Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Bonusmamma
#9501938
När vi lämnade dottern igår hade mamman mage att fråga om vi kunde skjutsa henne och dottern mellan pendeltåget och skolan två gånger varje skoldag fram till terminens slut :shock: Det är en mil enkel väg, och hon tyckte det var jobbigt att behöva vänta på bussen..

Alltså.. samarbete ska tydligen bara ske från vårt håll? Fattar inte att hon inte skäms att ens våga fråga efter vad hon sa till oss i fredags.
#9501945
Bonusmamma skrev:När vi lämnade dottern igår hade mamman mage att fråga om vi kunde skjutsa henne och dottern mellan pendeltåget och skolan två gånger varje skoldag fram till terminens slut :shock: Det är en mil enkel väg, och hon tyckte det var jobbigt att behöva vänta på bussen..

Alltså.. samarbete ska tydligen bara ske från vårt håll? Fattar inte att hon inte skäms att ens våga fråga efter vad hon sa till oss i fredags.
Hon lever i sin egen värld. Bra att ni dokumenterar... Men oj så tungt att det blev ett sådant beslut nu :cry:
Av bonusmamma
#9501969
Jag har ju dokumenterat en del i den här tråden, men borde kanske sammanställa alla händelser i ett dokument..

Det som känns mest skrämmande just nu är att mamman verkar bygga upp en falsk bild av pappa inför dottern. När hon var hos oss i helgen så sa dottern till exempel "Jag kunde inte gå till skolan, för du skulle ju ha tagit mig då". Vi fick förklara, angående det men även angående andra saker, att allt mamma säger om pappa inte är helt sant. :roll:

Samtidigt verkar hon rädd för att berätta saker som händer hemma hos dem. Om man frågar något så säger hon "Det vill jag inte svara på", eller efter viss tveksamhet "Det här får jag egentligen inte berätta för mamma, men.." (som om grälet kring alkoholen). I något sammanhang slapp det även ur dottern ".. men jag blir ledsen när hon säger att hon inte vill ha mig". :|

Min magkänsla säger att hon utsätts för psykisk/emotionell misshandel hos mamma, men det går ju inte att bevisa :?
Av bonusmamma
#9502269
Bonusmamma skrev:När vi lämnade dottern igår hade mamman mage att fråga om vi kunde skjutsa henne och dottern mellan pendeltåget och skolan två gånger varje skoldag fram till terminens slut :shock: Det är en mil enkel väg, och hon tyckte det var jobbigt att behöva vänta på bussen..
Idag när vi pratade telefon med dottern sa hon "Pappa, varför vill du inte träffa mig varje dag och skjutsa mig till skolan?" :roll:
Snacka om att mamman använder dottern som medel för att försöka ge oss skuldkänslor...
#9502280
bonusmamma skrev:Jag har ju dokumenterat en del i den här tråden, men borde kanske sammanställa alla händelser i ett dokument..

Det som känns mest skrämmande just nu är att mamman verkar bygga upp en falsk bild av pappa inför dottern. När hon var hos oss i helgen så sa dottern till exempel "Jag kunde inte gå till skolan, för du skulle ju ha tagit mig då". Vi fick förklara, angående det men även angående andra saker, att allt mamma säger om pappa inte är helt sant. :roll:

Samtidigt verkar hon rädd för att berätta saker som händer hemma hos dem. Om man frågar något så säger hon "Det vill jag inte svara på", eller efter viss tveksamhet "Det här får jag egentligen inte berätta för mamma, men.." (som om grälet kring alkoholen). I något sammanhang slapp det även ur dottern ".. men jag blir ledsen när hon säger att hon inte vill ha mig". :|

Min magkänsla säger att hon utsätts för psykisk/emotionell misshandel hos mamma, men det går ju inte att bevisa :?
Ja. Kopiera och klistra in allt detta som en dagbok. Gör det nu, ni kommer att behöva det verkar det ju verkligen som...

Det du återberättar ovan är ju som du säger obehagligt. Det är oerhört skönt att dottern vågar berätta för er! Att hon känner den tryggheten. Och förstår att det son sker hos mamman är fel. Men hur länge... Hjärntvätt ju.

Bra att hon berättar så att ni kan ge er bild av t ex skjutsandet til skolan. Hon har ju inge koll på vad so mär rimligt i tid och pengar o s v.

Lilltösen :heart:
Av Bonusmamma
#9502302
zink skrev:
Bra att hon berättar så att ni kan ge er bild av t ex skjutsandet til skolan. Hon har ju inge koll på vad so mär rimligt i tid och pengar o s v.

Lilltösen :heart:
Min sambo blev först helt ställd av frågan, men innan han hann tänka ut ett bra svar blev dottern avbruten av sin mamma. Antar att mamma kanske inte vill att vi ska få reda på hur hon hjärntvättar flickan..? :roll:

Jag föreslog för min sambo att han går till hennes skola varje dag vid lunchrasten och hälsar på henne, så hon förstår ATT pappa faktiskt vill träffa henne varje dag.
#9502305
Bonusmamma skrev:Jag föreslog för min sambo att han går till hennes skola varje dag vid lunchrasten och hälsar på henne, så hon förstår ATT pappa faktiskt vill träffa henne varje dag.
Om han har möjligheten så låter det som en jättebra grej för deras relation :heart:
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 59
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?