigare ex att vittna för henne i Tingsrätten skrev hon i ett meddelande till henne "Föreställ dig X's stora händer runt Y's lilla hals, som lyfter upp henne från golvet".

Den andra saken som dottern nämnde i polisförhöret är något vi aldrig fått höra tidigare, och som definitivt inte har hänt. Dottern berättade att pappa hade tryckt upp henne mot väggen i trappan, med handen runt halsen, och sen släppt henne så att hon ramlade 7 trappsteg ner och fick stora blåmärken på benen. För det första så har vi aldrig haft något handgemäng i trappan överhuvudtaget, och för det andra är vår trapp utformad på ett sånt sätt att händelsen aldrig skulle kunnat ha utföras på det sättet.

Nu under kvällen fick jag dock en skrämmande tanke, och jag hoppas så innerligt att jag bara är paranoid.. Men när vi fick träffa dottern för första gången på biblioteket, efter att hon hade hållits hos mamman i 2-3 veckor, hade hon ett enormt blåmärke på höften/låret. Stort som en vuxen mans handflata, och så illa tilltygat att det hade blivit ett sår som blivit inflammerat, så att hon hade behövt vara hemma från skolan (enligt mamman). Mamma sa att hon hade ramlat på skolan, men jag undrar hur fan man ramlar för att få ett sånt blåmärke. Det har bara hänt mig själv de gånger jag har ramlat i en trappa och blivit träffad upprepade gånger på samma ställe av ett gäng trappsteg.
Av bonusmamma
#9502405
sus skrev:Apropå att dokumentera och att dottern redan ställer frågor om "varför pappa inte vill träffa henne"; Jag har en killkompis som genomgick en fruktansvärd vårdnadstvist när hans son var 3-4 år. Där "vann" till slut mamman, genom samma typ av fula trix som din sambos x. I deras fall var ju sonen så liten så han förstod ju inte så mycket och risken är ju att han inte kommer ihåg så mycket när han blev äldre. Hans pappa har dokumenterat ALLT, för att kunna visa för sonen när han blir vuxen och kanske undrar hur det kunde bli som det blev.
(Han är 12 år nu och har en bra relation till sin pappa, trotts att mamman flyttat till en annan stad och dom bara ses varannan helg och på skollov. Men mamman har verkligen tagit alla tillfällen i akt för att smutskasta pappan inför sonen, och bara vara allmänt besvärlig när det gäller att "komma överens")
Det är så hemskt med såna föräldrar, och vi är oroliga att det ska bli just så i framtiden... Mest oroliga är vi för att hon ska fara illa av att växa upp hos mamma, då av psykisk misshandel främst. Men ärligt talat vet vi inte vad mamman är kapabel att göra när hon är arg. En hel del saker slängdes i golvet under hennes och min sambos förhållande :roll:
#9502441
Bonusmamma skrev:
zink skrev:
Bra att hon berättar så att ni kan ge er bild av t ex skjutsandet til skolan. Hon har ju inge koll på vad so mär rimligt i tid och pengar o s v.

Lilltösen :heart:
Min sambo blev först helt ställd av frågan, men innan han hann tänka ut ett bra svar blev dottern avbruten av sin mamma. Antar att mamma kanske inte vill att vi ska få reda på hur hon hjärntvättar flickan..? :roll:

Jag föreslog för min sambo att han går till hennes skola varje dag vid lunchrasten och hälsar på henne, så hon förstår ATT pappa faktiskt vill träffa henne varje dag.
Det låter som en bra lösning! Konkret för flickan. Och bra att få råkas kontinuerligt dessutom under mammaveckorna också. Om det funkar utan att mammans motarbetande av även det...
#9502442
bonusmamma skrev:Idag känner jag mig både arg och orolig..

Både dottern och min sambo blev kallade till polisförhör idag, angående "strypningen". Dottern beskrev tydligen händelsen som att "pappa grep tag med handen om min hals och lyfte upp mig i luften", vilket är långt ifrån sant. Jag var där och såg vad som hände, och min sambo orkar knappt lyfta dottern med båda händerna för övrigt :roll: Det "intressanta" är att den beskrivningen har nämnts en gång tidigare. När mamman vädjade till min sambos tidigare ex att vittna för henne i Tingsrätten skrev hon i ett meddelande till henne "Föreställ dig X's stora händer runt Y's lilla hals, som lyfter upp henne från golvet".

Den andra saken som dottern nämnde i polisförhöret är något vi aldrig fått höra tidigare, och som definitivt inte har hänt. Dottern berättade att pappa hade tryckt upp henne mot väggen i trappan, med handen runt halsen, och sen släppt henne så att hon ramlade 7 trappsteg ner och fick stora blåmärken på benen. För det första så har vi aldrig haft något handgemäng i trappan överhuvudtaget, och för det andra är vår trapp utformad på ett sånt sätt att händelsen aldrig skulle kunnat ha utföras på det sättet.

