Bästa hånglet, men sen då? : Anonyma inlägg - Sida 2 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: ons dec 13, 2017 08:29

Bästa hånglet, men sen då?

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, Asia, God_cares, Tyche, Hell Cat

Re: Bästa hånglet, men sen då?

Inläggav Fjärilar i magen » ons maj 17, 2017 21:44

Tv-meterologen.. det skulle det ju inte stå, utan så mycket.

Gick in och läste meddelandet igen efter att jag svarat här. För att se vad jag ska svara honom. Och med lite vilja skulle man kunna tolka det här positivt. "Absolut inte den här veckan. Helt slut". Men mest troligt så lurar jag mig själv. Bättre släppa och inte fundera så mycket på det. Jag har inte direkt brått att hitta en ny. Men dumt att låta en bra kille bara springa iväg utan att undersöka det först. Och det har jag ju gjort nu.
Fjärilar i magen

Inläggav Fjärilar i magen » ons maj 17, 2017 21:58

Candela skrev:
Fjärilar i magen skrev:
telistant skrev:Håller tummarna för att han bara har haft mycket runt sig och att du får ett bra svar.

Jag blev inte klok på om du berättat att du håller på att skilja dig :hmm:

Jo det berättade jag och fick känslan att "vilken lättnad". Inte bara för att ha hånglat med en gift tjej. Utan mer "vad bra då kan vi ses". Men text är alltid svår.

Har fått svar, han svarar på mina frågor. Tackade nej till min fråga om att ses, vilket var helt ok! Det var mer en öppning till att spinna vidare på. Men inget annat förslag kom och heller inga frågor/kommentarer om Det jag skrev om mej. Visserligen hade han jobbat 12h idag. Men det blir mest ett försvar från min sida känner jag.
Vet inte vad jag ska svara på hans svar heller. Finns inte sån TV-meterologen att kommentera.
Det var ett väldigt bra hångel. Han är nog så tydlig han kan bli om
Att inte ses mer, utan att säga det rent ut.
Finns inte så mycket att säga. Mer än att min känsla för killar nog är helt ur funktion. Jag upplevde att vi båda "hade samma känsla" kring det. Även när vi pratade om det på måndagen.

Även om han har samma känsla för dig så kan jag ändå tänka mig att det tar emot att dejta någon som ligger i skilsmässa. Han kanske är osäker på hur genuint ditt intresse är, om han bara blir en "rebound" och kommer bli sårad i slutändan. Han kanske vill skydda sina egna känslor genom att undvika att gå in i någon mer intim relation med dig?
Bara spånar lite.. (hade sån vän när jag skilde mig)

Där har du verkligen en poäng och funderat kring. Antagligen hade jag själv kanske backat i en sådan situation.
Han vet dock mer än vad ni vet här om skilsmässan. Det är inte så att vi bestämde oss häromdagen. Utan det är av en annan orsak vi bor ihop. Även fast vi hade planerat att flytta isär tidigare. Med barn och svårt att få bostad är det inte "bara att flytta". Vilket jag önskar!

Men visst ligger det något i det du säger. Och ofta har man en rebound. För min del, känns det inte som om det skulle vara det. Sen kan man aldrig veta hur saker blir oavsett rebound eller inte.
Fjärilar i magen

Inläggav sus » ons maj 17, 2017 23:37

Jag tänker som Candela. Dessutom kan det ju vara så att han ändå gillar den tjej han hade date med. Hon kanske har något som du inte har, ett gemensamt specialintresse, samma syn på var/hur man bor etc. Alltså kanske han helt rationellt tänker att hon borde passa honom bättre även om det finns bra kemi mellan er. Han kanske behöver känna av energin med henne innan han dumpar henne för dig (Vilket ur hennes perspektiv kan kännas schyst)

Sen tror jag inte du ska tolka sms för mycket. Jag är värdelös på att svara ibland. Tänker stt jag ska tänka ut något bra svar och glömer stt svara
Användarvisningsbild
sus
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Fjärilar i magen » tor maj 18, 2017 18:23

sus skrev:Jag tänker som Candela. Dessutom kan det ju vara så att han ändå gillar den tjej han hade date med. Hon kanske har något som du inte har, ett gemensamt specialintresse, samma syn på var/hur man bor etc. Alltså kanske han helt rationellt tänker att hon borde passa honom bättre även om det finns bra kemi mellan er. Han kanske behöver känna av energin med henne innan han dumpar henne för dig (Vilket ur hennes perspektiv kan kännas schyst)

Sen tror jag inte du ska tolka sms för mycket. Jag är värdelös på att svara ibland. Tänker stt jag ska tänka ut något bra svar och glömer stt svara

Tack för att du sätter ord på samma som jag funderar kring.
Hur det än är så ligger jag lite på minus redan från början :) Det finns några saker kring daten som hon har försprång/plus/bättre läge/annat ord som passar. Som jag inte kan påverka hur mycket jag än vill.
Däremot hade jag hoppats på att vi kunde ändå kunde ha en konversation på sms. Vi är ju ändå vänner från början. Vi har haft en del kontakt idag. Han svarar glatt men drar inte igång några konversationer själv. Avslutar med kram och så.
Jag får känslan av att han vill, men inte riktigt vågar. Han vill inte riktigt avsluta den kemin som uppkom men heller inte riktigt vågar sig på att samtala lite mer. Om han gör det kommer han falla dit och då riskera att bli sårad. Tyvärr för min del. :)
Fjärilar i magen

Inläggav SCSI » tis maj 23, 2017 21:28

Äh, vafan - gå all in eller släpp det!
"Du - jag vill verkligen träffa dig igen, AW på fredag kl18?" eller nåt. Kör på och var tydlig - det gör lika ont att bli nedskjuten vare sig du är diskret och subtil eller rättfram, men du slipper våndas lika länge om du är rak och klar. Dessutom är det lättare att svara rakt på en person som är rättfram, istället för att köra spelet och dutta runt.
Får du ett nej, kör vidare på samma linje "ok, synd - jag tror verkligen att det hade kunnat bli nåt bra, men du är fortfarande en god vän!" typ.

