Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
#30099
Gaaaah! Jag bli vansinnig!

Försöker sy fast resår med trestegssick-sack, men den blir inte att dra ihop sig särskilt bra igen... vad gör jag för fel??? Jag har försökt med att sträcka mer... mindre... längre stygnlängd... annan typ av resår... Inget funkar ju!!!

Kom med era bästa resårtips, tack!

/Tina
Användarens profilbild
Av Bella
#30131
Ska du verkligen köra med 3-stegs-zigzag då? Ju fler ställen tråden/nålen går genom resåren....
Användarens profilbild
Av tinaw
#30133
Fast det blir inte bättre med vanlig sicksack heller känns det som...
Användarens profilbild
Av Bella
#30135
Nu måste jag nästan gå och sätta mig vid maskinen och testa lite. :? :lol:
Vad har du för tyg? Resår?
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#30157
Jag brukar fästa ändarna med raksöm och sen syr jag över resåren med bredaste vanliga sicksack så att resåren liksom hamnar i en tunnel av tråd. Det gör inget om man råkar sy i resåren på nåt ställe. Det brukar funka för mig iallafall.

Vad skönt att få ge DIG ett tips för en gångs skull :D
Användarens profilbild
Av tinaw
#30181
Bella wrote: Vad har du för tyg? Resår?
Just nu är det ett lager bomullsPUL och ett lager microfleece... (pocketblöja) :D med transparent resår (Lastin) ca ...7mm? 1 cm?... men jag hade samma problem med dubbla lager fleece häromdan, och med fleece/lakansväv (toile) och "vanlig" vit 5 mm resår...

Överallt på alla blöjsömnadssajter använder de trestegssicksacken... det MÅSTE vara min teknik som det är fel på *suck* :cry: ... eller också har mina barn väldigt smala ben. Så kan det ju va förstås. Hursomhelst retar det mig till max! (*klaga klaga klaga*) Jag har egentligen inte tid att slåss med detta, måste sy lajvkläder till mig o Noah oxå. (jo, ni läste rätt... jag drar med min tvåmånaders bebis ut i skogen... Det är som ett gift i blodet, värre än sjalar nästan :wink: )
Fiffi75 wrote: Jag brukar fästa ändarna med raksöm och sen syr jag över resåren med bredaste vanliga sicksack så att resåren liksom hamnar i en tunnel av tråd. Det gör inget om man råkar sy i resåren på nåt ställe. Det brukar funka för mig iallafall.
Smart! Det ska jag prova.
Vad skönt att få ge DIG ett tips för en gångs skull Very Happy
:D Åja, det händer väl inte SÅ sällan heller!
Användarens profilbild
Av Tabby
#30183
Jag kan ju tala om hur de sytt på Fuzzibunzs blöjorna vid bena. Där har de sträckt resåbandet så långt de vill ha det och sytt fast ändarna. Resån är sydd mellan Fleccet och Pul-tyget. Sen har de sytt vanlig raksömn bredvid resån (inte på) så att den är i en tunnel.
Användarens profilbild
Av tinaw
#30575
Tack Tabby!

Jag gjorde så, och det blev jättebra!

Nu måste jag skaffa mer tyg innan jag kan fortsätta experimentera... :D
Användarens profilbild
Av Tabby
#30581
Härligt att det blev bra och att du fattade min instruktion... :wink:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?