Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av marlene
#2525
går det inte bara att sy en kort knytsjal typ bärabarn så slipper man ringar och knytningar, en docka väger ju inte så mycket så det behöver kanske inte vara perfekt knytet.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#2526
Vilken rolig ide att sy en egen docksjal! :lol:
Skulle också tippa på en ringsjal. De små slipper trasslet med att knyta, det är lätt att förstå hur den ska sitta på, passar olika stora barn och dockor men ser ändå riktig ut!
Kan det kanske fungera att använda gardinringar? Sånna stora av trä eller plast som passar till mormorsstång (? :roll: ) De borde vara lagom i storlek för ett barn att bära dockor i! (brukar finnas riktigt billigt på myrorna, kupan eller liknande...)

Såg på en bra säkerhetsdetalj på en sida där de sålde docksjalar (mins tyvärr inte vilken det var :( ) Där hade de fäst fast ringarna med kardborreband istället för att sy fast dem. Kanske kan vara en ide att "låna"?
Användarens profilbild
Av Anna
#2532
Jag har testat att göra docksjal med sådana små trä gardinringar och de blir för små. Jätteknepigt för att barn att dra då det är så trångt. Men annars tror jag ringsjal är en bra grej. Finns ju bla på babydesign. vet man vilket barn och docka som skall matchas tror jag dock att en bärpåse kan vara lättare att använda. Då dagis har jag använt vanliga saronger/ sjalar och knutit med gott resultat, men då får de ju vara färdigknutna eller så får man assistera en del.
Av Alexandra
#2538
Mina två mellanbarn har varsin docksjal, jag hittade två smårandiga scarves som låg bortglömda i garderoben, en i blåtoner och en i röda toner, köpta på H&M rowells för ett antal år sedan. De ser ut precis som EllaRoo fast i miniatyr! :)
Emil bär gärna sina nallar med den knuten som kort sjal på ryggen och
Tove har försökt sig på dubbelX :wink:
Användarens profilbild
Av Louise
#2544
Isabelle (2,5 år) använder en scarfs som jag har knutit så den är färdig att bara lägga över axeln, alltså typ en kort sjal. Nu när jag börjat bära Amanda mer och mer på ryggen så vill givetvis Isabelle bära Ingbert ( :D ja, hennes docka heter så!) på ryggen så jag har tagit en lång halsduk och med den räcker det precis att knyta ryggsäck. Jättesött!

Måste bara berätta en söt sak. Häromdagen kom Isabelle och bar på en stor plastkasse med något i. Jag frågade vad hon hade i påsen. "Ingbert", svarade hon. "Men man bär väl inte bebisar i plastpåsar", sa jag. "Det är faktiskt en bärpåse, mamma", svarade hon. Ja, vad säger man?

/Louise
www.stellaris.se
Användarens profilbild
Av AnKa
#2547
Louise skrev:Måste bara berätta en söt sak. Häromdagen kom Isabelle och bar på en stor plastkasse med något i. Jag frågade vad hon hade i påsen. "Ingbert", svarade hon. "Men man bär väl inte bebisar i plastpåsar", sa jag. "Det är faktiskt en bärpåse, mamma", svarade hon. Ja, vad säger man?
Vad gulligt sagt!!! De blir miljöskadade eller kanske sjalskadade våra barn :)
Användarens profilbild
Av Anna
#2550
Måste bara berätta en söt sak. Häromdagen kom Isabelle och bar på en stor plastkasse med något i. Jag frågade vad hon hade i påsen. "Ingbert", svarade hon. "Men man bär väl inte bebisar i plastpåsar", sa jag. "Det är faktiskt en bärpåse, mamma", svarade hon. Ja, vad säger man?
Ja vad säger man? UNDERBART!!! [/quote]
Användarens profilbild
Av Louise
#2562
AnKa skrev:Förresten Louise fixar Isabelle själv att få på sjalen och få ner Ingbert i den?
Nej, det gör hon inte utan hon behöver hjälp. Det var väl det som var så bra med hennes egen påhittade "bärpåse", den fixade hon själv :D
Användarens profilbild
Av Anna
#2566
Jag tycker inte de femåringar jag knutit sjal på klarat det speciellt bra själva heller, så jag förtår att Isabelle behöver lite hjälp. Nu har mina femåringar inte varit några sjalbarn förståss, men alla gillar ju att bära på sina bäbisar!

I somras när jag var på besök där jag arbetat tidigare och hade Hugo i sjalen så kom Vendela (som är fem år och har down syndrom) fram och tecknade "söt" och "snäll" och ville känna på honom. Sen ville hon gärna också få plats i sjalen -Med Hugo, men det var ju inte lika lätt så vi knöt en sjal med en nalle i på henne och stoltare tjej får man leta efter. Hon gick runt och visade alla och tecknade "söt" ca tusen gånger på en halvtimme.
Användarens profilbild
Av Anna
#2567
Glömde ju vad jag egentligen skulle skriva :D

Jo om man är sugen på inspiration till docksjalar så kan man altid ta en titt på http://store.peppermint.com/kidsslings.html där de har några olika ringsjalar och bärpåsar.
Användarens profilbild
Av Louise
#2568
Anna skrev: I somras när jag var på besök där jag arbetat tidigare och hade Hugo i sjalen så kom Vendela (som är fem år och har down syndrom) fram och tecknade "söt" och "snäll" och ville känna på honom. Sen ville hon gärna också få plats i sjalen -Med Hugo, men det var ju inte lika lätt så vi knöt en sjal med en nalle i på henne och stoltare tjej får man leta efter. Hon gick runt och visade alla och tecknade "söt" ca tusen gånger på en halvtimme.
Det är lycka det! :D
Användarens profilbild
Av Madde
#3731
Har det blivit någon dock-ring-sjal än? Om inte så såg jag hårda plast-armband på hm här om dagen... De kanske skulle passa som ringar!
Användarens profilbild
Av Anna
#3732
Det lär ju bra. Ska kolla på dem, kan säkert funka. Pris?

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?