Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
#26572
Katharina skrev:Jag blir bara mer och mer nöjd. I alla andra mina ringsjalar så har jag fått konstla lite för att han ska sitta bra. I inkan så sätter jag i honom, drar till och vips perfekt :-)

Kul att ni blev nöjda :-D
Det måste ju också vara skönare över axeln, jag har ju en ringsjal från www.ringsjalar.tk som jag är nöjd med, men ifall jag har tyget utbrett över axeln och sedan vill lyfta upp armen, får jag faktiskt akta mig, för då säger det knak i tyget. En diagonalvävd sjal borde ju ge efter bättre, och man kan säkert lätt vika upp den över axeln eller hasa upp den, ifall man vill lyfta armen.
Av Katrin
#26639
Om en vanlig ringsjal som Ringon inte är mer än 1,7 sisådär, så borde man kunna sy 2 stork-ringsjalar av en 3,6-meters om man har ett nervik vid ringarna på 15 cm. Då blir dessa sjalar 1,5 m - skulle det räcka? Jag tycker det verkar skönt med inte för lång svans, men det får ju inte bli fööör kort heller, antar jag? Jag har ännu ingen erfarenhet av ringsjalar så vad säger ni experter?

Iallafall så skulle man komma undan med ca 300 för tyget om man körde denna korta variant. Nån som vill dela med mig i så fall? :twisted: :D Jag kunde ev. sy bägge för sy kan jag... :)
Användarens profilbild
Av sus
#26668
Katrin skrev:Om en vanlig ringsjal som Ringon inte är mer än 1,7 sisådär, så borde man kunna sy 2 stork-ringsjalar av en 3,6-meters om man har ett nervik vid ringarna på 15 cm. Då blir dessa sjalar 1,5 m - skulle det räcka? Jag tycker det verkar skönt med inte för lång svans, men det får ju inte bli fööör kort heller, antar jag? Jag har ännu ingen erfarenhet av ringsjalar så vad säger ni experter?

Iallafall så skulle man komma undan med ca 300 för tyget om man körde denna korta variant. Nån som vill dela med mig i så fall? :twisted: :D Jag kunde ev. sy bägge för sy kan jag... :)
Det beror nog på hur stor man är. Jag har en ringsjal som är 1,6 meter från ringarna till änden men då blir det inte mycket svans över och jag är typ storlek 40 och har ett, än så länge litet barn...
Jag är själv sugen på att sy en men vill nog hellre dela en 4,1 meters sjal så jag är säker på att den kan funka på maken också, nu när han faktiskt har börjat bära :wink:
Användarens profilbild
Av Alven
#26698
Katrin skrev:Om en vanlig ringsjal som Ringon inte är mer än 1,7 sisådär, så borde man kunna sy 2 stork-ringsjalar av en 3,6-meters om man har ett nervik vid ringarna på 15 cm. Då blir dessa sjalar 1,5 m - skulle det räcka?
Nja jag tror det skulle bli svårt att komma i den faktiskt. Jag är lång och smal, och tycker att det är lite tajt att öppna Ringon så mycket att man smidigt kan dra den över huvudet, eller släppa ut David på marken.
Användarens profilbild
Av Anna
#26705
som sagt delade vi på en 4.6m men att dela en kortare än 4.1m tror jag inte på, dessuom känns det lyxigt med svansen tycker jag. Jag kan nog tänka mig att sy lite Inka sjalar om någon är intresserad men då skulle jag nog nästan känna att man vill ha någon förhandsbokad först.

Vill två gå ihop och köpa halvsjalar kan jag klippa och skicka om ni inte bor nära.
Användarens profilbild
Av Helena
#26725
Men det blir väl inga små och smidiga ringsjalar precis att stoppa ner i handväskan eller vad säger ni som sytt?
Användarens profilbild
Av Helena
#26732
Anna skrev:som sagt delade vi på en 4.6m men att dela en kortare än 4.1m tror jag inte på, dessuom känns det lyxigt med svansen tycker jag. Jag kan nog tänka mig att sy lite Inka sjalar om någon är intresserad men då skulle jag nog nästan känna att man vill ha någon förhandsbokad först.