Nu under kvällen fick jag dock en skrämmande tanke, och jag hoppas så innerligt att jag bara är paranoid.. Men när vi fick träffa dottern för första gången på biblioteket, efter att hon hade hållits hos mamman i 2-3 veckor, hade hon ett enormt blåmärke på höften/låret. Stort som en vuxen mans handflata, och så illa tilltygat att det hade blivit ett sår som blivit inflammerat, så att hon hade behövt vara hemma från skolan (enligt mamman). Mamma sa att hon hade ramlat på skolan, men jag undrar hur fan man ramlar för att få ett sånt blåmärke. Det har bara hänt mig själv de gånger jag har ramlat i en trappa och blivit träffad upprepade gånger på samma ställe av ett gäng trappsteg.
(Så har jag också fått ett extremt blåmärke, när jag slog i säkert 10 trappstegskanter, det var rejält högt också, inte ett platt blåmärke.)

Obehaglig koppling. Men rimlig?

Hon tar en händelse som skedde när dottern var under hennes vård - och vränger den till ngt som hänt hos er. Och tror på det själv.

Ett sådant fall kan ju ha hänt i skolan. Behöver inte ha berott på något innan om det hände hos mamman.

Men den koppling du gör, kan vara obehagligt sann...
Av bonusmamma
#9502504
Min sambo skulle ringa och prata med dottern idag. Mamman svarar och säger att dottern är trött och att de snart ska äta, men att han kan få prata en stund i alla fall. Dottern är väldigt tystlåten och säger knappt något, och då frågar min sambo om hon är ledsen. Hon börjar skaka på rösten och snyfta, och säger att hon saknar honom. Han frågar om det är något annat som har hänt, men då rycker mamman telefonen ifrån dottern och säger med barsk ton "Jag ringer upp dig sen" och lägger på luren.
Mamman skickade sen ett meddelande där hon skrev att dottern var slutkörd av de långa dagarna skolan...

Kan inte hjälpa att känna en gnagande oro inombords :(
Av bonusmamma
#9502972
Idag fick vi veta att polisutredningen är nedlagd :vågen: Skönt att ha det bakom sig.

Hela förra veckan (första veckan efter att domen kom) var dottern i skolan, men nu i måndags och tisdags var hon sjukskriven av mamman igen :roll: Min sambo pratade med hennes lärare, som var väldigt upprörd och orolig över flickans skolgång med tanke på den stora frånvaron under hela oktober och halva november..

För övrigt var vi hos soc idag, och de berättade att mamman har tagit tillbaka vissa saker hon har sagt i anmälan. Borde inte socionomerna se igenom hennes fuffens snart..? :roll:
#9503025
bonusmamma skrev:Idag fick vi veta att polisutredningen är nedlagd :vågen: Skönt att ha det bakom sig.

Hela förra veckan (första veckan efter att domen kom) var dottern i skolan, men nu i måndags och tisdags var hon sjukskriven av mamman igen :roll: Min sambo pratade med hennes lärare, som var väldigt upprörd och orolig över flickans skolgång med tanke på den stora frånvaron under hela oktober och halva november..

För övrigt var vi hos soc idag, och de berättade att mamman har tagit tillbaka vissa saker hon har sagt i anmälan. Borde inte socionomerna se igenom hennes fuffens snart..? :roll:
Tyvärr funkar väll inte systemet så, men om hon tagit tillbaka tidigare sagda saker, borde ju domen omprövas snarast. Hur går det med överklagan?
#9503026
bonusmamma skrev:Idag fick vi veta att polisutredningen är nedlagd :vågen: Skönt att ha det bakom sig.

Hela förra veckan (första veckan efter att domen kom) var dottern i skolan, men nu i måndags och tisdags var hon sjukskriven av mamman igen :roll: Min sambo pratade med hennes lärare, som var väldigt upprörd och orolig över flickans skolgång med tanke på den stora frånvaron under hela oktober och halva november..

För övrigt var vi hos soc idag, och de berättade att mamman har tagit tillbaka vissa saker hon har sagt i anmälan. Borde inte socionomerna se igenom hennes fuffens snart..? :roll:
Visst hade skolan gjort orosanmälan? De kan inte göra mer, antar jag.

Men vid hög frånvaro blir det ju många konsekvenser. Sonen har ju haft det p g a bihålorna. Det blev problem när vi behövde en dag ledig i anslutning till valborg för att hälsa på hans storasyster, det valborg låg på en lördag i år. Och han har inte kunnat få omdöme i NO efts han inte deltagit i övningarna. Fast. Sånt där bryr sig nog inte mamman om nej... :-(

Och det allra värsta är ju dottern, hur hon mår. För att hon INTE är på skolan innebär ju att hon är med MAMMAN hela dagarna... Isoleras från bra människor, vuxna som barn. Huga.

Men hurra att polisutredningen lagts ned!
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 59

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?