Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
#3083
Hej!
Jag har sytt mig och Hanna en lång trikåsjal men har lite problem med att långsidorna vill rulla ihop sig mot mitten. Kan man hindra det på något sätt?
Gör även de köpta trikåsjalarna det?
Funderar på om jag ska göra om långsidorna och t.ex spänna ut tyget lite när jag zick zackar dem. Har inte gjort någon direkt fåll på dem nu utan de är bara zick zackade.
Jag undrar även hur breda och långa de köpta trikåsjalarna är.
Tips på var man kan köpa billigt trikåtyg i Stockholmsområdet - Ohlssons tyger och stuvar på PUB eller Sveavägen, de säljer bl.a stuvar till kilopris och jag hittade tyg på 150 cm bredd som jag delade på längden och fick ihop en sjal på hiskeliga 5,8 meter (den ska nu kortas något för nu kan jag även få plats att "sjala" in katterna i den som accessoarer) till en kostnad av 100:-

Tacksam för tips!

Hälsningar
Anso
Användarens profilbild
Av Alven
#3090
Min Moby verkar de har sträckt innan de sicksackade, för sömmen är lite längre än resten, om du fattar... och den korvar sig inte.
Användarens profilbild
Av Anso
#3140
OK!
Ska testa att göra om den i helgen. Om jag nu inte ska börja tillverka en bärpåse-man blir ju sugen när man ser beskrvningarna.

Hälsningar
Anso
Användarens profilbild
Av Helena
#3190
Babybundlern är 5,4 eller 5,1 och 70 centimeter bred tror jag. 5,1 räcker för de flesta och man kan ändå knyta på magen.
Användarens profilbild
Av Anso
#3293
Jaha, då har helgen gått och jag har faktiskt hunnit att både göra om trikåsjalen och sy en bärpåse se "vår " lilla bild.
Jag sydde ny zickzack (trestegs zickzack - lite stretchigare tydligen) och sträckte rätt ordentligt i tygets längsriktning under tiden och se - nu rullar den inte ihop sig längre, kanterna blir lite vågiga istället.

Tackar för tipsen!
/Anso

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?