Ska jag åka på kickoffen : Anonyma inlägg - Sida 2 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: tor aug 16, 2018 16:39

Ska jag åka på kickoffen

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Re: Ska jag åka på kickoffen

Inläggav velig » ons jan 17, 2018 12:12

Det kanske löser sig med parkering. Jag pratade med några på Gbg kontoret och de har en plats över i bilen så jag behöver bara köra till Mölndal så får jag åka med dem till Landvetter :vågen:

Åh så skönt det hade varit i så fall.
velig

Inläggav Bianca » ons jan 17, 2018 12:25

Jag är borta ibland i jobbet och förstår precis känslan, både att veta att det blir rörigt hemma men också att man inte känner så många och någon man faktiskt känner och sett fram emot att träffa inte kommer. Men jag brukar "bita ihop" och åka, och tänka att man får vila, god mat osv. Och det brukar bli väldigt trevligt, kanske för att jag har låga förväntningar.

Så jag säger åk!

A född januari 2011
H född december 2016
Användarvisningsbild
Bianca
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav sus » ons jan 17, 2018 20:22

Håller med övriga. Åk och låt maken lära sig vad som funkar för honom. Och förbered dig på att ha en skön avkopplande helg för dig själv, om det inte är så kul med kollegorna som du inte känner. Men det kan ju bli som din första konferens också, aft du har jättekul och lär känna några nya trevliga kollegor.
Användarvisningsbild
sus
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav camsch » ons jan 17, 2018 20:49

Jag sällar mig till kören som säger: Åk om det "bara" är maken och barnen som surar.

Det är bra för makar (som i mitt fall reser en hel del själv, men som ändå kan "sura" när jag åker även om han skäms när jag påpekar det...) att inse att det faktiskt är JOBBIGT att rodda barnen och vardagen själv. Både barnen och han behöver öva, det visar inte minst just det faktum att barnen protesterar om. Hade de varit vana hade de nog inte protesterat utan mer sett de positiva bitarna som finns när du är borta (min lilla säger "jaaaa, då får jag sova i din säng" när någon av oss föräldrar åker bort...).

Och även om de du nu känner och gillar inte kommer så finns det ju hopp om nya bekantskaper?!? Annars får du väl dra dig undan och njuta av egentid så mycket du kan.
Jag är stolt mamma till 2 barn här på jorden och en liten stjärna på himlen.
Lillan född okt -07 bärs sällan numera men i så fall i batikfärgad grön Gås, ringsjal eller i hemsydd sele
Användarvisningsbild
camsch
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Inte velig längre » fre jan 19, 2018 00:50

Jag åkte och har idag har jättetrevligt!

Jag känner mig ofta utanför då jag inte har något naturligt gäng att hålla ihop med. Speciellt vid måltiderna när man måste hitta ett bord med någon man känner. Vi är ca 350st så det är många jag inte har koll på.

MEN jag har också upptäckt att några kollegor söker upp mig och visar att de verkligen uppskattar att jag är med :vågen: det hade jag inte trott. Inte många men några och det gör mig glad.

Hotellet är superfint 5-stjärnor och jag har fått ett eget lyxrum :D . Skolkade från en genomgång och gick upp på rummet och sov :oops: . Sprang en sväng på den lilla fria stunden vi hade tillsammans med två kollegor.

Ikväll var det party och jag hamnade vid ett bord där jag kände alla så det var skönt. Så ikväll har jag dansat vilket jag inte gjort på år och dag. Tänkte att nu ska jag verkligen passa på och ha skoj.

Tack för att ni peppade mig att komma iväg :heart:

Samtalen hem har inte varit så upplyftande dock :( men som någon sa att det kanske är bra att maken får känna på hur det verkligen är. Jag klarar det ju själv utan större problem. Men det är lite tråkigt att han så tydligt visar sitt missnöje. Det är ju inte så att jag är iväg ofta utan kanske 2 dagar varannat år nu råkade det visst bli tre nätter.

Eller är det bara illa dold avundsjuka :roll:
Inte velig längre

Inläggav Grodfen » fre jan 19, 2018 08:50

Vad härligt att du har det bra!

Kan du/ni låta bli att ringas? :heart: Jag tycker oftast inte det blir så lyckat när den bortreste föräldern ringer, inte hos oss iallafall.
Jättetråkigt att han inte kan låta bli att klaga när du väl kommit iväg.
Mamma till D, född 110826, och A, född 140227.
Användarvisningsbild
Grodfen
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav äpple » fre jan 19, 2018 10:49

Så bra att du åkte! :vågen:

Det kan vara lite nedslående att komma hem dock, men det antar jag du är medveten om. Du har gjort kul saker, medan de där hemma har varit kvar i det vanliga. Och antagligen inte plockat undan, städat/diskat/dammsugit i den utsträckning du skulle ha gjort om du varit den som var hemma.

