Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lydia
#1018729
Gladalaxen skrev:Jag måste berätta vad som hände med ett av mina fodral:

Jag broderade fem stycken, med folks initialer på (la in en bild förut i tråden). Ett av fodralen va till en tant som är vän till familjen, hon bodde i Stockholm förut men flyttade ut på vischan. Så jag letade upp henne på hitta.se, hon har ett rätt ovanligt namn och postorten va verkligen Långtbortistan. Ok, postade alla fodralen och inget mer med det.

Idag ringer en riktigt gammal tant och undrar hur vi känner varandra och vill tacka av hela sitt hjärta för den fantastiska julkappen. Men. Det är inte rätt tant. Hon va så fantastiskt lycklig att jag inte hade hjärta att säga att klappen egentligen skulle till en annan tant med samma namn :vågen:

Jag hittade på en vit lögn att jag brukade skicka en julklapp varje år till nån jag inte känner. Vi pratade länge och hon ville gärna skicka ett julkort till mina barn. Hon hade inga barnbarn och jag berättade att jag inte har nån mormor. Så nu är vi vänner. Och egentligen behöver lögnen inte va nån lögn, det här får väl helt enkelt va den första julen jag började med att skicka paket till främlingar.

Hahaha, en ganska fantastisk historia det blev av florins tråd!
:heart:
Användarens profilbild
Av Lydia
#1018730
naimiez skrev:Vad använder ni för foder?

....bokmärker :oops: :lol:
Jag har tagit lite vanligt bomullstyg (typ enfärgat "lakanaktigt" tyg).
Användarens profilbild
Av ernamalin
#1019311
Så här blev mina, än så länge...
Ska ges bort på julfest i morgon men det får bli några fler till resten av familjen.

Bild
Användarens profilbild
Av ernamalin
#1019313
Gladalaxen, vilken underbar historia! :heart:
Användarens profilbild
Av Tabby
#1019345
Vilken underbar historia. Blir riktigt rörd :heart:
Av MammaTess
#1019584
Gladalaxen skrev:Jag måste berätta vad som hände med ett av mina fodral:

Jag broderade fem stycken, med folks initialer på (la in en bild förut i tråden). Ett av fodralen va till en tant som är vän till familjen, hon bodde i Stockholm förut men flyttade ut på vischan. Så jag letade upp henne på hitta.se, hon har ett rätt ovanligt namn och postorten va verkligen Långtbortistan. Ok, postade alla fodralen och inget mer med det.

Idag ringer en riktigt gammal tant och undrar hur vi känner varandra och vill tacka av hela sitt hjärta för den fantastiska julkappen. Men. Det är inte rätt tant. Hon va så fantastiskt lycklig att jag inte hade hjärta att säga att klappen egentligen skulle till en annan tant med samma namn :vågen:

Jag hittade på en vit lögn att jag brukade skicka en julklapp varje år till nån jag inte känner. Vi pratade länge och hon ville gärna skicka ett julkort till mina barn. Hon hade inga barnbarn och jag berättade att jag inte har nån mormor. Så nu är vi vänner. Och egentligen behöver lögnen inte va nån lögn, det här får väl helt enkelt va den första julen jag började med att skicka paket till främlingar.

Hahaha, en ganska fantastisk historia det blev av florins tråd!
Detta är ju helt undebart..där sitter den lilla söta tanten kanske helt ensam och plötsligt får hon ett paket från någon hon inte känner och så slutar det med att ni blir vänner! Helt fantastiskt!

Och jag kan inte låta bli att tänka att någon lite högre makt har haft en finger med i spelet..en liten julängel kanske....

Blödig som jag är så tänker jag på den där sången om hon tanten som väntar på sina barn varje gång hon fyller år, hon plockar fram finduken, bakar bullar och tar på finkläderna...och så kommer de inte...och där sitter hon själv....

Sen inser jag hur många gamla det är som sitter själva på julafton...och därför ska jag försöka krama alla tanter och farbröder extra mycket på lillejulafton när vi har " jul i gemenskap " på jobbet.
Av trusis
#1019725
vilka snygga fodral ni har gjort allihopa!

tror jag också måste falla för grupptrycket och testa...
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
#1021481
Nu har jag härmat Gladalaxen och broderat på ett fodral.
Motivet är en av Lukas första huvudfotingar och fodralet är en julklapp
till min extramamma och granne som ställt upp i vått och torrt för mej och mina syskon sen vi lämnat mammas mage. Hon är världens goaste och barngladaste men har inte kunnat få egna barn vilket förståss är en stor sorg. Reumatismen gör att hon har ont jämt men sliter ändå med hushållet och gården samt bakar åt både det egna hushållet och andras.
Hennes man har rökt sönder lungorna så han kan knappt röra sig utan att bli andfådd, åker in och ut på sjukhus hela tiden, har blivit rullstolsbunden och som om inte det vore nog så fick han äen cancer i benet som fick opereras bort i år.
Är hon inte värd detta fodral tycker ni? :heart:

Bild
Användarens profilbild
Av Squig
#1021859
Skogskajsa skrev:Nu har jag härmat Gladalaxen och broderat på ett fodral.
Motivet är en av Lukas första huvudfotingar och fodralet är en julklapp
till min extramamma och granne som ställt upp i vått och torrt för mej och mina syskon sen vi lämnat mammas mage. Hon är världens goaste och barngladaste men har inte kunnat få egna barn vilket förståss är en stor sorg. Reumatismen gör att hon har ont jämt men sliter ändå med hushållet och gården samt bakar åt både det egna hushållet och andras.
Hennes man har rökt sönder lungorna så han kan knappt röra sig utan att bli andfådd, åker in och ut på sjukhus hela tiden, har blivit rullstolsbunden och som om inte det vore nog så fick han äen cancer i benet som fick opereras bort i år.
Jättegulligt!!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
#1022238
Jag måste få vara med nu. De två sista syddes igår morse.....Det är de två till höger som skulle gå till min mor och moster. Tyget är ett Stig Lindberg-tyg och min mor har haft det tyget som väggbonad hemma sen jag var liten (det här är nytryck) och dessutom är det deras farbror som ritat tyget så jag tyckte det var kul och passande. Svindyrt var tyget dock.....materialkostnad till ett fodral var ca. 10 kronor.....

Övriga är tyger från Åhlens och IKEA och gissningsvis så ligger materialkostnad på dem mellan 50 öre och 1,50 kr ungefär.....

Bild
Av corona
#1029595
Efter många om och men, har jag också fått mig lite tid över.

Här är resultatet:

Bild
Användarens profilbild
Av Gekko
#1035868
Nu har jag också hakat på denna vågen! Tack för all inspiration! Nu återstår bara att se om dotterns förskolepersonal tycker att det är en trevlig pryl, sambon skulle överlämna de idag (som försenad julklapp. :oops: )

Jag ser inte riktigt hur jag kan lägga in bild på mina här förresten? Det finns i bloggen annars men jag tar tacksamt emot tips!
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?