Sambons ex flyttar och vill ta med sig deras dotter : Anonyma inlägg - Sida 45 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: ons dec 19, 2018 17:21

Sambons ex flyttar och vill ta med sig deras dotter

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Re: Sambons ex flyttar och vill ta med sig deras dotter

Inläggav zink » fre nov 09, 2018 21:05

Grodfen skrev:Fast det handlar inte bara om svartsjuka tänker jag, utan (kanske mer?) om den stora omställning som hela familjen går igenom när det kommer ett nytt barn. Det blir ofrånkomligt mindre tid och fokus till det tidigare barnet redan under graviditeten. Och det äldre barnet kan känna sig utanför den nya lilla familj som bildas med mamma-pappa-barn.

Instämmer. Det blir fel att använda ordet "svartsjuka". Även om jag i mitt sinne tänkte på just det du beskriver, helheten. Det ÄR en tuff omställning. Även i ett stabilt läge.
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"
Användarvisningsbild
zink
SjalFossil
SjalFossil

Inläggav bonusmamma » sön nov 25, 2018 22:58

Idag blev bonusdottern utkastad från mamman på liknande sätt som midsommar 2015.

Hon skulle vara där över helgen och min sambo skulle hämta vid 16- tiden. Vid 12 ringer dottern och är ledsen och ber honom komma och hämta henne. Hennes mamma hade också skickat ett mail till honom där hon skrev att han skulle komma och hämta henne, efter att han hade missat 7 samtal från henne.

Väl där är mamman sammanbiten och packar in dotterns grejer i bilen utan att säga så mycket. Hon vill inte diskutera saken närmare utan skulle ringa imorgon. Dottern håller ihop så länge mamman är närvarande, men så snart hon sitter i bilen och de åker hem bryter hon ihop.

Dotterns version av det hela:
Hon och mamma skulle gå ner och fika på stan. Mamman ber dottern att byta till rena trosor då hon inser att hon har haft samma trosor sen i fredags. Dottern vägrar att byta trosor för hon har precis tagit på sig dubbla leggings för att det är kallt ute.

Mamman blir då jättearg, kastar saker omkring sig och har sönder saker. Hon säger att dottern får åka till pappa nu på en gång istället och att hon ska packa sina saker, eftersom hon inte är välkommen tillbaka. "Vi behöver ta ett break ifrån varandra" ska hon ha sagt, vilket dottern har tolkat som att hon inte får komma dit nästa umgängeshelg. Dottern har också uttryck att hon är ledsen för att hon inte har någon mamma längre...

Vi får höra mammans version imorgon.
bonusmamma

Inläggav mammatillE » mån nov 26, 2018 06:04

bonusmamma skrev:Idag blev bonusdottern utkastad från mamman på liknande sätt som midsommar 2015.

Hon skulle vara där över helgen och min sambo skulle hämta vid 16- tiden. Vid 12 ringer dottern och är ledsen och ber honom komma och hämta henne. Hennes mamma hade också skickat ett mail till honom där hon skrev att han skulle komma och hämta henne, efter att han hade missat 7 samtal från henne.

Väl där är mamman sammanbiten och packar in dotterns grejer i bilen utan att säga så mycket. Hon vill inte diskutera saken närmare utan skulle ringa imorgon. Dottern håller ihop så länge mamman är närvarande, men så snart hon sitter i bilen och de åker hem bryter hon ihop.

Dotterns version av det hela:
Hon och mamma skulle gå ner och fika på stan. Mamman ber dottern att byta till rena trosor då hon inser att hon har haft samma trosor sen i fredags. Dottern vägrar att byta trosor för hon har precis tagit på sig dubbla leggings för att det är kallt ute.

Mamman blir då jättearg, kastar saker omkring sig och har sönder saker. Hon säger att dottern får åka till pappa nu på en gång istället och att hon ska packa sina saker, eftersom hon inte är välkommen tillbaka. "Vi behöver ta ett break ifrån varandra" ska hon ha sagt, vilket dottern har tolkat som att hon inte får komma dit nästa umgängeshelg. Dottern har också uttryck att hon är ledsen för att hon inte har någon mamma längre...

Vi får höra mammans version imorgon.

:shock: :shock: :heart:
mammatillE
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav emelie » mån nov 26, 2018 14:17

Hur mår flickan idag?

:heart:
emelie
V -03 som åker själv till handbollsträningen
O -06 som fortfarande behöver hjälp med att bära hockeytrunken
Har gått från bärande förälder till idrottsförälder men är ändå kvar på SB, för jag har både sjalar och selar kvar i garderoben.
Användarvisningsbild
emelie
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav nano » tis nov 27, 2018 11:42

Men stackars barn :shock: :(

Det låter verkligen som att mamman inte mår bra (har tyvärr en del psykisk sjukdom i min närhet och det känns igen). Kan barnet prata och få tröts av er eller sluter hon sig bara?
Stora Skruttet sep. -07, lilla Skruttet okt. -12

Bär i MT - "Topatop", Oscha Eventide långsjal och Girasol kortsjal men mest i Tula Toddler just nu
Användarvisningsbild
nano
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav bonusmamma » tis nov 27, 2018 12:34

emelie skrev:Hur mår flickan idag?

:heart:

nano skrev:Men stackars barn :shock: :(

Det låter verkligen som att mamman inte mår bra (har tyvärr en del psykisk sjukdom i min närhet och det känns igen). Kan barnet prata och få tröts av er eller sluter hon sig bara?

Just nu verkar hon må "bra" igen. Men jag tror ju inte att hon har mått BRA på väldigt länge egentligen, med tanke på hennes utåtagerande beteende och ilska det senaste halvåret.

Mammans förklaring till incidenten var att hon hade grälat med sin pojkvän och mådde dåligt, och dotterns tjat fick det helt enkelt att brista. Hon och pojkvännen tycks ha gjort slut (igen), men det dröjer nog inte länge förrän de är ihop igen.. :roll: Hon verkar ha en sån tendens i slutet av relationer, att bryta upp och bli ihop igen upprepade gånger under tiden som hon letar efter en ny kille att ersätta exet med.
bonusmamma

Inläggav emelie » tis nov 27, 2018 16:43

Har hon pratat med flickan själv?
Eller hamnar det på er att vara medlare i konflikten?

Vill flickan åka dit nästa umgängeshelg eller är mamman inställd på att det inte blir ngt?

Det är ändå skönt att hon har er, så att hon får ha stabilitet och kunna reagera nånstans. Även om det kan vara påfrestande för er så klart :heart:
emelie
Har gått från bärande förälder till idrottsförälder men är ändå kvar på SB, för jag har både sjalar och selar kvar i garderoben.
Användarvisningsbild
emelie
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav bonusmamma » ons nov 28, 2018 15:31

emelie skrev:Har hon pratat med flickan själv?
Eller hamnar det på er att vara medlare i konflikten?

Vill flickan åka dit nästa umgängeshelg eller är mamman inställd på att det inte blir ngt?

Det är ändå skönt att hon har er, så att hon får ha stabilitet och kunna reagera nånstans. Även om det kan vara påfrestande för er så klart :heart:

Hon och mamman har pratat, och hon ska åka dit som vanligt nästa gång.
bonusmamma

Inläggav emelie » ons dec 05, 2018 09:59

Hoppas det går bra :heart:
emelie
Användarvisningsbild
emelie
SjalInventarie
SjalInventarie

Föregående

Återgå till Anonyma inlägg