Jag - den andra kvinnan : Anonyma inlägg - Sida 5 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: ons apr 24, 2019 11:32

Jag - den andra kvinnan

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Re: Jag - den andra kvinnan

Inläggav Fryle » mån apr 15, 2019 15:28

"Jag kan tolerera att någon kucklar med min hustru, men om någon rör min älskarinna blir jag en tiger!"

Jarl Kulle i "Sommarnattens leende".
Tror jag.
Storasyster (-03), Lillebror (-06) och Änglapojkarna (-00, -01, -05)
Användarvisningsbild
Fryle
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav kapdurk » mån apr 15, 2019 18:32

Fryle skrev:"Jag kan tolerera att någon kucklar med min hustru, men om någon rör min älskarinna blir jag en tiger!"

Jarl Kulle i "Sommarnattens leende".
Tror jag.

:Hahaa: :app:
Bästa :heart: 07 & 10
"We'll shine like stars in the summer light"
Bild
Användarvisningsbild
kapdurk
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav zink » mån apr 15, 2019 22:41

Denandrakvinnan skrev:
Du är däremot i en annan situation som inte har någon annan, och jag antar att det är svårare för dig att acceptera en sådan lösning. Men jag vill i alla fall påpeka att det kan vara en permanent lösning. Så länge ni hittar tillfällen att träffas då hans fru inte märker det eller förmår blunda för det, så kan ni ha varandra, och att ställa ultimatum är inte nödvändigt, om du kan acceptera den här formen av förhållande som något lika bestående som ett officiellt förhållande.

Ja, det fanns nog en tid när jag kunde accepterat det, om han hade accepterat att också jag hade andra, vilket han inte gör. Han är vansinnigt svartsjuk med tanke på att det är han som faktiskt "dubblar" i det här.

Jag har börjat fundera på om han faktiskt är den han utger sig för att vara. Tvivel och förtroendekris har slagit rot och förgiftar just nu allting. Tänk om han är en lika stor player som min föredetta partner var? Om han manipulerar mig, om hans vagheter och icke-svarande och bytande av samtalsämne är ett undvikande att komma med direkta lögner? Samtidigt gör och säger han saker som totalt motsäger det. Jag är helt förvirrad och vet ännu mindre ut eller in.

Men jag har bestämt mig. Det finns ett slutdatum på det här. Och efter det så tvingar jag mig att gå vidare hur ont det än gör. Jag vägrar leva en sommar till i skuggan av hans och hennes påklistrade semesterlycka.

"Vansinnigt svartsjuk" låter inte positivt...

Dina funderingar du har nu är nog bra. För OJ så lätt det är att upprepa mönster. Särskilt efter att ha varit manipulerad. Det är ju en trygg och känd roll. Men men. Behöver inte vara så i detta fall!

Dock bra att du satt ett slutdatum. Verkligen ALL styrka till dig nu :heart:
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"
Användarvisningsbild
zink
Sjaldiamant
Sjaldiamant

Inläggav Denotrognapartnern » ons apr 17, 2019 21:05

Jag håller med zink, och dig. En man som vänstrar borde inte vara vansinnigt svartsjuk. Jag ger dig all styrka i detta att gå vidare. Du hittar säkert en annan partner. Världen är full av fina män. :heart:
Denotrognapartnern

Inläggav Denandrakvinnan » tor apr 18, 2019 05:58

Jag tänker att hans svartsjuka faktiskt existerar för att han är känslomässigt anknuten till mig - och kanske inte till sin fru, längre. Han känner nog också (och har uttryckt) att han har svårt att förstå att jag vill vara med honom, och inte nån av "dom hundratals" :roll: vältränade män som dagligen kontaktar mig :Hahaa: (för så funkar det ju... ). Vi har lovat att vara trogna, som om vi var i en riktig relation, fysiskt och känslomässigt, men nånstans känner han kanske att jag har "rätt" att ha kontakt med andra, men han vill inte det och så kommer svartsjukan utifrån vad han inbillar sig att jag gör. När det enda jag gör är att väntar på att han ska få ändan ur vagnen.

Karlar.

Nu får vi väl se om han får igång kontakten med den där terapeuten. Vissa saker verkar vara otroligt sega för honom. :roll: :oops: Men vi träffades i veckan och det var lika fantastiskt som vanligt. När jag är tillsammans med honom är jag helt övertygad om att han är "the one" för mig. Han känns som "hem" för min själv och min kropp på ett väldigt fantastiskt sätt. Jag älskar honom. Mer än vad som är nyttigt för mig, jag tror det kan vara så att jag alltid kommer att göra det. Och hur går man vidare då, utan att känna sig oärlig mot nästa partner?
Denandrakvinnan

Inläggav Nina & lilla J » tor apr 18, 2019 08:06

Blanda inte ihop kärlek med svartsjuka. Svartsjuka är aldrig ett uttryck för kärlek eller känslomässiga band. Svartsjuka är aldrig sunt i en relation och risken är väldigt stor att han tar med den svartsjukan in i en eventuell senare monogam relation och det kontrollerandet som svartsjuka innebär är inte roligt att leva med.

Med lite distans till den här relationen så tror jag att du kommer se annorlunda på den.

Kram :heart:
Stora lilla J -10 & efterlängtade S -17
Användarvisningsbild
Nina & lilla J
SjalGalning
SjalGalning

Föregående

Återgå till Anonyma inlägg