Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lenaj
#350862
Tänkte jag skulle försöka sy en åkpåse till vagnen.
Men vart hittar jag långa dragkedjor? Här i Sverige eller utomlands. Och hälst på nätet!! :D
Användarens profilbild
Av jag71
#351073
Ingen aning! MEn jag vill också veta. Så någon!??
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
#351344
Stoff & stil har ett par olika ganska kraftiga dragkedjor som är relativt långa och som jag skulle kunna tänka mig kan fungera till åkpåse

- ett tvåvägs, delbart blixtlås i längder upp till 100 cm. Finns i svart & vitt för 29.95.
- vanligt, delbart blixtlås i längder upp till 80 cm i massor av färger för 19.95,
- svarta delbara med tänder som antiksilver/antikguld i längder upp till 80 cm för 22.95
- ej delbara i vit, svart, röd & marin för 14.95 (längder upp till 70 cm)

Man kan beställa på nätet via deras beställningsformulär http://www.stoffochstil.se/odefault.htm men tyvärr kan man inte hitta igen varunumren på nätet utan måste slå upp dem i katalogen.

Skicka ett PM med vad ni är intresserade av för något så kan jag slå upp varunummer i katalogen åt er.
Användarens profilbild
Av jag71
#351406
Delfinen_78 skrev:Stoff & stil har ett par olika ganska kraftiga dragkedjor som är relativt långa och som jag skulle kunna tänka mig kan fungera till åkpåse

- ett tvåvägs, delbart blixtlås i längder upp till 100 cm. Finns i svart & vitt för 29.95.
- vanligt, delbart blixtlås i längder upp till 80 cm i massor av färger för 19.95,
- svarta delbara med tänder som antiksilver/antikguld i längder upp till 80 cm för 22.95
- ej delbara i vit, svart, röd & marin för 14.95 (längder upp till 70 cm)

Man kan beställa på nätet via deras beställningsformulär http://www.stoffochstil.se/odefault.htm men tyvärr kan man inte hitta igen varunumren på nätet utan måste slå upp dem i katalogen.

Skicka ett PM med vad ni är intresserade av för något så kan jag slå upp varunummer i katalogen åt er.
Ja bor ju nära så jag åker dit och kollar! Tack för tipset!!!
Användarens profilbild
Av lenaj
#352926
Va bra, nu har jag lite att kolla upp här!! Det är det jag har sagt, man får svar på allting här inne!! :D
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
#353629
Vad bra Lena att du frågade - är också i färd med att sy en åkpåse, men till babyskyddet. Var i färd med att använda två kortare istället för en lång, en på vardera sida, när jag fick för mig att kolla här. :D Som du skriver, vilket bra ställe, man får svar på allt!

Hur gör du din påse? Material? Fodrar du den?

P.S.
Ser att det inte står Hoppediz Kairo vid ditt namn längre - hoppas du fick den såld! :)
#353643
Jag skulle vilja ha en lång dragkedja till min åkpåse och såg att man kan köpa per meter på Quiltbiten. Undrar då om det är möjligt att göra den öppningsbar från båda hållen eller om det bara går från ena?
#353707
Mamma Eli skrev:Jag skulle vilja ha en lång dragkedja till min åkpåse och såg att man kan köpa per meter på Quiltbiten. Undrar då om det är möjligt att göra den öppningsbar från båda hållen eller om det bara går från ena?

Jag var inne och tittade på den dragkedja som Quiltbiten säljer, men jag tycker att den verkar vara för "klen" för en åkpåse (bedömt enligt bilderna), jag skulle nog föredra en lite kraftigare dragkedja för det ändamålet . Den dragkedjan de har där tror jag dessutom endast går att få öppningsbar från ett håll.
De dragkedjor som jag räknade upp från Stoff & Stil är de som jag skulle kunna tänka mig att använda till en åkpåse. De har ju en som är öppningsbar från båda håll (den översta i min uppräkning)
Användarens profilbild
Av lenaj
#353710
Mamma Eli skrev:Vad bra Lena att du frågade - är också i färd med att sy en åkpåse, men till babyskyddet. Var i färd med att använda två kortare istället för en lång, en på vardera sida, när jag fick för mig att kolla här. :D Som du skriver, vilket bra ställe, man får svar på allt!

Hur gör du din påse? Material? Fodrar du den?

P.S.
Ser att det inte står Hoppediz Kairo vid ditt namn längre - hoppas du fick den såld! :)
Jag tänkte göra den av något som på norska heter poplin, heter det så här? Vindtät yta. Och så ska jag ha fleece som innerfoder och ett billigt tjockt täcke som foder. Men jag har inte bestämt mig för om jag ska ha två dragkedjor eller en lång. Vet inte vad som blir bäst. Tänkte jag skulle göra så att locket gick att ta av, och använda botten som sittdyna sen.

Ja, Tunisen är såld. Så nu håller jag på och funderar över vilken sjal eller MT jag ska skaffa mej... :D
Användarens profilbild
Av thanisa
#353713
Tror att sådana dragkedjor som man köper per meter att man om man ber dem kan få två öppnare till och då kan man ju öppna dem från två håll. Ett tips är att fråga så att det går. Köpte dragkedja per meter till en madrass häromåret, fick då med två kläppar och den går åt båda hållen. Sådana dragkedjor brukar finnas i många mer välsorterade sytillbehörsbutiker. Vet att vi hade sådana i syslöjden men det var ju en evighet sedan så de kanske har bytt sorter där...

Men det går alltså att få dragkedjor av metertypen som går att öppna från mer än ett ställe.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
#353753
lenaj skrev: Ja, Tunisen är såld. Så nu håller jag på och funderar över vilken sjal eller MT jag ska skaffa mej... :D
vad bra! :D :D
#353755
Delfinen_78 skrev: Jag var inne och tittade på den dragkedja som Quiltbiten säljer, men jag tycker att den verkar vara för "klen" för en åkpåse (bedömt enligt bilderna), jag skulle nog föredra en lite kraftigare dragkedja för det ändamålet . Den dragkedjan de har där tror jag dessutom endast går att få öppningsbar från ett håll.
De dragkedjor som jag räknade upp från Stoff & Stil är de som jag skulle kunna tänka mig att använda till en åkpåse. De har ju en som är öppningsbar från båda håll (den översta i min uppräkning)
Håller med! Tack för tips! :)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
#362819
Har beställt Stoff och Stils kataloger och wow vilken trevlig läsning! Vad mycket fint det finns och till helt okej priser. blir så sugen så på att göra en hel massa saker! Tusen tack för tipset! :tumsup:

Hur går det för dig Lena med åkpåsen? Mitt arbete har stått still tills katalogen kom...
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?