Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av bonusmamma
#9511671
Nu har vi fått rapporten från socialens utredning.

Där står det att mamman i början av utredningen nekade till att hennes man drack alkohol hemma, men att hon sedan "erkände" det till sist. De skriver också att mamman säger att han inte längre dricker, och att de litar på att hon tar sitt ansvar och separerar om han börjar igen :roll: De kommer alltså inte utföra någon åtgärd.

Bonusdottern berättade nu för oss att mamman letar ny bostad. Om hon väljer att flytta så här tätt inpå domslutet så kan vi öppna ärendet igen, då det var den starkaste grunden min sambo hade för att begära boendet; att mamman flyttar runt väldigt ofta.

Lite tråkigt är också att dottern inte trivs i nya skolan. Det tjejgäng som hon umgås med i klassen gaddar ofta ihop sig mot henne och är elaka. Hon blev rätt ledsen när hon berättade om det. Min sambo ska ringa rektorn på måndag och fråga hur det står till i klassen.
#9511695
:heart:

Finns det risk att sociala tolkar hennes flytt som positivt efts hon tar sitt ansvar och separerar då...?

Hon verkar vara väldigt bra på att övertyga/manipulera - eller?

Det är trist det där, att den som är utsatt kan bli en tja magnet som drar mobbare till sig... :cry: Bra att far hennes är orädd, inte så självklart det heller.

All styrka till er!
Av bonusmamma
#9518003
Vill bara skriva av mig lite. Känner mig nedstämd och frustrerad. Mamman styr och ställer med umgängesdagarna utan att fråga, och min sambo har gett upp försöken att samarbeta med henne på någon annans än hennes villkor, eftersom han redan vet att hon alltid kommer ha ett svar på tal och inte ge med sig.

Vi skulle ha haft flickan den här helgen, men så ringer mamman några dagar innan och säger att flickan ska åka bort till mormor den här helgen, men vi kan väl kvitta de dagarna mot några dagar i sommar istället? :? Eller ja, egentligen utan något frågetecken efter, det bara är så helt enkelt. Hon har bestämt att dottern ska åka bort på vår helg, det spelar ingen roll vad vi tycker om det.

Likaså kommer vi bara få ha dottern fyra veckor av sommarlovet och hon kommer ha sex veckor, eftersom "det står i domen att vi ska få fyra veckor var av sommaren". Hon tänker inte dela med sig av umgängestiden mer än nödvändigt, och det känns fruktansvärt egoistiskt. Speciellt med tanke på hur vi för några år sen pusslade, skjutsade och kämpade för att dottern skulle få vara så mycket som möjligt hos sin mamma när hon bodde hos oss :x
Det är bara när mamman själv behöver barnvakt som hon kan ge oss några dagar extra, bara när det handlar om hennes egna behov, inte om flickans behov..
#9518011
Vad ledsen och arg jag blir av att läsa hur egocentriskt mamman duperat och domderar, på er och framförallt flickans bekostnad :( Förstår att du känner dig dränerad :heart: , så länge ni kämpat så hårt.
Av bonusmamma
#9524472
Så kom till sist dagen vi har väntat på sen första början:

Mamman och alkis-styvpappan ska skiljas eftersom han inte lyckats lägga ner sitt missbruk. Mamman ska flytta ifrån deras nuvarande bostadsort och tillbaka till den första staden hon flyttade till (som ligger närmare oss), och dottern ska byta skola igen. :roll:

Den här gången hade i alla fall mamman den goda smaken att fråga oss om vilken skola vi kunde tänka oss åt dottern i den "nya" staden, så det var väl ett litet framsteg i alla fall :roll:
Eftersom min sambo nu dessutom har jobb i samma stad finns det en möjlighet att ha dottern växelvis boende igen. Visserligen vill sambon byta jobb, men i och med att vi även kommer bo i samma kommun borde man kunna få skolskjuts åt dottern (om sambon får jobb i en annan stad).

Mamman jobbar nämligen så oregelbundna tider att hon inte kan ha dottern på heltid nu när hon inte har någon partner som kan hjälpa till. Hennes äldsta son har också flyttat hemifrån nu, så han kan inte heller ställa upp. Hon är i lite lagom panik nu och säger att allting (skolbyte och flytt) måste ske inom två veckor. Förmodligen har väl hon själv inte hunnit få ny bostad inom den tiden, så under en period blir förmodligen dottern boende hos oss på heltid.

Allt känns väldigt snurrigt och omtumlande nu, framförallt som jag mitt i allt detta är höggravid och bara väntar på att bebisen ska välja att ploppa ut. :whut: Hade varit najs om den där kvinnan kunde ha lite bättre framförhållning, men det går väl inte riktigt ihop med hennes diagnos :roll:
Av bonusmamma
#9524473
Nu börjar oros-tankarna mala istället.. Bonusdottern har ju redan sen tidigare ett ganska hett och odrägligt temperament emellanåt - och nu alla dessa förändringar med en separation från bonuspappan hon haft sen 3 års ålder, och samtidigt byta skola, byta stad, byta boendeförälder och samtidigt få ett nytt syskon hos den nya boendeföräldern.. Jag kan bara se kaos framför mig :whut: Det känns liksom inte som att hennes tillvaro någonsin får vara stabil och det kommer definitivt gå ut över hennes humör :(
#9524476
Stackars barn :( :heart: Men samtidigt kanske mycket av hennes humör tidigare har berott på en underliggande oro pga den missbrukande sambon. Kanske kan dottern slappna av mer om hon vet att hon inte längre behöver åka tillbaka till honom? Det behöver inte bli helt kaos i framtiden, även om det är lätt att känna så.

Jag såg för övrigt en bok i barnavdelningen idag som handlade om ett barn i dotterns ålder vars föräldrar hade separerat, och pappan lyckades inte få förstahandskontrakt så de flyttade ofta. Barnet var arg på pappan och tyckte det var jobbigt att flytta, samtidigt som hon märkte att pappan var ledsen och blev orolig av det. Vill du att jag ska ta reda på vilken bok det var?
Av bonusmamma
#9524482
Zilver skrev:
Jag såg för övrigt en bok i barnavdelningen idag som handlade om ett barn i dotterns ålder vars föräldrar hade separerat, och pappan lyckades inte få förstahandskontrakt så de flyttade ofta. Barnet var arg på pappan och tyckte det var jobbigt att flytta, samtidigt som hon märkte att pappan var ledsen och blev orolig av det. Vill du att jag ska ta reda på vilken bok det var?
Det kan du gärna göra :heart:
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 59
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?