Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fiffi75
#2504
Hej!

Nu har jag stickat ett par långa sockor till Fanny ben som sticker utanför sjalen. Det var superlätt och jag har då inte stickat sedan jag var 15 år. Tog ca en och en halv kväll per socka och gick åt ett nystan per socka. 50 gr tror jag. Garnet är ett rätt tjockt ullgarn som hette Eskimo och kostade 32 kr per nystan.


De blev jättebra och är även bra att ha typ i bilen. Jag är inte så mycket för att korva på fleecebrallor för att åka bil. En kort bit hinner hon ju knappast frysa och en lång bit blir det enligt min mening för varmt. Sockarna är perfekta de går lätt att dra av om det blir för varmt men sitter ändå väldigt bra i och med att de går upp på halva låret ungefär. Jag gjorde ingen häl på dem så hon kommer nog kunna ha dem väldigt länge tack vare det. De blir liksom aldrig för små.

Tyvärr har jag ingen hesida så jag kan inte lägga upp någon bild på dem. Men om någon vill testa så kan jag försöka mig på en beskrivning.
Användarens profilbild
Av marlene
#2512
ja man kanske skulle låna mammas stickor och prova ;)
Användarens profilbild
Av Helena
#2686
Då ska jag sticka i jul, när jag är hemma hos mamma, så kan hon hjälpa mig (mamma jag har tappat en maska!).
Var köpte du garnet någonstans?
Av Alexandra
#2688
Jag kör med storasyskonens raggsockor till Tindra, de går nästan upp till blöjkanten! :)
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#2709
Köpte garnet på Uplings här i Västerås. Synd du frågade innan igår när du ändå var i stan. Men det finns säkert nån schysst garnaffär i Örebro också. Hon i affären kopierade även mönstret åt mig så jag fick det helt gratis :shock:
Användarens profilbild
Av Helena
#2717
En fråga till, när man ska sticka sockar, är det då bättre att sticka hårt eller lite lösare? Min mamma stickar alltid så löst, men då sitter ju inte sockarna uppe så bra tycker jag, och det måste ju bli varmare om man stickar hårdare.
Jag funderar på att sticka benvärmare till Miles, det måste vara enklare än sockar, det klarar jag nog inte av. Han har tossor på fötterna, men benen blir nog kalla under jackan.

Dumma frågor från en som är helt okunnig vad gäller stickning.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#2728
Jag stickade ingen häl på mina utan bara ribbstickat hela vägen och sen avsmalnande tå på slutet. De sitter uppe bra eftersom de går så långt upp och så kommer hon inte växa ur dem på ett tag eftersom det inte finns häl. Stickade 3 räta 2 aviga tot 30 maskor. Fanny har väldigt tjocka ben så det funkar nog till Miles också.

Ang löst eller hårt så vet jag intevilket som är bäst. Lagom löst så blir de ju väldigt töjbara vilket kan vara bra så de är lätta att dra på. Du får nog testa dig fram. Vill du sticka hårt så får du tänka på att du kanske ska ha några maskor fler.
Användarens profilbild
Av Helena
#2753
Förresten vad är det för fin sjal du har, är det verkligen en hemsydd, och vad är det för tyg du har använt?
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#2755
Hej!

Nej nu har jag fått en äkta köpesjal :D Det är en Storchenwiege i färgen Anna. Det är den som syns på bilden nu.
Användarens profilbild
Av Anna
#2756
Det var vad jag gissade på! Du har inte möjlighet att ta en blid där man ser färgen lite bättre? tycker det är lite ont om bilder på Anna sjalen tyvärr och skulle gärna se mer av den. (Har du ingenstans att lägga upp dem så får du gärna maila mig en bild så kan jaf fixa så den går att länka till under "bilder").
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#2797
Skickar de bilder jag har för jag har ingenstans att lägga upp dem. Kan nog ta fler imorgon om ni vill se ännu bättre för knytningen är väl kanske inte den mest perfekta. Det var första gången jag använde den.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?