Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tabby
#1013164
Hann bara göra två fodral, för nu är det Desperate House wifes dax :-)

(Ups, upptäckte att det inte visades idag :-(. Det var kanske säsongsavlut förra veckan?)


Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
#1013306
trollmamma skrev:
Fryle skrev:
trollmamma skrev:Ja nu föll jag dit !!!

Jag har Axel hemma med vattkoppor o jag kunde inte låta bli han låg o leker bilar Cina klipper bitar på 17X15 cm :roll:

Hoppas bilden inte är för stor jag har en blog som gör lite som den vill borde gå kurs för att bemästera den !!!
Här är dom 7 st jag gjorde nu i påförmiddan med dom tyger jag hade hemma ....
Jättefina! (jag ser att du har tyg över sen du gjorde grytlappar)

På vårt dagis använder de inte näsdukar, utan har en hushållsrulle, skulle kanske sy ett fodral till den istället?

Japp det blev lite över !!! (Har du testat dom ? jag gkorde till mig oxå med tovad ull i o det är dom bästa jag haft om jag får säga det själv *ler )

Till hushållsrulle :roll: frågan är om man kan göra som med toarullarna på läger att man fat det innefrån som med torkyrullarna ?? Jag har en sånn Torkyväska till en rulle den är super ....om du vill kan jag ta måtten :P
Ja, jag är mycket nöjd med grytlapparna! De isolerar väl och är smidiga. Mät gärna fodralet om du giter (och en bild om du orkar). I bästa fall får jag tillbaka overlocken från symaskinsdoktorn i slutet av veckan och det är ju kul med något spännande projekt att ta itu med.
Användarens profilbild
Av exiteme
#1014175
Nu har jag också gjort fodral. Nu ska dagispersonalen få julklappar. De springer ju alltid med servetter i fickan. :D

Gjorde öppningarna överlappande.

Även de stora barnen ska få sy åt sina fröknar idag.

Bild

edit: Lade till ny bild med fler fodral.
Senast redigerad av exiteme den ons dec 19, 2007 12:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av annalys
#1014199
Jag har sett tråden ett antal gånger, men jag ska ju inte sy något just nu, så jag brydde mig inte om att läsa den - förrän nu! Oj vad mycket coola ni har sytt, och vad inspirerad jag blir. Undrar om jag ska försöka hinna göra ett försök...
Användarens profilbild
Av trollmamma
#1014264
kommer bilder på den befintliga pappershållaren o måtten *Axel får agera hållare av hållaren
ler Bild har annan bild
måtten är höjd 24 cm, 40cm o omkrets, 7cm i diameter
Handtaget går från topp till tå med en liten krokhållare *le o det är en dragkedja om hela jag tror mer på en dragsko då kan den vara "hålet oxå " men det är lite hur man vill klart ! hoppas den hjälper lite !!

exiteme snygga !! gillar att öppningen är mer omlott mina blev lite väl öppna då o då !!!

Min vet jag inte vem som ska få min barn personal har fått julklapp !!! (jobbet fick vi en vatten kokoare vår är ca 1 år så dom fick den dom behöver den !!)
Användarens profilbild
Av Fryle
#1014390
exiteme skrev:Nu har jag också gjort fodral. Nu ska dagispersonalen få julklappar. De springer ju alltid med servetter i fickan. :D

Gjorde öppningarna överlappande.
Vilka fina!

Och smart med omlottöppning, jag funderade faktiskt lite på det, men var rädd att det skulle bli för tjockt att sy i (just nu är min overlock på verkstad för att jag sytt i för tjockt).


trollmamma skrev: kommer bilder på den befintliga pappershållaren o måtten *Axel får agera hållare av hållaren

det är en dragkedja om hela jag tror mer på en dragsko då kan den vara "hålet oxå " men det är lite hur man vill klart ! hoppas den hjälper lite !!
Jättetack! Jag har aldrig sett en liknande, men är nu sugen på att sy en. Jag tror också mer på dragsko i kombination med hålet. Återkommer när maskinen är frisk och jag kan få sytt lite.
Användarens profilbild
Av zmurfan
#1014469
exiteme, flames var läcker och den rosa bredvid den med hjärtanen och hjärtfodralet diggade jag iofs med. Du vill inte byta mot älgfodral? :)
Användarens profilbild
Av verre
#1014475
nu har jag också sytt... fast jag inte hann. :lol:

de blev jättefina... jag gjorde också omlott ett par mm för jag tyckte de blev för öppna..
Användarens profilbild
Av mejamy
#1015618
Nu blev även jag inspirerad! Tänk om jag skulle försöka sy några att ge bort i julklapp! :eld:

Hoppas jag orkar bara...man blir ju så trött av bebis :wink:
Användarens profilbild
Av Squig
#1015931
exiteme: vart har du köpt flames-tyget??? Det är ju döläckert! :eld:
Av corona
#1015953
Squig skrev:exiteme: vart har du köpt flames-tyget??? Det är ju döläckert! :eld:
Och Elvis-tygerna!! :shock: :heart:
Av corona
#1017143
florin skrev:Vad gulliga ni är, tack!

Måtten är 17,7*15,2 inkl sömnsmån. Jag syr på overlock, med valiga maskinen skulel jag minska till 17,5*15,0 och använda en pressarfotsbredd som sömnsmån.
Fråga från en vimsig-samt-icke-så-sykunnig...

Är det sidan som är 17,5 som blir kortsidan sen. Och 15,0 är långsidan?
Användarens profilbild
Av exiteme
#1017152
corona skrev:
florin skrev:Vad gulliga ni är, tack!

Måtten är 17,7*15,2 inkl sömnsmån. Jag syr på overlock, med valiga maskinen skulel jag minska till 17,5*15,0 och använda en pressarfotsbredd som sömnsmån.
Fråga från en vimsig-samt-icke-så-sykunnig...

Är det sidan som är 17,5 som blir kortsidan sen. Och 15,0 är långsidan?
Om du vill ha överlappande öppning, så gör måtten 20 * 15
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

After choosing the basic features, I moved on to t[…]

Jag har själv börjat beställa organ[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?