Ja, ring hem så lite som möjligt, berätta så lite som möjligt om det du är med om, lyssna men sålla det som sägs hemifrån :wink: :heart:

Ha det fortsatt trevligt!
Barnen E 2008, I 2015
Användarvisningsbild
äpple
SjalVan
SjalVan

Inläggav Nina & lilla J » fre jan 19, 2018 16:35

Vad härligt att du kom iväg och har trevligt!

Jag är övertygad om att en mår bra att känna att en klarar av att rådda hem och barn självständigt och utan att vara beroende av den andra föräldern och för det så krävs det ju lite träning. Så du gör ju faktiskt din partner en tjänst :tumup:
Stora lilla J -10 & efterlängtade S -17
Användarvisningsbild
Nina & lilla J
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav camsch » fre jan 19, 2018 18:18

Inte velig längre skrev:...Men det är lite tråkigt att han så tydligt visar sitt missnöje. Det är ju inte så att jag är iväg ofta utan kanske 2 dagar varannat år nu råkade det visst bli tre nätter.

Eller är det bara illa dold avundsjuka :roll:

Input här... Jag kan tycka att det är min uppgift som "borta varande" att INTE rusa hem och direkt börja klaga på allt som den andra inte har gjort. Samtidigt tycker jag att den som är hemma faktiskt inte har anledning att vara tjurig och tvär, framförallt inte om det är sällan den andra är borta.
Om jag kom hem och maken var sur på det sättet hade jag nog lugnt försökt prata med honom om att det faktiskt är ganska taskigt att bete sig så. Men det är bättre att prata när man ses då och inte på distans.
Lillan född okt -07 bärs sällan numera men i så fall i batikfärgad grön Gås, ringsjal eller i hemsydd sele
Användarvisningsbild
camsch
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Inte velig längre » fre jan 19, 2018 18:31

Ni har rätt båda två jag förväntar mig inte att han gjort något utöver tagit hand om barnen och det räcker. Jag är inställd på att få röja lite. Det stör mig inte.

Tror inte han grinig när jag väl kommer hem utan mer glad att vi är två som hjälps åt. Eller att jag styr upp rättare sagt :roll:

Jag försöker vara positiv när han är iväg så tycker det är tråkigt att inte få samma behandling tillbaka. Ska ta upp det vid annat tillfälle när denna resan inte är så färsk.

Resan har gett mig mer än jag trodde. Att jag faktiskt har fina kollegor som bryr sig om mig.
Inte velig längre

Inläggav Inte velig längre » fre jan 19, 2018 18:33

Nu ska jag lägga mig i badet och njuta innan kvällens spanska afton drar igång. En eftermiddag i solen med trevliga aktiviteter har varit fantastiskt. Skönt att komma ut efter alla PP-dragningar i mörklagda konferensrum.
Inte velig längre

Inläggav Grodfen » fre jan 19, 2018 18:52

Vad härligt det låter! :vågen:

Jag tycker att man får klaga lite för att få pepp och medkänsla, men aldrig skuldbelägga den som är borta.
Och såklart, händer det väldigt sällan att man är borta kanske partnern kan kosta på sig att knipa igen några dagar. Att vara glad för den andres skull och ibland bara svara med "Njut!" är viktigt tycker jag.
Mamma till D, född 110826, och A, född 140227.
Användarvisningsbild
Grodfen
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Sanna81 » fre jan 19, 2018 19:03

Inte velig längre skrev:Nu ska jag lägga mig i badet och njuta innan kvällens spanska afton drar igång. En eftermiddag i solen med trevliga aktiviteter har varit fantastiskt. Skönt att komma ut efter alla PP-dragningar i mörklagda konferensrum.

Skönt att du verkar ha det bra! Dessutom verkar det ju inte alls vara bara kick-off som du skrev om först utan någon slags jobb också, i och med powerpoint-dragningar?
Mamma till Agnes, född -09, och Selma född -16
Användarvisningsbild
Sanna81
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav camsch » fre jan 19, 2018 19:31

Låter trevligt :heart:
Låt bli att ringa hem och försök fortsätta njuta!
Användarvisningsbild
camsch
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Velig » fre jan 19, 2018 21:46

Sanna81 skrev:
Inte velig längre skrev:Nu ska jag lägga mig i badet och njuta innan kvällens spanska afton drar igång. En eftermiddag i solen med trevliga aktiviteter har varit fantastiskt. Skönt att komma ut efter alla PP-dragningar i mörklagda konferensrum.

Skönt att du verkar ha det bra! Dessutom verkar det ju inte alls vara bara kick-off som du skrev om först utan någon slags jobb också, i och med powerpoint-dragningar?

Det är ju jobb fram till 17 ungefär sedan är det bara väldigt trevligt. Förutom i eftermiddag då det var teamaktiviteter i gamla stan som var väldigt vacker :tumup:
Velig

FöregåendeNästa

Återgå till Anonyma inlägg