Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#1089703
Jeg har en artikel: "Norra Dalarna förr" av Cecilia Moen, der omtaler barnskötsel.
Der er billeder fra 1917 af kvinner der bærer i "bög". Den ser for mig ut præcis som en Mei Tai - bara i læder!!!

Har nogen prøvet at göra en sådan?
Nogen förslag, eller ting jeg bør tage hänsyn til hvis jeg gör en sådan? Jeg tænkte at fodre den med linne eller ull.


By the way, if none of you understand my Danish/Swedish combo, please let me know, then I will rewrite this in English...
Senast redigerad av Sagaifarver den ons jan 30, 2008 00:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av vovvemor
#1089721
Jag har inga förslag, men det skulle vara jätteroligt att få se resultatet om du gör en! :D
Användarens profilbild
Av Helene
#1089761
Gurli skrev:Jag googlade på "traditionel svensk bög" och fick den här träffen:


Bild

:rofl:

Han skulle behöva en läderbög!! Det där såg inte helt ergonomiskt ut!
Användarens profilbild
Av Joffsan
#1089833
Helene skrev:
Gurli skrev:Jag googlade på "traditionel svensk bög" och fick den här träffen:


Bild

:rofl:

Han skulle behöva en läderbög!! Det där såg inte helt ergonomiskt ut!
:rofl:


För övrigt är det inte ett dugg svårt att förstå TS bland-nordiska....
Användarens profilbild
Av Upia
#1089939
Gurli skrev:Jag googlade på "traditionel svensk bög" och fick den här träffen:


Bild
:rofl:
Varför, varför lägger han inte kassen i varukorgen? :Hahaa:
Av Ponyo
#1090085
I tråden om tvåändsstickning så skrev TS att på omslaget till hennes bok (om tvåändsstickning) så var det en bild på en kvinna med läderbög. Hon kanske kan beskriva eller scanna in. :D
Användarens profilbild
Av McMorrigan
#1090090
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
#1090285
Sagaifarver skrev: By the way, if none of you understand my Danish/Swedish combo, please let me know, then I will rewrite this in English...
Jag har absolut inga problem med att förstå blandnordiska (men kan inte låta bli att fundera över om du vet att bög på svenska = bøsse på danska (och det träd ni kallar bøg heter hos oss bok)).

Hur som helst vill jag gärna se resultatet om du syr, låter spännande med skinnsömnad.
Användarens profilbild
Av smurfis
#1090305
Gurli skrev:Jag googlade på "traditionel svensk bög" och fick den här träffen:


Bild

:rofl:
Användarens profilbild
Av lindamarie
#1090611
:iagree: :rofl: :rofl:
Tack Gurli för dagens skönaste skratt!!
Användarens profilbild
Av mammahappy
#1090791
:rofl: Jag dööööör!
Tack Gurli för att du livade upp min morgon
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
#1090892
Mamasamueli skrev::Hahaa:

För att vara lite seriös: Jag har för mig att barnen bars liggande i bögen, ungefär som i vagga-ställning. Man svepte in barnet i ett skinn eller ullfäll och sen lade man det i bögen med huvudet utstickande åt ena hållet och fötterna åt andra, och sen knöt man fast hela paketet på ryggen. Tydligen kunde man ta av den från ryggen och hänga i ett träd eller nåt sånt, som en vagga. Men jag har aldrig förstått hur den såg ut egentligen... men en mei tai i läder kan väl inte vara fel! :D
Visst måste det väl vara något liknande som Tomtemor bär i, på slutet i tomtebobarnen? Fast den ser mest ut att vara i näver, men det kanske också går ifall man är tomte...
Bild
Av eamane
#1091023
mammahappy skrev::rofl: Jag dööööör!
Tack Gurli för att du livade upp min morgon
:iagree: :rofl:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?