Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Karin
#2178
Jag äger ännu bara en Hug-a-bub men är jätte sugen på att skaffa en vävd sjal. Problemet är bara att alla vävda sjalar verkar så tjocka och varma - jag bor i Australien så behöver något som är tunnt och svalt (speciellt nu då sommaren börjar komma 8) ). Tänkte därför sy en egen långsjal men är lite osäker på vilket material man kan använda samt storlek och längd. Vad är så speciellt med materialet i de vävda sjalarna? Hur breda är de? Har de avsmalnade ändar eller inte? Många frågor blev det.
/Karin
Av Alexandra
#2180
Karin skrev:att alla vävda sjalar verkar så tjocka och varma
Både EllaRoo och Amazonas Antiqua är svala långsjalar, mycket tunnare än tex Storchenweige och Didymos. Tror att de passar bra i ett varmare klimat. Jag bar i en EllaRoo i somras när vi hade 30 grader varmt här i sverige, och det var helt OK!
Användarens profilbild
Av Anna
#2181
Jag har en Antigua och den gick utmärkt i svansk sommar iaf. Vill du sy själv så kanske ett lite glesare (och därmed lite giv i och svalt) linnetyg skulle kunna passa. Jag tycker 70cm är bra bredd om man ska få det stadigt, inte smalare. Längden är svårare. Jag gillar ju långa sjalar, men har en stork 4.1m som jag också gillar mycket. Är du inte så stor kanske du klarar dig med drygt 4.5m. Det är ju viktigt att det räcker till de knytningar man vill ha men det är ju varmt med extratyg ch det vill du säkert slippa. Om du syr själv så köp lite längre och korta hellre av någon liten bit.
Användarens profilbild
Av Karin
#2182
Tack så jätte mycket för svar. Kanske ska se om jag kan titta på EllaRoo och Amazonas Antiqua när jag är hemma i Sverige över jul (kan inte hitta någon som säljer de här nere), innan jag börjar sy något.
Användarens profilbild
Av Anna
#2183
Var någonstans i sverige blir julfirandet? Säkert bor någon sjalaren i närheten och kan förevisa tunnare sjalar. Även Amazonas Brazil är en ganska sval sjal, inte helt tunn, men liksom luftig. Bra till ryggknytningar och andra som inte kräver så hemskt mycket tyg.
Användarens profilbild
Av Karin
#2184
Vet ni möjligvis om det finns någon i Stockholmstrakten som säljer de tunnare sjalarna?
Än så länge trivs jag kanon med min hug-a-bub, men jag börjar bli bra sugen på att prova lite fler och ny knytningar, samt ryggknytningar (kanske får dottern växa till sig lite först dock :wink: )
Användarens profilbild
Av Anna
#2185
Det finns det. Jag vet inte hur det är med Ella roo, men det finns flera återförsäljare som säljer Amazonas antigua. Jag tror även småfolket håller till i trakterna men är lite osäker. Annars kan säkert någon privatperson visa dig i början av hemmavistelsen och så hinner du beställa så du får innan ni åker igen.
Av Alexandra
#2186
Karin skrev:Vet ni möjligvis om det finns någon i Stockholmstrakten som säljer de tunnare sjalarna?
Småfolket, som säljer EllaRoo, finns i stockholmstrakten, och även Leffesomias, som säljer Amazonas, har åtminstone tre återförsäljare (vad jag vet) i stockholm.
Kolla på resp hemsida: www.sjalar.nu och www.babyboden.nu
Senast redigerad av Alexandra den mån nov 01, 2004 14:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Karin
#2193
Tackar!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?