Hjälp! Sinar mjölken alltid vid ny graviditet? : Anonyma inlägg • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: mån dec 11, 2017 12:21

Hjälp! Sinar mjölken alltid vid ny graviditet?

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Hjälp! Sinar mjölken alltid vid ny graviditet?

Inläggav Qwerty » lör okt 07, 2017 21:41

Kan man räkna med att mjölken sinar vid ny graviditet? Lill*n är 5 mån nu och helammas och jag är orolig att jag blivit gravid igen. Hur vanligt är det att mjölken inte sinar??
Qwerty

Re: Hjälp! Sinar mjölken alltid vid ny graviditet?

Inläggav sabe » sön okt 08, 2017 08:55

Om du helammar är risken/möjligheten att bli gravid inte så stor att helamma skyddar ju rätt mycket mot graviditet. En liten procent blir ändå gravida och då är väl risken rätt stor att sina. Men vill du bli gravid? Annars är det väl läge att börja använda preventivmedel när barnet slutar helamma.
M 2007-04-10. :heart:
E 2013-02-15 :heart:

http://www.berlekom.se
Användarvisningsbild
sabe
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Deviant » sön okt 08, 2017 13:14

Qwerty skrev:Kan man räkna med att mjölken sinar vid ny graviditet? Lill*n är 5 mån nu och helammas och jag är orolig att jag blivit gravid igen. Hur vanligt är det att mjölken inte sinar??

Jag undrade nyligen samma sak och googlade och kollade runt en hel del. Mina empiriska studier säger att det verkar vara lite olika, vanligt men långt ifrån definitivt. Däremot kommer ju mjölken förr eller senare bli råmjölk istället men det är ju några månader bort om du precis blivit gravid. En del slutar också amma pga att smaken ändras.

Hoppas du är gravid om det är önskvärt och att det annars är falsklarm!
Mamma till Liten som är född 151210. :heart:

Bär i hemsydd connecta-inspirerad regnbågssele, beco toddler och sjala ulltrikå.
Burit i babylonia tricot slen, stork inka, bb mei tai, manduca, beco gemini och looma ringo.
Användarvisningsbild
Deviant
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Qwerty » sön okt 08, 2017 18:45

Tack för svar! :heart:

Mensen kom tillbaka två månader efter förlossningen så amningen är tyvärr inget skydd. Vet nog inte riktigt vad jag vill egentligen, men blev väldigt stressad av tanken på att bebis inte skulle få i sig tillräckligt och tanken på att börja med flaska känns jättejobbigt.
Qwerty

Inläggav rithelo » tis okt 10, 2017 16:45

Jag tror, obs tror, att det är lite mindre risk när barnet är så litet som ditt är.
Jag vet dock att mjölken brukar komma tillbaka rätt snart om en fortsätter amma på. Så gör som vid en ökningsperiod för barnet, dvs amma oftare och mer så får bebis i sig det den behöver ändå :tumup
lill-palten, född 2007 räserbebis, född 2010, lillebror, november 2015

Felstavningar, stora bokstäver & konstiga ord är mobilsurfningens fel...
Användarvisningsbild
rithelo
SjalGuru
SjalGuru

Återgå till Anonyma inlägg