Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kristina
#836908
Nån som har något att säga om den maskinen, bra eller dåligt! Jag har hittat en för 2000:-, är det ett sjysst pris? 5 år gammal, men bara använd i 2 år.
Jag är sjukt sugen, säg att den suger så jag slipper bekymra mig för hur jag ska gneta ihop pengarna!
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
#837006
Den info jag hittar är att det är en enklare modell, men som klarar de flesta sömmar, så för "hushållsbehov" räcker den nog mycket väl. Den info jag hittar som hamnar på minussidan är att den ibland kan behöva träs om ganska ofta och att det då sällan räcker med att trä om en tråd utan man får trä om alla 4. Men det beror ju också på vad man definierar ofta (och det vet jag inte hur de som sagt att man kan behöva trä om den räknar). Om man syr så att man ändå byter trådfärg ofta så måste man ju ändå trä om så då spelar det ju mindre roll. Nypriset sägs ligga runt 8500:-, så 2000:- tycker jag väl känns som ett bra pris.

Jag har själv en Huskylock 560D som min mamma köpte för 20 år sedan. Den kostade någon stans mellan 8-10 000:- och för ett tag sen så såg jag någon som sålde en lika dan på blocket för strax över 2500:- . Den jag har har tuffat på rätt hårt och varit inne på service max 1 gång på dessa 20 år.
Användarens profilbild
Av Kristina
#837128
Tack för svaret Delfinen!
Fler med erfarenheter?
Användarens profilbild
Av Helen
#837387
Jag kan inget om just den maskinen, men 2000kr för en ok overlock låter helt ok i mina öron.
Fråga om den varit servad, om de bytt underkniven någon gång.
( något som jag aldirg behövt göra, vilket säger något om hur mycket jag använt den. :wink: ) Jag kör iofs mycket utan kniven inkopplad :wink:
Det kan vara bra att veta om du behöver skicka den på service nu eller snart.
Försök bilda dig en uppfattning om hur mycket de använt den och till vad.
har de bara kört små t- shirts och mjukisbyxor till barnen i genomsnitt 1 gång i månaden eller har de sytt båtkapell med den?
Användarens profilbild
Av Kristina
#837567
Åh, tack Helen! Precis sånt jag behövde veta, jag har ju aldrig ägt någon overlock så jag har ingen aning om vad jag ska tänka på!
Användarens profilbild
Av Kaja
#837618
Det ligger en 440 av samma modell ute på Eniro just nu för 2000. Skulle kanske försöka pruta ner liiiite på det priset du har fått, om det går.

Fast, jag pratade med en kille på en symaskinsfirma för ett tag sedan och han sa att de hann i princip aldrig mer än få in en overlock innan den gick ut genom dörren igen. De är lättsålda... Kan ju betyda att de håller priset också...

//Kaja
Av Sjalmormor
#9561944
Jag vill berätta att jag äger en sådan och jag tycker mycket om den, jag har nog haft den i typ 20 år och den har sytt massor med plagg tygblöjor och även tygbindor till utvecklingsländer. Jag köpte mig en ny modell huskylock för några år sedan men har återgått till denna. Den är stabil och lättare att trä än den nya. 2000 är en kap enligt min mening
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?