/sign. aspig människa som hatar Spelet.
J 2011 | bonus 2005
instagram
Användarvisningsbild
SCSI
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Fjärilar i magen » ons maj 24, 2017 10:35

SCSI skrev:Äh, vafan - gå all in eller släpp det!
"Du - jag vill verkligen träffa dig igen, AW på fredag kl18?" eller nåt. Kör på och var tydlig - det gör lika ont att bli nedskjuten vare sig du är diskret och subtil eller rättfram, men du slipper våndas lika länge om du är rak och klar. Dessutom är det lättare att svara rakt på en person som är rättfram, istället för att köra spelet och dutta runt.
Får du ett nej, kör vidare på samma linje "ok, synd - jag tror verkligen att det hade kunnat bli nåt bra, men du är fortfarande en god vän!" typ.

/sign. aspig människa som hatar Spelet.

:app: :app: :app:
Visst har du rätt! Det är ju så en bör göra. Nu har vi inte hörts av sen i fredags och han träffade sin date i helgen. Så jag har valt att backa. Han vet var jag finns. Läser jag vår konversation om vad som hände och vad vi tänkte kring det, så står det tydligt att han vill mer. Men med tanke på min sits och att han dejtar någon så, ja. Han verkar inte beredd/vilja/intresserad över att se vad det kan bli. Vi klickar på många plan så jag tror det hade kunnat bli något bra.
Visst skulle jag kunna fråga rakt ut. Men tror inte han kommer nappa på det. Vet gör jag ju inte. Men det känns som han har valt och det känns helt ok. Trist på bra hångel, men sånt är livet. Inget jag ligger sömnlös över direkt. Vänner är vi fortfarande (hoppas jag) och det är bra det med.
Fjärilar i magen

Inläggav Fjärilar i magen » ons maj 24, 2017 16:49

Hjälp! Magkänslan pockade på att höra av mig, vilket Jag har gjort nu . Lite halvdana svar från hans sida. Men jag har en konkret fråga att svara på. Antingen så är han inte intresserad alls och bara kräks över att jag hör av mig och håller god min. Eller så har han hjärtklappning och lika nervös som jag.
:gaah:
Fjärilar i magen

Inläggav linamh » ons maj 24, 2017 22:05

SCSI skrev:/sign. aspig människa som hatar Spelet.

Förlåt, men :Hahaa: Jag har uttryckt ungefär samma en gång. Om man är en sån som hatar Spelet ska man säga som SCSI föreslog, mitt liv har iaf blivit lättare när jag gjort det... Om man gillar det är det förstås fritt fram att delta.
linamh
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Fjärilar i magen » tor maj 25, 2017 08:56

Min magkänsla sa att jag inte bara kunde släppa det hela och min känsla var riktig. Han skrev att han inte vågar träffa mig, för han vet inte vad som kommer hända. Även fast han gärna vill. Medan vi pratade så får jag känslan av att han inte vågar ha ett normalt samtal med mej heller, ens på kompisnivå. För vad händer då med hans känslor.
Som Sus var inne på så är dejten troligen ett "säkrare" kort rent förnuftsmässigt. Och han klamrar sig fast vid det.

Sen är jag tacksam över att han har dejten i sina tankar och inte vill göra henne ledsen. Även fast jag önskat att han kunde träffa mig som enbart kompis. Men jag kan inte tvinga honom. bollen ligger hos honom och jag kan inte göra så mycket mer.
Fjärilar i magen

Inläggav sus » tor maj 25, 2017 14:42

Skönt att ni rett ut det så du slipper undra om du "kände fel".
Tror också det är bra, om det inte blir något med tjejen han datar, då vet han att du kanske finns där.
Användarvisningsbild
sus
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Fjärilar i magen » tor maj 25, 2017 19:52

Framtiden får utvisa vad som händer. Jag hoppas iaf att vi kan umgås som vänner snart. Tråkigt om vi inte kan göra det. Vi har roligt ihop och gemensamma vänner och intressen.
Fjärilar i magen

Inläggav Fjärilar i magen » lör maj 27, 2017 16:35

Jag upplevde det som vi hade ett bra samtal i onsdags där han valt sin dejt. Lite tråkigt för mig, men inte mer än så. Vi är ju vänner från början och har varandra som vänner på fb, där vi både har kommenterat/gillat varandras inlägg/bilder genom åren. Jag kommenterade en av hand bilder i torsdags, som idag fick en kommentar från en annan. Blev full i skratt när jag ser hur han har "gillat" alla andras kommentarer men undvikit min (väldigt tydligt då min är i början men inte först och inte har 7611 kommentarer).
Blir bara så fånigt, kan jag känna. Det spelar väl ingen roll egentligen så, bara det att jag trodde vi kunde fortsätta vara vänner. Visst uppstod en kemi och attraktionen var ett faktum hos oss båda men, jag vet inte. Hade nog inte väntat mej det här eller hur jag ska uttrycka det.
Fjärilar i magen

Föregående

Återgå till Anonyma inlägg