Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av HelenaW
#26022
Så här fin blev min nya ringsjal :D:

Bild Bild

Jag blev ganska nöjd, men eftersom jag inte burit i ringsjal förut mer än bara provat, så undrar jag om jag ska ändra nåt på denna? Den är ju rätt bred över axeln - kanske för bred? Borde jag sy en söm till nära ringarna? Gav mig inte på nån tjusig solfjädersvikning, kanske jag ska fixa till nåt åt det hållet? :?:

Vad säger ni "ringsjalsproffs" - har ni några tips & knep att dela med sig av??

Och vad tycker ni, ska jag göra fransar längst ner på svansen :roll: ?!
Användarens profilbild
Av Bina
#26024
OH vad fin! Vilket härligt tyg du har fått tag i!!

Jag har bara burit med Ringo, och den är ju lite mer "ihopsamlad" eller vad man skall säga... så på frågan om du skall sy ytterligare en söm kan jag inte svara.

Fransar jah.. varför inte?! Kul med annorlunda!
Av Alexandra
#26025
Den är verkligen jättefin!!!

Jag tycker inte att det ser ut som om du behöver sy nån mer söm, den ser jättebra ut!

Jag sydde min bärabarn på liknande sätt, och den var mycket bekväm att bära i.
Användarens profilbild
Av marlene
#26026
jag har oxå sytt min bära barn så fast jag har sytt en söm till närmare ringarna (4-5 cm ifrån). Jag är nöjd så, fördelen är när jag bär på ryggen (vilket jag uteslutande gör) kan jag vika ner överkanten över axeln och på så sätt få överkanten på sjalen ännu tightare.
Användarens profilbild
Av HelenaW
#26037
Tack, kul att ni gillar den! Jag blev verkligen överlycklig när jag hittade tyget, och ännu gladare när det kostade 49:-/m :D!!
marlene64 skrev:jag har oxå sytt min bära barn så fast jag har sytt en söm till närmare ringarna (4-5 cm ifrån). Jag är nöjd så, fördelen är när jag bär på ryggen (vilket jag uteslutande gör) kan jag vika ner överkanten över axeln och på så sätt få överkanten på sjalen ännu tightare.
Det är just det jag upplever att det är svårt att få överkanten tillräckligt tight! Kan ju delvis bero på att tyget är lite nytt & stelt och lite kärvt att dra igenom ringarna. Så det blir nog en söm till!
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
#26049
Jättesnygg!!! :D
Härligt varma färger som man blir glad av!!!
Användarens profilbild
Av Zandra
#26082
Snygg!

Jag brukar varken göra solfjäder eller sy närmare ringarna, tycker at det funkar bra ändå.

Får man fråga var tyget kommer ifrån? Dundersnyggt!
Användarens profilbild
Av HelenaW
#26098
Hihi, vad glad jag blir för alla positiva kommentarer :D :oops: !

Tyget ja, det har jag köpt på en "billighetsaffär" här i Mariefred (Hedlandet, för dem som känner till). Kostade som sagt bara 49 kr/m. Tyget är tunt men känns ändå stabilt.

Ska fundera vidare på eventuell söm och fransar :D !
Användarens profilbild
Av April
#26549
Jättefin :-D

Kram
Av Nell m Robert och Aliette
#27847
gissa om jag kommer ta en tur förbi Hedlandet i morgon :lol:

Själv så hittade jag ett tyg i natur på hemtex för bara dryga 120 kr metern då 30% var avdraget och tyckte det var hyfsta billigt. Men för 49 kan man ju köpa hur mycket tyg som helst och sy för.

Vilken storlek har du på ringarna till denna sjal? Tyget ajg köpte var i lin/bomull och ganska kraftigt så jag använde mina L-ringar och har M-ringarna kvar.

Kram*

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?