Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av fantasiflicka
#7222
CrazyMagpie skrev: Riktigt snyggt är det ju med sidentyg+ alu.ringar, men det kostar iofs en del... annars är jag personligen lite svag för linne+aluu.ringar, och då behöver det ju inte kosta så mycket!
Även om tyget i ringsjalen är enkelt (kanske tillockmed lite tråkigt?) kan man lätt "piffa till" den lite genom att dekorera svansen med band, applikationer, spetsar, fransar, en rolig ficka osv, eller varför inte skarva på en bit vackert tyg längst ned?
Var kan man köpa alu-ringar? Jag har två i plast, jag beställde på babydesign.se men när de kom hem var de fula. Eller iaf inte tillräckligt fina för en finsjal.

vilka trevliga ideer, att "piffa till" sjalen istället för att använda ett dyrt tyg! :lol:

Men hur mycket av sjalen blir svans?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#7230
fantasiflicka skrev:Var kan man köpa alu-ringar? Jag har två i plast, jag beställde på babydesign.se men när de kom hem var de fula. Eller iaf inte tillräckligt fina för en finsjal.

Men hur mycket av sjalen blir svans?
Näe, nylonringarna känns inte särskilt festliga, det kan jag hålla med om, men till en vanlig "brukssjal" funkar de utmärkt, och om man väljer att göra en lite sport-inspirerad sjal så tycker jag faktiskt att nylonringarna passar bättre!
Alu-ringar finns att beställa hos www.babyboden.nu och hos www.stellaris.se (snart iaf) och kanske hos någon mer, åsså har jag sett att det är de här på forumet som beställt direkt från USA (där de visst har flera olika storlekar att välja mellan :D ) Kolla tråden "Ringar" här under!

Hur mycket som blir svans är väldigt individuellt beroende på hur bred/lång du själv är, så det är bästa att du provar dig fram till vad som passar just dig! När det gäller en festsjal tycker jag gott att man kan kosta på sig en lite extra lång svans bara som prydnad, bara för att det är snygt!
Användarens profilbild
Av vanja77
#8103
sus skrev:Tyget får inte vara för glansigt bara för då fäster det inte i ringarna. JAg köppte en jättefin sjal i ull/silke som skulle bli en underbar ringsjal, men det funkade inte alls. Tyget fäste liksom inte i ringarna :cry:
men oj då... jag som tänkt sy just en ringsjal av siden nåja då får det bli en långsjal islället..bra att man vet det innan man börjar klippa i tyget
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?