Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9539469
Vad härligt att hon fick vara med på utflykten och att hon verkar tycka det var skönt att få komma tillbaka till sin gamla skola! :vågen:
Känns konstigt att hon blandade in sitt ex i det hela igen, och att han ställde upp med att åka till skolan?

Angående polishögskolan så är jag inte förvånad, med tanke på dem som jag känt tidigare i livet som då kom in och nu jobbar som poliser... :?
Av bonusmamma
#9539504
När det gäller den kvinnan och vad hon säger så ska nog det mesta tas med en nypa salt..

För några år sen intygade hon att hon och exmaken hade fått lånelöfte från banken för att kunna köpa villan de hyrde som låg ute till salu för 4,5 miljoner, trots att kronofogden tog hela makens inkomst varje månad och hon själv var sjukskriven :roll:
Sen blev de ju istället vräkta när ägaren väl sålde villan.

Häromveckan sa hon att hon fått kontrakt på en lägenhet som ligger i samma hus som väninnas som de är inneboende hos nu. Frågan är vad hon ska göra med den (om kontraktet nu finns på riktigt) när hon ska börja plugga. Det är ju för långt bort för att kunna pendla.

Hon hade även intalat socialsekreterarna på familjerätten att dottern hade fått en ny skolplats, så de ifrågasatte varför min sambo inte lät dottern gå dit. Att rektorn på skolan hade sagt att det fanns plats för dottern om hon vill börja där, är tydligen samma sak som att dottern har fått en skolplacering :roll:

Så när det gäller polishögskolan kan det lika gärna innebära att hon fått vidare från första intaget, eller att hon klarat något av testen..
#9539522
bonusmamma skrev: Bara nån timme senare ringde mamman och har gjort en helomvändning igen.. nu sa hon att de kan skriva ett nytt avtal, att dottern kan få bo på heltid hos oss, att hon ska börja på polishögskolan och ändå inte kan ha dottern i höst.. dessutom hade hon bokat in jobb den här helgen så nu ville hon inte ha tillbaka henne imorron som vi hade lovat att hon skulle..
Jag får konstiga vibbar. Försöker hon skjuta dottern ifrån sig, i ett försök ”hota” dottern med att hon kommer förlora mamma om hon väljer att stanna hos er.
Av bonusmamma
#9539534
sus skrev:
bonusmamma skrev: Bara nån timme senare ringde mamman och har gjort en helomvändning igen.. nu sa hon att de kan skriva ett nytt avtal, att dottern kan få bo på heltid hos oss, att hon ska börja på polishögskolan och ändå inte kan ha dottern i höst.. dessutom hade hon bokat in jobb den här helgen så nu ville hon inte ha tillbaka henne imorron som vi hade lovat att hon skulle..
Jag får konstiga vibbar. Försöker hon skjuta dottern ifrån sig, i ett försök ”hota” dottern med att hon kommer förlora mamma om hon väljer att stanna hos er.
Kanske, eller så kanske det är ett sätt att hantera hennes egna känslor av separationsångest? Alltså att hon hellre "gör sig av" med dottern än kämpar för henne och riskerar att förlora henne? Som jag har förstått det är det ett vanligt beteende bland människor med borderline, att de hellre lämnar en relation än blir lämnade. Att det då är de själva som har kontrollen över situationen.
Av bonusmamma
#9539759
Snart är skolan slut (avslutning på torsdag), så det känns skönt att dottern har fått gå de två sista veckorna i alla fall.

I sommar blir det samarbetssamtal på familjerätten, så att de ska kunna komma överens om i vilken stad hon ska bo i höst och i vilken skola hon ska gå i. Mamman säger ju just nu att hon ska få bo hos oss och gå på sin gamla skola igen, men inte ens dottern litar på hennes ord längre :roll: Så innan några papper är påskrivna så har vi inga förhoppningar om någonting.
Av bonusmamma
#9540062
De har varit på första samarbetssamtalet men inte kommit någonstans på 2 timmar.. Mamman har förstås ändrat sig igen, och kvinnan som ska medla mellan dem är helt inne på mammans linje och lyssnar inte ens på vad min sambo har att säga.
Till sist sa han "Det verkar ju redan som att ni har bestämt er, så jag kan lika gärna gå direkt till tingsrätten", men då blev mamman orolig och ville inte att han skulle göra det.. Jo, tacka fan för det, hon skulle förlora ett fall i tingsrätten ganska lätt.. :roll:
De har bokat in ett samtal till om en vecka, men det lär ju inte göra någon skillnad.
#9540102
bonusmamma skrev:De har varit på första samarbetssamtalet men inte kommit någonstans på 2 timmar.. Mamman har förstås ändrat sig igen, och kvinnan som ska medla mellan dem är helt inne på mammans linje och lyssnar inte ens på vad min sambo har att säga.
Till sist sa han "Det verkar ju redan som att ni har bestämt er, så jag kan lika gärna gå direkt till tingsrätten", men då blev mamman orolig och ville inte att han skulle göra det.. Jo, tacka fan för det, hon skulle förlora ett fall i tingsrätten ganska lätt.. :roll:
De har bokat in ett samtal till om en vecka, men det lär ju inte göra någon skillnad.
Kan ni inte bara gå till tingsrätten?
Av bonusmamma
#9540142
linamh skrev:
bonusmamma skrev:De har varit på första samarbetssamtalet men inte kommit någonstans på 2 timmar.. Mamman har förstås ändrat sig igen, och kvinnan som ska medla mellan dem är helt inne på mammans linje och lyssnar inte ens på vad min sambo har att säga.
Till sist sa han "Det verkar ju redan som att ni har bestämt er, så jag kan lika gärna gå direkt till tingsrätten", men då blev mamman orolig och ville inte att han skulle göra det.. Jo, tacka fan för det, hon skulle förlora ett fall i tingsrätten ganska lätt.. :roll:
De har bokat in ett samtal till om en vecka, men det lär ju inte göra någon skillnad.
Kan ni inte bara gå till tingsrätten?
Tingsrätten är en dyr och långdragen process, varför vi helst vill undvika det. Jag och min sambo har nu suttit ner och skrivit ner ett förslag till umgängesavtal som han ska ta med på nästa samarbetssamtal. Det viktigaste i avtalet är att mamman måste förbinda sig att låta dottern gå på samma skola till och med årskurs 6, oavsett om hon väljer att flytta eller inte, och att dottern ska bo växelvis hos oss. Det är liksom där kärnfrågorna ligger, att vi vill att dottern ska ha en kontinuerlig och trygg skolgång och att hon ska ha lika mycket umgänge med pappa som med mamma.

Vårt förslag ser ut så här:

- Dottern är folkbokförd hos mamma i Stad X (mammans nuvarande bostadsort).
- Dottern bor växelvis hos pappa.
- Dottern går på Skola X i Stad X till och med årskurs 6.
- Om någon av föräldrarna flyttar (inom eller utanför Stad X's kommun) förbinder de sig att se till att dottern fortsätter komma till Skola X för fullgod skolgång.
Av bonusmamma
#9540166
Vi har inte berättat för dottern än att mamma har ändrat sig, känns onödigt att göra henne ledsen innan några beslut har tagits. Idag lekte hon med en klasskompis från skolan på vår ort som hon inte har träffat sen hon gick där i 1:an, för 1,5 år sen. Nu säger hon att hon tänker börja på den skolan i höst, att mamma inte får hindra henne från det.. allt vi kan säga till henne är att vi måste vänta och se hur det blir :|
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 59
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?