Vill två gå ihop och köpa halvsjalar kan jag klippa och skicka om ni inte bor nära.
Jag hade varit jätte intresserad (men har inte råd just nu) och Miles är ju redan ett och ett halvt, jag vet inte hur länge jag kommer orka bära honom i ringsjalar överhuvudtaget.
Men får jag fler barn någon gång, vill jag absolut ha en diagonalvävd ringsjal.
Användarens profilbild
Av Anna
#26744
Nja, så jätteliten är den ju inte. Men klart smidigare än att ta med en långsjal naturligtvis. Tycker dock att det känns som en klar fördel med det kraftigare tyget nu till Hugo som är så stor. Men framförallt tror jag nog den komemr användas till nya bebisen.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#26789
Helena skrev:Jag hade varit jätte intresserad (men har inte råd just nu) och Miles är ju redan ett och ett halvt, jag vet inte hur länge jag kommer orka bära honom i ringsjalar överhuvudtaget.
Men får jag fler barn någon gång, vill jag absolut ha en diagonalvävd ringsjal.
:oops: K är nog bara några veckor yngre än Miles och ändå sitter jag här med en inka-ringsjal.... ups!

Håller med Anna ang tyget. Det är verkligen väldigt bekvämt med ett så pass kraftigt och stretchigt tyg när man ska bära ett större barn, och sedan tror jag att den kommer att vara i det närmaste outslitlig!

Liten och smidig är den ju inte direkt, iaf inte när den är sissådär 2,3 m drygt så för smidighetsbehovet får man nog knåpa sig en lite nättare sjal, men det kompenseras av bekvämligheten och det faktum att en ryggsäcksknytning med den är helt i klass med en av amazonas brazil sjalen! :lol:
Av Katrin
#26805
Ni sätter allt myror i huvet på mig med alla goda idéer! Snälla kan ni inte hjälpa mig att bestämma mig?! Jag är ju ny på sjalar och har sen en knapp månad en hoppis som används flitigt och funkar jättebra. Men jag inser att en ringsjal vore ett utmärkt komplement. Jag har ev. en ringo på gång och undrar nu om vilket ni tror är bäst för oss med tanke på bekvämlighet i bärandet och enkelhet i "knytandet": stork-ringsjal eller ringo?

Sonen är 5 månader och väger 7,5 kilo. Jag är 172 cm och smal (beniga små axlar :lol: )

Tack för expertråden ovan åxå. Jag fattar att det inte är aktuellt att dela kortare än 4,1 iallafall. HUR JAG NU SKA GÖRA?!?! Alltid såååå svårt att bestämma mig, antagligen för att man inte får chans att se och känna och prova först... :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
#26928
Katrin skrev:Ni sätter allt myror i huvet på mig med alla goda idéer! Snälla kan ni inte hjälpa mig att bestämma mig?! Jag är ju ny på sjalar och har sen en knapp månad en hoppis som används flitigt och funkar jättebra. Men jag inser att en ringsjal vore ett utmärkt komplement. Jag har ev. en ringo på gång och undrar nu om vilket ni tror är bäst för oss med tanke på bekvämlighet i bärandet och enkelhet i "knytandet": stork-ringsjal eller ringo?

Sonen är 5 månader och väger 7,5 kilo. Jag är 172 cm och smal (beniga små axlar :lol: )

Tack för expertråden ovan åxå. Jag fattar att det inte är aktuellt att dela kortare än 4,1 iallafall. HUR JAG NU SKA GÖRA?!?! Alltid såååå svårt att bestämma mig, antagligen för att man inte får chans att se och känna och prova först... :wink:
Ringon är smidig och snygg, men jag tycker inte att man får den ultimata avlastningen med den, eftersom man inte kan bre ut tyget över axeln och armen ordentligt.
Användarens profilbild
Av Anna
#26974
Om du orkar vänta tills första veckan i juli så kan du få prova min inka ringsjal. Men det kankse är lite länge?
Användarens profilbild
Av Ester
#27008
Katharina - vad har du för färg på Ringon?

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?