Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Madde
#2533
Ja, det ser ut som om det är stickat som en halsduk... Men hur hon satt ihop det har i alla fall inte jag sett...

Och ja, det håller! Om bara garnet är helt så håller det! Det är ju många trådar som håller ihop... Men om garnet går av på ett ställe så kan det repa upp sej fort... :?
Användarens profilbild
Av Madde
#2535
Jag har satt upp en stickmaskin på min önskelista... :lol: Då kan jag göra många, och i färger efter humöret... :wink: Men jag tror inte jag kommer få någon, för sambon tycker redan att jag har för många garner som ligger överallt! :oops:
Av Alexandra
#2540
Åh, vilken läcker!!!!! :D

Men jag kan knappt sticka, så det går bort. :(
Användarens profilbild
Av Effy
#2543
Jag tror att det blir jättebra om man tar ett starkt garn med lite stretch i att sticka med, och sen syr ihop sömmen riktigt ordentligt. Och eftersom det bara är raka stycken kan man ju sticka flera utan att behöva tänka på ökningar eller minskningar. Bra att göra framför tv:n eller på resan... Måste ju funka med bara räta maskor också om man är osäker stickare?

Den står iaf på min "att-göra"-lista. Problemet är att listan är lååång. :wink:
Användarens profilbild
Av Madde
#2571
Katharina skrev:Om du får en så kan du sätta upp mig på beställningslistan ;-)
Visst! Kanske ska satsa på att bli en sån där hemma-arbetnade-mamma! :lol:
Användarens profilbild
Av Madde
#2572
Effy skrev:Jag tror att det blir jättebra om man tar ett starkt garn med lite stretch i att sticka med, och sen syr ihop sömmen riktigt ordentligt.
Tror du det behövs stretch i garnet? När det är stickat så blir det ju ganska stretchigt ändå! På sidan så visar hon ju hur man ska ta mått och då ska man ju mätta hårt runt kroppen och sen så är ändå sjalen kortare än det måttet!
Användarens profilbild
Av Effy
#2587
Tja... när jag tänker efter så är nog de flesta garnet lite "stretchiga"... Så du har nog rätt. :)

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?