Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9538931
Fenomena skrev:Bedrövligt. :heart: Men skönt att höra att hjulen börjar jobba åt rätt håll.
Instämmer :heart: Hoppas att ni får till det så att hon får en fin utflykt med klassen.
Av bonusmamma
#9539147
Sambon ringde till soc i förmiddags och berättade om sina planer för veckan som kommer, att han kommer hålla kvar dottern mot mammans vilja och lämna henne på skolan nästa vecka fram till fredag. De tyckte det är ett bra beslut och ställer sig bakom oss i det.

Idag hämtade vi dottern, och när vi berättade om detta blev hon först ledsen. Hon blev rädd för vad mamma skulle säga och göra. Vi poängterade att mamma kommer bli arg på pappa och inte på dottern. Dottern blev då mer ledsen och sa "Ja, men då kommer mamma hålla mig hemma så att jag inte få träffa pappa på flera månader sen". Vi poängterade då att om hon gör så så går det emot domslutet som finns, och att vi gör så här är för att det är skolplikt och olagligt att inte lämna dottern på skolan.

Men vi sa även att om dottern vill så lämnar vi henne hos mamma nu på söndag, som vi skulle gjort egentligen. Att vi inte vill tvinga henne mot hennes vilja. Hon sa då att hon vill gå till skolan.
#9539163
bonusmamma skrev:Hon sa då att hon vill gå till skolan.
Modigt att våga vilja och våga säga när man har sådana rädslor :heart:
Av bonusmamma
#9539247
Idag var dottern i skolan. Hon har haft det toppenbra och var jätteglad över att få träffa sina kompisar igen. :D
Dock hade mamman skickat sin ex-make till skolan för att kolla om hon var där, dottern berättade att han hade tittat in genom fönstret och nickat åt henne. Sen hade mamman sms:at exets nummer till dottern utan någon kommentar :hmm:

Så vi får se om dottern kommer få gå i skolan resten av veckan eller om mamman åker dit och hämtar henne imorgon..
#9539453
Det är så bra att dottern har er. Jag hoppas hon får ha er betydligt mer framöver, att mamman slutar sabotera.

Hur har det gått? Är hon kvar hos er och i skolan? :heart:
#9539455
bonusmamma skrev: Sen hade mamman sms:at exets nummer till dottern utan någon kommentar :hmm:
Kan det vara så att mamman faktiskt tror att dottern inte vill vara med pappa och inte vill gå i skolan och hon ville säga “om du vill slippa så finns exet där och kan hämta om du bara sms:ar”. Men samtidigt så indoktrinera att hon blandar in mannen som hon påstår att hon flytt ifrån....
Av bonusmamma
#9539466
Tidigare på morgonen ringde familjerätten till sambon. Mamman hade ringt dem och ville att de skulle prata med honom. De påpekade att det var olagligt att bryta mot tingsrättens dom, och att mamman kan anmäla honom. Det är dock inget som oroar oss eftersom vår jurist sagt att det inte kommer vara till vår nackdel så länge vi tar dottern till skolan.

Bara nån timme senare ringde mamman och har gjort en helomvändning igen.. nu sa hon att de kan skriva ett nytt avtal, att dottern kan få bo på heltid hos oss, att hon ska börja på polishögskolan och ändå inte kan ha dottern i höst.. dessutom hade hon bokat in jobb den här helgen så nu ville hon inte ha tillbaka henne imorron som vi hade lovat att hon skulle..
#9539467
Det måste vara så jobbigt med alla olika bud och snabba ändringar, både för barnet och er, hoppas ni snabbt kan få ett nytt avtal till er fördel, innan hon ändrar sig, igen.

Och Polishögskolan? :shock:
Är det önsketänkande eller har hon tagit sig igenom alla tester? nog för att jag förstår att de är desperata efter nya poliser men någon sorts psykologisk sållning borde de väl ändå ha.
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 59
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?